تغییر بزرگ و غیرمنتظره تیم ملی در قلب خط دفاعی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رقابت های انتخابی جام جهانی فوتبال ایران در گروه اول این مسابقات با برتری از کره جنوبی به پایان رسید. شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان دو جزء جدا نشدنی دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی بودند.. این دو با تجربه صعود موفق به فینال آسیا با پرسپولیس توانستند به تدریج اعتماد سرمربی سابق تیم ملی کرواسی را به خود جلب کنند و او نام دیگر بازیکنان را برای حضور در این امر انتخاب کرد. زمین از جمله، حسینی و پورعلیگنجی را نادیده گرفت. با این حال در دو سه بازی اخیر تیم ملی شاهد تغییرات محسوسی در قلب خط دفاعی بوده ایم.
طبق انتظار، این مربی پرتغالی با انتخاب کارلوس کی روش به عنوان جانشین دراگان اسکوچیچ، تغییراتی را در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد، حتی اگر تمام تصمیماتش در نهایت فرضیه «اعتماد به شاگردان سابق» را تقویت کرد که البته با توجه به زمان کوتاهی که در اختیار داشت، قرار نبود آنقدر غیرمنطقی به نظر برسد.
از این نظر حتی اگر کی روش مقابل اروگوئه یک زوج داشته باشد کنعانی زادگان و خلیل زاده مانند دوران اسکوچیچ مورد استفاده قرار گرفتند اما در بازی با سنگال شاهد نیمکت نشینی شجاع بودیم که البته در دو بازی بعدی نیز ادامه یافت و مجید حسینی به عنوان شریک کنعانی مورد استفاده قرار گرفت.
نکته قابل توجه دیگر اینکه سرمربی پرتغالی تیم ملی در دیدار تدارکاتی مقابل نیکاراگوئه در ورزشگاه آزادی از زوج محمدحسین کنعانی زادگان و مرتضی پورعلیگنجی استفاده کرد و شجاع خلیل زاده در دقایق پایانی شانس چندانی برای بازی نداشت.

در نهایت آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی قبل از بازی با انگلیس مقابل تونس برگزار شد مجید حسینی بازیکن کایسری اسپور نیز به تمرینات تیم اضافه شد و کی روش تصمیم گرفت از زوج پورعلیگنجی و مجید حسینی در ترکیب خود استفاده کند. بنابراین می توانیم انتظار تغییرات غیرمنتظره در این قسمت از زمین را داشته باشیم.
برای علیگنجی یکی از کشفیات کی روش در تیم ملی بود که توانست جایگاه خود را در جام ملت های آسیا 2015 تثبیت کند، سپس مجید حسینی نیز در اوج جوانی با درخشش در استقلال به جام جهانی 2018 رسید. . تیم و فرصت حضور در این مسابقات را پیدا کردند. دو بازیکنی که حالا با توجه به تغییرات کی روش مقابل تونس و تمرین تیم ملی با حضور تمام بازیکنان قطر در روزهای اخیر به نظر می رسد شکل گرفته اند، توانستند نظر مثبت سرمربی پرتغالی را جلب کنند تا در این دیدار حضور داشته باشند. ترکیب اولیه البته هنوز نمی توان با قاطعیت در مورد این سوال صحبت کرد، اما در حال حاضر شانس این دو نفر که قلب خط دفاعی را پر کنند بیشتر از زوجی است که تیم ملی توانسته بود به قطر 2022 راه پیدا کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1854136
27 نوامبر 1401 @ 7:12 ب.ظ
106 هزار |

33نقطه نظر

تغییر از جفت اسکوچیچ به جفت 2018؛

برخلاف سال های گذشته، به نظر می رسد شاهد زوج جدیدی در قلب خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس باشیم.

تغییر بزرگ و غیرمنتظره تیم ملی در قلب خط دفاعی