تاکتیک ها: چگونه بچه های کلوپ می توانند در لیورپول اسلات جا شوند – توضیح 7 نقش – باشگاه لیورپول

یورگن کلوپ یک نسل غبطه‌انگیز از استعدادهای آکادمی را در لیورپول پشت سر گذاشت، اما آن جوانان برجسته در سیستم آرن اسلات کجا قرار خواهند گرفت؟

“اگر به اندازه کافی خوب هستید، به اندازه کافی بزرگ شده اید” این شعار برای لیورپول کلوپ بود.

نسلی از استعدادها در فصل 2023/24 وارد تیم اصلی شدند، از جمله برد دراماتیک فینال جام کارابائو که با حضور شش بازیکن آکادمی در زمین به پایان رسید.

اکنون اسلات مردی است که باید تحت تأثیر قرار گیرد. او با دادن 12334 دقیقه به استعدادهای آکادمی در فاینورد در فصل 2022/23 قهرمان لیگ، مطمئناً آماده کار با خون جوان است.

پس چگونه ممکن است هر یک از این ستاره های جوان در لیورپول اسلات جا بیفتند؟

ابتدا بخوانید: تاکتیک‌های آرن اسلات: سیستم فاینورد و نحوه راه‌اندازی باشگاه لیورپول

هاروی الیوت

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 5 می 2024: هاروی الیوت از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و تاتنهام هاتسپر در آنفیلد، با نتیجه 4-0 جشن گرفت.  (عکس از رایان براون/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 5 می 2024: هاروی الیوت از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و تاتنهام هاتسپر در آنفیلد، با نتیجه 4-0 جشن گرفت.  (عکس از رایان براون/تبلیغات)

سن: 21
ظاهر LFC: 119


ما با یک آسان شروع می کنیم.

الیوت اکنون به طور کامل شکست خورده است و نقشی حیاتی در چالش بعید قهرمانی لیورپول در فصل 2023/24 بازی می کند.

هوادار نوجوان لیورپول می تواند به عنوان یک شماره 8، یک شماره 10 یا یک وینگر راست در سیستم اسلات بازی کند و کیفیت واقعی را هم در عملکرد خود و هم در محصول نهایی خود نشان داده است – در تمام رقابت ها در فصل اخیر 11 پاس گل داده است.

من فقط او را به عنوان یادآوری ذکر می کنم که، به طرز باورنکردنی، او هنوز فقط 21 سال دارد.

نقش تحت اسلات؟ سرمربی جدید مانند کلوپ عاشق همه کاره بودن او خواهد بود.

جارل کوانسا

لیورپول، انگلستان - پنجشنبه، 14 مارس 2024: ژارل کوانسا از لیورپول در جریان بازی دور دوم لیگ اروپا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا بین باشگاه لیورپول و اسپارتا پراها در آنفیلد.  لیورپول در مجموع 6-1 و 11-2 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - پنجشنبه، 14 مارس 2024: ژارل کوانسا از لیورپول در جریان بازی دور دوم لیگ اروپا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا بین باشگاه لیورپول و اسپارتا پراها در آنفیلد.  لیورپول در مجموع 6-1 و 11-2 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

سن: 21
ظاهر LFC: 33


خونسردی روی توپ (اشتباه در اولدترافورد به کناری) و تسلط در دوئل های دفاعی باعث شد که کوانسا از یک بازی قرضی لیگ یک به 33 بازی بزرگسالان جهش کند.

در پایان مبارزات انتخاباتی، او ابراهیما کوناته را به عنوان شریک برتر ویرجیل ون دایک پیشی گرفت.

این توانایی بازی کردن است که بیشتر برای اسلات جذاب خواهد بود.

گفر جدید خوشحال است که وقتی فضا در دسترس است، سریع به جلو بازی می‌کند، اما واحد جمع‌آوری در ابتدا مقدار زیادی توپ را می‌بیند – آن را به اطراف حرکت می‌دهد تا فشار وارد شود و فضایی در داخل بلوک حریف ایجاد کند.

همچنین از مدافعان میانی خواسته می‌شود که در مواقعی که فرصت پیش آمد، پاس‌های پیشرونده را انجام دهند.

کوناته با وجود تمام استعدادهای بی‌تردیدش به این امر مشهور نیست. کوانسا ممکن است در نتیجه جایگاه خود را در ترکیب اصلی حفظ کند.

نقش تحت اسلات؟ مبارزه برای ماندن شریک انتخاب اول ون دایک.

کانر بردلی

لیورپول، انگلستان - پنجشنبه، 30 نوامبر 2023: کانر بردلی از لیورپول پس از بازی روز پنجم لیگ اروپا در گروه E لیگ اروپا بین لیورپول اف سی و LASK در آنفیلد.  لیورپول 4-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - پنجشنبه، 30 نوامبر 2023: کانر بردلی از لیورپول پس از بازی روز پنجم لیگ اروپا در گروه E لیگ اروپا بین لیورپول اف سی و LASK در آنفیلد.  لیورپول 4-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

سن: 20
ظاهر LFC: 28


بردلی به خوبی و واقعاً در سال 2023/24 وارد شد.

این مدافع راست از بهترین بازیکن سال بولتون به زدن اولین گل خود در آنفیلد و شروع فینال جام ومبلی (هر دو مقابل چلسی، به اندازه کافی خنده دار) رسید.

با توجه به فرصتی که ترنت الکساندر-آرنولد مصدوم شد، بازیکن ایرلندی شمالی آنقدر خوب بود که سیستم تیم به دور او چرخید.

دفاع راست وارونه به بیرون رفت و به بازی رفت و در یک سوم پایانی حرکات ریوی را با هم تداخل داشت که برادلی با هم همپوشانی داشت تا به زمین فشار بیاورد و حرکات را در یک سوم پایانی مشخص کند.

این روشی نیست که اسلات معمولاً از مدافعان کناری خود استفاده می کند. او در حملات وینگرهای خود به عرض تکیه می کند و مدافعان کناری بیشتر در عمق و مرکز قرار می گیرند.

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 31 ژانویه 2024: کانر بردلی بازیکن لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین لیورپول اف سی و چلسی در آنفیلد، با سرعتی سریع، گل دوم را به ثمر رساند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 31 ژانویه 2024: کانر بردلی بازیکن لیورپول در جریان بازی لیگ برتر انگلستان بین باشگاه لیورپول و چلسی اف سی در آنفیلد، با سرعتی سریع، گل دوم را به ثمر رساند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این به این دلیل است که، اگر توپ برگردانده شود، مدافعان کناری به دروازه خودشان نزدیک‌تر می‌شوند و در نتیجه بیشتر می‌توانند فضای پشت سرشان را ردیابی کنند و دفاع کنند – چیزی که لیورپول با آن مشکل داشته است.

اسلات می تواند در تعقیب موفقیت عملگرا باشد و او فردی بسیار با استعداد برای کار در بردلی دارد.

اما اینکه آیا سیستم یا بازیکن می‌تواند به تناسب دیگری خم شود، سوالی است که در پیش فصل باید به آن پاسخ داد.

نقش تحت اسلات؟ مشخص نیست، اما او نشان داده است که می تواند نقش الکساندر-آرنولد را تقلید کند.

جیمز مک کانل

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 28 ژانویه 2024: جیمز مک کانل از لیورپول در جریان بازی دور چهارم جام حذفی بین باشگاه لیورپول و نورویچ سیتی اف سی در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 28 ژانویه 2024: جیمز مک کانل از لیورپول در جریان بازی دور چهارم جام حذفی بین باشگاه لیورپول و نورویچ سیتی اف سی در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

سن: 19
ظاهر LFC: 9


هر بازیکن جوان سال‌ها مربیگری در رویکرد تهاجمی خارج از مالکیت لیورپول در رده‌های سنی دارد.

اما وقتی لیورپول در فصل 2023/24 نیاز داشت یک بازیکن آکادمی را به هافبک دفاعی برای تیم اصلی تبدیل کند، امنیت فنی مک کانل به این معنی بود که او تماس گرفت.

گرفتن توپ تحت فشار در طول فینال جام کارابائو، خونسردی و پختگی فراتر از سال‌های حساس این بازیکن 19 ساله را به نمایش گذاشت و او بعداً در جام حذفی یک پاس گل داد.

در نتیجه هال سیتی قبلا به او ابراز علاقه کرده است.

اسلات، در عین حال، یک بهبود دهنده پخش سریال است. دلیل موفقیت او در هر باشگاهی است که مدیریت کرده است، این است که چگونه با بودجه موفق می شود، و این کاری است که FSG او را برای انجام آن در لیورپول استخدام کرده است.

اگر قرار است او به آکادمی به اندازه بازار نقل و انتقالات نگاه کند، مک کانل مکان خوبی برای شروع خواهد بود.

نقش تحت اسلات؟ اگر بماند، یک گزینه در شماره 6.

بابی کلارک

لیورپول، انگلستان - دوشنبه، 14 آگوست 2023: بابی کلارک بازیکن لیورپول در جریان بازی لیگ برتر 2 دسته 1 بین تیم های زیر 21 ساله های لیورپول اف سی و تیم زیر 21 سال باشگاه اورتون، دربی مینی مرسی ساید، در آکادمی لیورپول به تماشای بازی می پردازد.  (عکس از جسیکا هورنبی/پروپاگاندا)لیورپول، انگلستان - دوشنبه، 14 آگوست 2023: بابی کلارک بازیکن لیورپول در جریان بازی لیگ برتر 2 دسته 1 بین تیم های زیر 21 ساله های لیورپول اف سی و تیم زیر 21 سال باشگاه اورتون، دربی مینی مرسی ساید، در آکادمی لیورپول به تماشای بازی می پردازد.  (عکس از جسیکا هورنبی/پروپاگاندا)

سن: 19
ظاهر LFC: 14


کلارک به ندرت کارهای دیدنی را اجرا می کند. او توپ را به خوبی دریافت می کند، در زمان مناسب توپ را آزاد می کند و به طور موثر ضدپرس می کند.

چشم نوازترین کیفیتی که او در 14 بازی از خود نشان داده است نه چشم را جلب کند

او به سادگی به نظر می رسد که به موتورخانه یک تیم نخبه تعلق دارد، با وجود اینکه فقط 19 سال سن دارد.

اسلات از هافبک‌های خود می‌خواهد که توپ را نشان دهند و به صورت روان بچرخند تا پاس‌های کوتاه و سریعی که شکل دفاعی حریف را مختل می‌کند، انجام دهند.

بازی در اختیار کلارک برای این کار عالی است.

شماره 8 اسلات همچنین قرار است در بالاترین سطح زمین به گل‌ها و پاس گل‌ها کمک کند، بنابراین اگر کلارک می‌خواهد بازی را شروع کند، این منطقه‌ای است که می‌تواند بهتر شود.

نقش تحت اسلات؟ نامزد کامل به عنوان یکی از شماره 8s.

جیدن دانز

لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 28 فوریه 2024: جیدن دانز، بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل دوم در جریان بازی دور پنجم جام حذفی بین باشگاه لیورپول و ساوتهمپتون در آنفیلد، جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 28 فوریه 2024: جیدن دانز، بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل دوم در جریان بازی دور پنجم جام حذفی بین باشگاه لیورپول و ساوتهمپتون در آنفیلد، جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

سن: 18
ظاهر LFC: 5


یکی از محبوب‌ترین پروفایل‌ها در فوتبال مدرن، «نه و نیم» است. مهاجمی که می تواند بازی هایی مانند روبرتو فیرمینو را به هم پیوند بزند و همچنین مانند ارلینگ هالند گلزنی کند.

توانایی دانز در پیوند دادن بازی و گلزنی به او کمک کرد تا وارد تیم اصلی شود و با هری کین مقایسه شود.

قبل از اینکه خیلی هیجان زده شویم، دانز هنوز از سطح هری کین فاصله دارد.

او دو گل بزرگسالان لیورپول، هر دو مقابل حریفان چمپیونشیپ به ثمر رسانده است، و همچنان در حال ساختن ظرفیت فیزیکی برای رقابت در سطح نخبگان است.

دلیلی وجود دارد که کلوپ در ماه آوریل در گودیسون پارک او را روی نیمکت رها کرد.

از نظر مشخصات، Danns یک دارایی اصلی برای اسلات است که به ارث می رسد. فصل آینده احتمالاً خیلی زود است که بتوانیم انتظار سهم بزرگی در آنفیلد داشته باشیم – اما در آن زمان، بسیاری تابستان گذشته همین را می گفتند.

نقش تحت اسلات؟ شانس ممکن است اندک باشد، اما تجربه بیشتری برای جلو رفتن.

استفان باجتیچ

LINZ، اتریش - پنجشنبه، 21 سپتامبر 2023: استفان باجتیچ از لیورپول در جریان بازی روز اول لیگ اروپا در گروه E بین LASK و لیورپول اف سی در ورزشگاه Raiffeisen Arena.  لیورپول 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)LINZ، اتریش - پنجشنبه، 21 سپتامبر 2023: استفان باجتیچ از لیورپول در جریان بازی روز اول لیگ اروپا در گروه E بین LASK و لیورپول اف سی در ورزشگاه Raiffeisen Arena.  لیورپول 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

سن: 19
ظاهر LFC: 22


مبارزات انتخاباتی او در فصل 2022/23 به قدری خوب بود که غیبت کامل در فصل 2023/24 صحبت های پیرامون باجکتیچ را ساکت نکرد.

سوال اصلی در مورد موقعیت او بوده است.

باجستیک که به عنوان یک شماره 6 شکسته شد و فابینیو سالخورده را غصب کرد، امنیت فنی خود را با دویدن بی پایان و تکل های خشن جفت کرد.

اما مقاومت در برابر پرس و توانایی دریبل او و همچنین خونسردی دست کم گرفته شده او در مقابل دروازه، بهترین موقعیت او را به عنوان شماره 8 نشان می دهد.

متأسفانه برای او، الکسیس مک آلیستر، کورتیس جونز و رایان گریونبرچ همگی دارای نقاط مثبت هجومی مشابهی هستند.

سبک بلند باجستیچ در تکل زدن و استحکام او در دوئل‌های فیزیکی، او را به بهترین وجه برای یک نقش عمیق‌تر – حداقل در کوتاه‌مدت، مناسب می‌سازد.

نقش تحت اسلات؟ شانس بیشتر در نقش شماره 6 در حال حاضر.



https://www.thisisanfield.com/2024/06/tactics-how-klopps-kids-can-fit-into-slots-liverpool-7-roles-explained/ منبع: