تست لاکتات قبل از فصل چیست و چرا باشگاه لیورپول آن را انجام می دهد؟ – لیورپول اف سی

پیش فصل لیورپول روز جمعه آغاز می شود و معمولاً بازیکنان در تست لاکتات شرکت می کنند. اما تست لاکتات چیست و چگونه کار می کند؟

این هفته شاهد استقبال آرن اسلات از موج اول بازیکنان برای بازگشت به اولین جلسات تمرینی پیش فصل خود به عنوان سرمربی لیورپول هستیم.

حداقل 14 نفر از تیم اول به دلیل حضور در مسابقات بین المللی حضور نخواهند داشت، اما برای آنهایی که در آنجا حضور دارند، تحت یک آزمایش طاقت فرسا لاکتات قرار خواهند گرفت.

روزهای اول پیش فصل برای آزمایش سطح آمادگی تیم قبل از اینکه کار با توپ به آرامی ادغام شود، زمانی که بازیکنان به استانداردهای مورد نیاز بازگشتند، اختصاص داده می شود.

در لیورپول به یک سنت تبدیل شده است که اولین تیم در روز اول آزمایش لاکتات را انجام دهد، در حالی که ورزش استقامتی مورد وحشت بسیاری از اعضای تیم است.

در سال 2022، قرمزها آن را با آزمایش اکسید نیتریک بازدمی (FeNO) مخلوط کردند، اما آنها این بار به روش های سنتی خود بازگشتند.

پس آزمایش لاکتات چیست و چرا قرمزها آن را انجام می دهند؟

همانطور که توسط EKF Diagnostics، که برخی از تجهیزات مورد نیاز برای اجرای آزمایش لاکتات را فراهم می کند، توضیح داده شده است، از آن برای “یادگیری بالاترین شدتی استفاده می شود که یک فوتبالیست می تواند قبل از برخورد با سطوح بالای لاکتات خون به دیوار تمرین کند یا مسابقه دهد.”

بازیکنان وظیفه دارند در یکی از زمین های کرکبی با فواصل و سرعت های مختلف بدوند و پس از هر بازه زمانی، آزمایش خون گرفته شود تا سطح اسید لاکتیک را بررسی کنند.

اگر یک بازیکن بالاتر از مقدار مشخصی باشد، آنها از تمرین کنار می‌روند – جیمز میلنر معمولاً آخرین نفری بود که هر بار تا زمان رفتنش ایستاده بود، اما مو صلاح سال گذشته تاج او را گرفت.

EKF Diagnostics ادامه می‌دهد: «هنگامی که از این آستانه عبور کردید، اسید لاکتیک سریع‌تر از آنچه بدن شما می‌تواند آن را حذف کند در ماهیچه‌های شما انباشته می‌شود و در نهایت منجر به خستگی می‌شود.»

“آزمایش و بهبود آستانه لاکتات در یک برنامه تمرینی می تواند برای ایجاد ورزشکاران قوی تر و سریع تر استفاده شود.”

به طور خلاصه، اگر سرعت و شدتی که یک بازیکن می تواند با آستانه لاکتات خود مدیریت کند بالاتر از حریف باشد، می تواند در سطح مورد نیاز بیشتر دوام بیاورد.

مانند کلوپ، این برای سیستم اسلات که کاملاً حول محور سبقت گرفتن از حریف نیست، اما همچنان به بالاترین سطح آمادگی ممکن نیاز دارد، ضروری خواهد بود.

اندی رابرتسون هنگامی که اولین آزمایش لاکتات خود را به عنوان بازیکن لیورپول انجام داد، این را به سختی کشف کرد و مدافع چپ در مصاحبه ای با جزئیات تجربه خود را توضیح داد. هدف باز در سال 2018

رابرتسون به یاد می آورد: “این وحشتناک است، دویدن دور زمین، من این کار را با دنی اینگز انجام می دهم.”

“مطالب پزشکی من دو روز ادامه داشت – مدت طولانی پزشکی بود – بنابراین من غذا نمی خوردم، این کار و آن را انجام نمی دادم. تناسب اندام داشتم چون سه هفته در هال وقت داشتم و از خودم مراقبت می کردم.

“بنابراین من آزمایش لاکتات را می گیرم و به این فکر می کنم که “شکم من اینجا کمی بد است”. شروع کردم به دهان بستن و همه جا مریض بودم.

در نیمه های راه مجبور شدم توقف کنم و مریض باشم، سپس سعی کردم به آنها برسم زیرا فکر می کنم، “در این مرحله نمی توانم ترک تحصیل کنم”، زیرا این نقطه مانند این بود که شما فوق العاده نامناسب هستید، نکته این بود باید از پسش بر می آمدی

سنگاپور - پنجشنبه، 14 ژوئیه 2022: اندی رابرتسون بازیکن لیورپول در جریان یک جلسه تمرینی در استادیوم ملی سنگاپور پیش از بازی دوستانه پیش فصل Standard Chartered Trophy مقابل کریستال پالاس.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)سنگاپور - پنجشنبه، 14 ژوئیه 2022: اندی رابرتسون بازیکن لیورپول در جریان یک جلسه تمرینی در استادیوم ملی سنگاپور پیش از بازی دوستانه پیش فصل Standard Chartered Trophy مقابل کریستال پالاس.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

“بنابراین من در اطراف زمین مریض بودم، سپس مجبور شدم توقف کنم، زیرا آنها باید خون را از گوش شما خارج کنند، و زمانی که خونم را می گرفتند، بیمار بودم.

من یک دور دیگر رفتم و به این فکر کردم که «باید بایستم».

خوشبختانه رابرتسون در نهایت توانست خود را به کلوپ ثابت کند و از آن زمان به عقب نگاه نکرده است.

در حالی که آزمایش لاکتات منحصر به لیورپول نیست، نمونه دیگری از دستاوردهای حاشیه ای است که باشگاه از آن برخوردار است و در سال 2024 نیز به همین صورت باقی می ماند.



https://www.thisisanfield.com/2024/07/what-is-the-pre-season-lactate-test-and-why-do-liverpool-fc-do-it-2/ منبع: