تغییر رنگ تیم ملی: از آبی به قرمز

مثلاً به آخرین بازی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 می رود. دیدار حساس 7 خرداد 92 در اولسان کره جنوبی با تک گل رضا گوچان نژاد به پایان رسید. کی روش در این دیدار تیمش را با بازیکنان رحمان احمدی، جلال حسینی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، مجتبی جباری، مسعود شجاعی و رضایی به میدان فرستاد. از این ترکیب 7 بازیکن سابقه بازی در استقلال را داشتند و آبی رنگ غالب آرنج بود. یک سال بعد در مرحله پایانی جام جهانی هم کم و بیش همین اتفاق افتاد و با تغییرات جزئی چنین ترکیبی پخش شد.


سرویس خبر شماره: 1851638
12 نوامبر 1401 ساعت 12:22 |
26.4K امتیاز خبر|

27نقطه نظر

مقایسه 2 ترکیب

وضعیت فعلی متفاوت است. هنوز نمی دانیم چه بازیکنانی بازی با انگلیس را شروع می کنند، اما به عنوان مثال می توانیم به بازی دوستانه مقابل اروگوئه برویم. جایی که کی روش تیمش را به این ترتیب سازماندهی کرد: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و سردار اعظم. از این ترکیب 5 بازیکن سابقه بازی در پرسپولیس را دارند و البته می دانیم افرادی مانند احمد نوراللهی، میلاد سرلک، رامین رضاییان، وحید امیری و به خصوص مهدی طارمی نیز شانس حضور در این تیم را دارند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یک سال پیش این روزها کمتر کسی فکر می کرد که کارلوس کی روش برای سومین دوره متوالی روی نیمکت تیم ملی ایران به جام جهانی برود. چیزی نیست؛ 2 سال پیش در آن زمان تقریبا هیچکس تصور نمی کرد تیم ملی برای سومین بار متوالی به جام جهانی برسد. به هر حال این اتفاق افتاد و حالا کمتر از 20 روز دیگر سرمربی پرتغالی قرار است اولین خم تیم ملی را برای حضور در جام جهانی و مبارزه با انگلیس انتخاب کند.

تغییر رنگ غالب آرنج اصلی تیم ملی ریشه در تفاوت عملکرد پرسپولیس و استقلال در این 2 مقطع تاریخی دارد. در ابتدای دهه 90 استقلال تیم بسیار خوبی داشت. ترکیب این تیم در لیگ های یازدهم و دوازدهم به معنای واقعی «وحشتناک» بود و علاوه بر ستاره های داخلی، خارجی های باکیفیتی چون جی لوید ساموئل و فابیو جانواریو تکمیل شد. از اواسط دهه 1990 اما قدرت به سمت اردوی پرسپولیس رفت. تیمی که 8 سال طعم قهرمانی را نچشیده بود در این مدت 5 قهرمانی متوالی به دست آورد و بهترین و درخشان ترین نسخه آن تیمی بود که در لیگ پانزدهم به دلیل تفاضل گل به قهرمانی نرسید!

از این مجموعه طلایی، هنوز بازیکنان باکیفیتی هستند که اکنون ساختار اصلی تیم ملی را تشکیل می دهند. افرادی مانند بیرانوند، خلیل زاده، امیری، رضائیان، طارمی و… به نظر شما رنگ غالب تیم ملی در جام جهانی بعدی چه خواهد بود؟

منبع: همشهری



مجله اخبار فوتبال داخلی

تغییر رنگ غالب آرنج اصلی تیم ملی ریشه در تفاوت عملکرد پرسپولیس و استقلال در این 2 مقطع تاریخی دارد.

تغییر رنگ تیم ملی: از آبی به قرمز

طبیعی است که هنوز نمی دانیم او چه بازیکنانی را برای این کار انتخاب می کند. اما اتفاق جالبی که افتاد تغییر رنگ تیم ملی نسبت به روزهای اول هدایت کارلوس کی روش است. در ابتدای دهه 90 و به طور دقیق تر در جام جهانی 2014، اکثر بازیکنان حاضر در اردو و ترکیب اصلی تیم ملی را کسانی تشکیل می دادند که قبلا در استقلال بودند یا هنوز در این تیم حضور داشتند. الان اکثریت ملی پوشان بازیکنانی هستند که کم و بیش در پرسپولیس بازی کردند.