ترنت الکساندر-آرنولد هرگز مشکل انگلیس نبود – اما می توانستیم به ساوت گیت بگوییم – لیورپول

جای تعجب نیست که گرت ساوتگیت از ترنت الکساندر-آرنولد به عنوان قربانی استفاده کرد، اما حتی این نیز نمی تواند مشکلات سرمربی تیم ملی انگلیس را کاهش دهد.

نایب کاپیتان لیورپول به عنوان گزینه هافبک انگلیس به یورو منتقل شد و پیراهن شماره 8 را پوشید و از او خواست تا در کنار دکلان رایس در دابل پیوت بازی کند.

در دو بازی اول گروهی، او به ترتیب پس از 69 و 54 دقیقه کنار گذاشته شد، هر دو بار با کانر گالاگر از چلسی جایگزین شد.

و در آخرین بازی گروهی مقابل اسلوونی، او به کلی کنار گذاشته شد و تنها برای شش دقیقه پایانی در موقعیت طبیعی خود در دفاع راست به او نگاه شد.

بازیکنی در سطح جهانی که مجبور به قربانی شدن است، اما سخت است که از ساوت گیت انتظار دیگری نداشته باشیم.

خیلی قابل پیش بینی…

کلن، آلمان - سه شنبه، 25 ژوئن 2024: ترنت الکساندر-آرنولد تعویضی انگلیس توسط گرت ساوتگیت سرمربی در جریان بازی یورو 2024 یوفا از گروه C بین انگلیس و اسلوونی در ورزشگاه مونگرسدوفر به میدان رفت.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)کلن، آلمان - سه شنبه، 25 ژوئن 2024: ترنت الکساندر-آرنولد تعویضی انگلیس توسط گرت ساوتگیت سرمربی تیم در جریان بازی یورو 2024 یوفا از گروه C بین انگلیس و اسلوونی در ورزشگاه مونگرسدوفر به میدان رفت.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

سرمربی تیم ملی انگلیس به راحتی از الکساندر-آرنولد در خط میانی به عنوان یک “آزمایش” یاد می کند و حتی به طور عجیبی عدم وجود جایگزین کالوین فیلیپس را به عنوان یک مشکل ذکر می کند.

به خاطر داشته باشید، او زمانی که مرد سابق لیدز در دسترس او بود، به سختی در جام جهانی با فیلیپس بازی کرد!

ساوت‌گیت پس از تساوی 1-1 مقابل دانمارک هفته گذشته گفت: «می‌خواستم کانر را جذب کنم. ما به مقداری انرژی و برای پرس بهتر نیاز داشتیم. او (الکساندر-آرنولد) لحظاتی را سپری کرد که در آن چیزی را که ما فکر می کردیم ارائه کرد.

ما می دانیم که این یک آزمایش است. ما می دانیم که جایگزین طبیعی برای کالوین فیلیپس نداریم. ما چیزهای مختلفی را امتحان می کنیم و در حال حاضر آنطور که می خواهیم در جریان نیستیم.»

این یک دست کم گرفتن است. سه بازی و فقط دو گل برای آن نشان داده شده است.

فرانکفورت، آلمان - پنجشنبه، 20 ژوئن 2024: ترنت الکساندر-آرنولد انگلیسی روی نیمکت پس از تعویض در جریان بازی یورو 2024 یوفا در گروه C بین دانمارک و انگلیس در والدستادیون.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)فرانکفورت، آلمان - پنجشنبه، 20 ژوئن 2024: ترنت الکساندر-آرنولد انگلیسی روی نیمکت پس از تعویض در جریان بازی یورو 2024 یوفا در گروه C بین دانمارک و انگلیس در والدستادیون.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

سه شیرها با وجود تیمی که بهترین گلزن بوندسلیگا و بازیکنان فصل لالیگا و لیگ برتر را به خود اختصاص داده است، 11 شوت به سمت دروازه انجام داده است.

اما، البته، این آزمایش الکساندر-آرنولد است که با وجود اینکه شماره 66 لیورپول بیشترین شانس را ایجاد کرد، مشکل تلقی شد. هر بازیکن انگلیس در مرحله گروهی (3).

طبق گزارش FotMob، این بازیکن 25 ساله تنها 129 دقیقه مقابل صربستان، دانمارک و اسلوونی بازی کرد، اما به طور میانگین 2.1 موقعیت در هر 90 موقعیت ایجاد کرد – بهترین موقعیت بعدی هری کین و فیل فودن با 1.1 است.

بازیکنی با بصیرت، و توانایی اجرا و خارج کردن انگلیس از بازی در منطقه آسایشش – ویژگی هایی که آشکارا برای ساوتگیت بسیار دلهره آور هستند.

این یک خط داستانی کاملاً قابل پیش بینی بود که الکساندر-آرنولد تبدیل به مرد پاییزی شود و از یک مدافع راست بخواهد خارج از موقعیت بازی کند و سپس او را به سمت گرگ ها پرتاب کند.

الان تقریباً سه سال پیش بود، اما سخت است که به سخنان یورگن کلوپ بعد از اولین تجربه انگلیس فکر نکنیم: “چرا بهترین دفاع راست دنیا را هافبک بسازیم؟”

به یورگن گوش کن…

فرانکفورت، آلمان - پنجشنبه، 20 ژوئن 2024: ترنت الکساندر-آرنولد از انگلیس پس از مسابقه یورو 2024 یوفا در گروه C بین دانمارک و انگلیس در والدستادیون.  این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)فرانکفورت، آلمان - پنجشنبه، 20 ژوئن 2024: ترنت الکساندر-آرنولد از انگلیس پس از مسابقه یورو 2024 یوفا در گروه C بین دانمارک و انگلیس در والدستادیون.  این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

همه اینها به این معنی نیست که الکساندر آرنولد سر و گردن بالاتر از بقیه بوده است، اما ساوتگیت به هیچ یک از بازیکنانش اجازه درخشش و رهایی از قید و بند را نمی دهد.

از تماشای خشک شدن رنگ بیشتر از تماشای این تیم انگلستان لذت خواهید برد.

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که الکساندر-آرنولد بتواند رشته ها را بکشد و از بینایی و توانایی خود استفاده کند اگر حرکتی در زمین وجود نداشته باشد، من دیدم که شخصی به درستی آن را به یک کوارتربک بدون هیچ گیرنده گسترده ای تشبیه کرده است.

این فقط پرتاب یک استعداد نسلی به زیر اتوبوس است، که تنها زمانی تشدید می شود که متوجه می شوید ساوتگیت این شانس را داشت که از یکی از خلاق ترین مدافعان راست در پست طبیعی خود استفاده کند، اما این کار را نکرد.

این می‌تواند در ناک اوت‌ها تغییر کند، اگرچه احساس می‌کنید که این امر از سر ضرورت است و نه انتخاب از سوی ساوت‌گیت، زیرا کایران تریپیه همچنان با مصدومیت ساق پا دست و پنجه نرم می‌کند.

کلن، آلمان - سه شنبه، 25 ژوئن 2024: ترنت الکساندر-آرنولد تعویضی انگلیس روی نیمکت قبل از مسابقه یورو 2024 یوفا از گروه C بین انگلیس و اسلوونی در ورزشگاه مونگرسدوفر.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)کلن، آلمان - سه شنبه، 25 ژوئن 2024: ترنت الکساندر-آرنولد تعویضی انگلیس روی نیمکت قبل از مسابقه یورو 2024 یوفا از گروه C بین انگلیس و اسلوونی در ورزشگاه مونگرسدوفر.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لفاظی های مزخرف «او نمی تواند دفاع کند» خسته کننده است و اگر قرار باشد این طرح باشد، ما باید بیشتر از آن را از مطبوعات بشنویم – به نظر می رسد راه های کمی وجود دارد که الکساندر-آرنولد بتواند برنده شود.

این بازیکنی است که تا سن 23 سالگی همه چیز را با باشگاهش به دست آورد و به تغییر نقش یک مدافع راست کمک کرد، و با این حال در صحنه بین المللی با او به عنوان قربانی رفتار می شود.

او در مقابل اسلوونی از تیم کنار گذاشته شد و چه می دانید، انگلیس هنوز به طرز شیطانی خسته کننده و فاقد الهام بود – خیلی مشکل ترنت بود، گرت.

انگلیس مربی ای دارد که نمی داند چگونه از تیمی پر از استعداد بهترین نتیجه را بگیرد، عدم درک تاکتیکی او در مرکز است و نایب کاپیتان ما هزینه آن را می پردازد.

شاید ساوتگیت باید به صحبت های کلوپ از سال 2023 گوش کند و از آنجا ادامه دهد: “اگر ما او را در آنجا (در خط میانی) قرار دهیم، یکی از بهترین مدافعان راست جهان را از دست خواهیم داد، بنابراین نباید این را فراموش کنیم.”

https://www.thisisanfield.com/2024/06/trent-alexander-arnold-was-never-englands-problem-but-we-couldve-told-southgate-that/ منبع: