تاریخ سازی آسیا در جام جهانی قطر

در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 ژاپن با کرواسی، استرالیا با آرژانتین و کره جنوبی با برزیل دیدار خواهند کرد. به این ترتیب تیم های آسیایی برای ادامه این روند موفق، کار سختی در پیش دارند. با این حال کره و ژاپن با پیروزی مقابل تیم های بزرگی مانند پرتغال، آلمان و اسپانیا نشان داده اند که می توان از آنها انتظار هر نتیجه ای داشت.



مجله اخبار فوتبال خارجی

از مجموع 6 تیم آسیایی حاضر در جام جهانی، سه تیم موفق به صعود به مرحله مقدماتی شده اند و سه تیم نیز در پایان مرحله گروهی به کار خود پایان داده اند. قطر، ایران و عربستان سه تیمی هستند که موفق به صعود نشدند و در طرف مقابل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا توانستند به مرحله یک شانزدهم نهایی راه پیدا کنند. از تیم های صعود کرده آسیایی تنها ژاپن توانست به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند.

در این دوره از رقابت های جام جهانی 6 تیم از آسیا حضور داشتند. قطر کشور میزبان به همراه ایران، عربستان سعودی، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در این جام حضور داشتند که بیشترین تیم های آسیایی تاریخ در آن حضور داشتند. در چنین شرایطی انتظار می رفت تیم های این قاره در زمان صعود به مرحله حذفی رکورد بزنند که این اتفاق رخ داد.


سرویس خبر شماره: 1856984
12 دسامبر 1401 در 04:38
1.6 هزار |

0نقطه نظر

با وجود حذف میزبان و دو تیم دیگر

به گزارش “ورش سه”، تیم ملی کره جنوبی دست به کار بزرگی زد و در آخرین روز مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، پرتغال را شکست داد. این تیم با این پیروزی 4 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به اروگوئه به عنوان تیم دوم گروه H راهی مرحله یک هشتم نهایی شد تا رکورد جدیدی برای قاره آسیا در تاریخ جام جهانی ثبت کند.

در دوره های قبلی جام جهانی، بیش از دو تیم آسیایی از راهیابی به مرحله گروهی بازماندند. برای اولین بار در سال 2002 شاهد صعود دو تیم آسیایی به مرحله حذفی بودیم و قبل از آن تیم های آن قاره یا در مرحله گروهی حذف شدند و یا حداقل یک تیم از آن قاره در مرحله یک هشتم نهایی حضور داشت. بعد از جام جهانی کره و ژاپن که دو میزبان به مرحله بعد صعود کردند، شاهد افزایش تعداد تیم های صعود کننده نبودیم تا این دوره که بازی ها دوباره در آسیا برگزار شد، تیم های این قاره. برای صعود به مرحله حذفی رکورد شکست و این تعداد را به سه رساندند.

سه تیم از شش تیم آسیایی حاضر در جام جهانی 2022 موفق شده اند از مرحله گروهی خارج شوند و رکورد جدیدی را ثبت کنند.

تاریخ سازی آسیا در جام جهانی قطر