تصمیم مهم اسکوچیچ در خصوص 5 کاپیتان تیم ملی / 4 بازیکن بزرگ که از جام جهانی خداحافظی می کنند!

جهانبخش صرف نظر از رسوایی های اخیر شاید تنها کاپیتان تیم ملی باشد که اسکوچیچ از نظر فنی به او اعتقاد دارد و در صورت ماندن روی نیمکت تیم ملی او را با خود به جام جهانی خواهد برد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

احسان حاج صفی
شاید بتوان شرایط کاپیتان اول 33 ساله تیم ملی ایران را با کلماتی مثل فراز و نشیب و بی تاثیر تعریف کرد. احسان حاج صفی به صورت دوره ای در تیم AAK Yonan بازی می کند و به ندرت از نبوغ او می شنود. طبیعتا لیگ یونان جزو لیگ های درجه یک یا حتی دو اروپا نیست و خود AAK هم تیم معروف و خارق العاده ای نیست. حاج صفی که در 119 بازی داخلی به میدان رفته است، اخیرا جایگاه دلخواه خود را در ترکیب تیم کشورمان از دست داده و به ندرت در ترکیب اصلی قرار می گیرد. حقیقت این است که جدای از عوامل شخصیتی که در جای خود می توان به آن پرداخت، وضعیت حاج صفی به عنوان کاپیتان اول تیم ملی ایران از نظر فنی چندان درخشان به نظر نمی رسد.

علیرضا جهانبخش
همین دیروز یک سایت خبری برای او تیتر زد: «گذرنامه کلاسی علیرضا جهانبخش در هلند». این عنوان باید در مورد کسی باشد که به عنوان بهترین ارائه دهنده کمک یک فصل فوتبال معرفی شد، اما اینطور نیست. فاینورد این هفته در لیگ هلند به مصاف تیم دوازدهم “اف سی من” رفت و یک بر صفر از این تیم پیش افتاد و در دقیقه 84 جهانبخش به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و تاثیر مستقیمی روی 2 بازی بعدی داشت. گل برای تیمش حریف که فرو ریخت، یک گل دیگر می زند و بازی را 4-0 می بازد. البته تاثیر علی جهان در این 6 دقیقه قابل قبول و امیدوارکننده است. امیدواریم این اتفاق به او کمک کند تا با تیمش ادغام شود، اما واقعا شایسته نیست یکی از کاپیتان های تیم ملی ایران در اکثر بازی های فاینورد روی نیمکت بنشیند و تنها 6 دقیقه مقابل تیمی ضعیف بازی کند. یادآوری می کنیم که جهانبخش به عنوان آقای گل لیگ هلند را ترک کرد و پس از 3 سال از دست دادن در برایتون به این کشور بازگشت تا خود را احیا کند اما سال گذشته فصل خوبی را پشت سر نگذاشت و فصل جدید را از روی نیمکت آغاز کرد. جهانبخش 30 ساله 62 بازی داخلی دارد.

این به دلایل مختلف اتفاق می افتد. از ترکیب اخیر تیم ملی که شایستگی برخی از بازیکنان سابق را زیر سوال برده تا ماجرای معرفی وحید امیری به عنوان کاپیتان جدید تیم؛ حداقل برای رای دادن در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال. به همین دلیل بد نیست شرایط فعلی کاپیتان های تیم ملی ایران را مرور کنیم. موقعیتی که چندان جالب به نظر نمی رسد.

کریم انصاری فرد
همین تیم آاک آتن که فصل گذشته در لیگ یونان پنجم شد و فصل جدید را با برد و باخت آغاز کرد، کریم انصاری فرد را در لیست مازاد قرار داد. این بازیکن که علاقه ای به حضور مجدد در لیگ ایران ندارد، مدت هاست در اروپا به دنبال تیم می گردد اما گویا پیشنهاد مناسبی دریافت نکرده است. حتی شنیده می شود که او از این روش برای دریافت پول سال آخر قراردادش از تیم یونانی استفاده می کند. انصاری فرد 32 ساله 92 بازی برای تیم ملی ایران انجام داده و در آخرین اردوی این تیم حضور نداشت. حضور او در لیست نهایی تیم ملی در جام جهانی قطر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

امید ابراهیم
هافبک 35 ساله فوتبال ایران که 53 بازی برای تیم ملی انجام داد، سال ها حضور در لیگ امان و آرام قطر را انتخاب کرد و هم اکنون در تیم الوکره این کشور بازی می کند. ابراهیمی شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ندارد مگر اینکه اتفاق عجیب و بزرگی رخ دهد.

وحید امیری
به تازگی و پس از مصاحبه میرشاد مجدی، رئیس فدراسیون فوتبال، شایعه وحید امیری کاپیتان اول در جام جهانی قوت گرفته است. این سوال تفکرات مختلفی داشت که در جای خود قابل بحث است اما واقعیت این است که خود وحید این ماه ها مصدوم شده و نتوانسته بازی کند. او تحت عمل جراحی کمر قرار گرفت و همچنان تمرینات انفرادی را پشت سر می گذارد. در نتیجه مشخص نیست که او به جام جهانی می رسد یا خیر و در صورت صعود، شرایط و کیفیت حضور در ترکیب اصلی را دارد یا خیر. امیری 34 ساله 66 بازی برای تیم ملی انجام داده و یکی از بهترین های این تیم در سال های اخیر بوده است اما حضور او در جام جهانی اکنون در هاله ای از ابهام قرار دارد.