تصمیم کمیته انضباطی برای تکرار یک مسابقه تعیین کننده


سرویس خبر شماره: 2017800
9 اردیبهشت 1403 ساعت 21:41 |
717

0نقطه نظر

طبق اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران، دیدار تیم های استقلال ملاثانی و فجرسپاسی شیراز تکرار می شود.

تصمیم کمیته انضباطی برای تکرار یک مسابقه تعیین کننده

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یکشنبه گذشته دیدار حساس هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول بین تیم های استقلال آبی پوش ملاثانی و فجرسپاسی شیراز به دلیل عدم توافق باشگاه استقلال خوزستان برای واگذاری برگزار شد. ورزشگاه غدیر به دو تیم. تیم انتخاب نشد.

موضوعی که جنجال زیادی به پا کرد و تیم های معترض نفت مسجد سلیمان و چادرملو اردکان که رقابت سختی با فجرسپاسی دارند مطرح شد. سیاوش اکبرپور و باشگاه ملاثانی استقلال به شدت با اقدام همتایان خود از باشگاه استقلال خوزستان مخالفت کردند و معتقد بودند مقدمات لازم برای برگزاری این مسابقه از قبل در این ورزشگاه انجام شده است.

پیچ تراکتورحالا تصمیم کمیته انضباطی در خصوص این دیدار گرفته شده است که در آن دیدار دو تیم باید تکرار شود. این رای مشخص می کند:

با توجه به گزارش سازمان لیگ فوتبال مبنی بر عدم برگزاری دیدار دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز در ورزشگاه غدیر اهواز با توجه به اینکه بر اساس مکاتبات انجام شده توسط آبی پوشان جنوب باشگاه با سازمان لیگ به ترتیب ورزشگاه تختی و غدیر اهواز. اولویت اول و دوم محل برگزاری مسابقات به عنوان میزبان فصل جاری معرفی شده است و تاکنون 3 دیدار در ورزشگاه تختی و 8 دیدار در ورزشگاه غدیر برگزار شده است که تایید کننده استقبال ورزشگاه غدیر اهواز است. به عنوان دومین ورزشگاه باشگاه آبی پوشان جنوبی در این مسابقات توسط مسئولان باشگاه استقلال خوزستان به عنوان مجری قراردادی ورزشگاه مذکور برگزار می شود و از سوی دیگر با توجه به اینکه طی جلسه هماهنگی روز قبل از مسابقه دو تیم به دلیل عدم توانایی در رفع مشکلات ورزشگاه تختی با اعلام سرمربی آبی پوشان جنوبی و تایید نماینده شورای فوتبال استان ورزشگاه غدیر را تقدیم کرد. به عنوان محل برگزاری مسابقه و علیرغم حضور بازیکنان دو تیم، داوران و مهیا بودن شرایط به دلیل باز نشدن ورزشگاه به تصویب و امضای حاضرین در جلسه رسید. دروازه های ورزشگاه غدیر توسط متصدی آن و با توجه به اینکه اقدام باشگاه استقلال خوزستان به عنوان شخص ثالث دلیل اصلی و خارج از اراده باشگاه میزبان برای عدم برگزاری مسابقه شناخته شده است، بر این اساس بند 5 ماده 14 آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب 1397 و همچنین برخلاف ماده 62 آیین نامه انضباطی تصمیم به بازپخش بازی دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز با صلاحدید سازمان لیگ به طور کامل با هزینه باشگاه میزبان در مکانی خارج از استان خوزستان تحویل داده می شود.

همچنین با توجه به اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان مبنی بر عدم امکان پذیرفتن میزبانی سایر دیدارهای باقیمانده آبی پوشان جنوب در ورزشگاه غدیر، مابقی مسابقاتی که این تیم در این فصل میزبانی می کند باید در مکان دیگری برگزار می شد. با صلاحدید سازمان لیگ

مجله اخبار فوتبال داخلی