تغییر مهم در مسابقات قهرمانی ایران: یک ستاره دیگر بخرید!


کد اطلاعات: 2048763
26 ژوئن 1403 در 3:16 ب.ظ.
15.7 هزار |

13نقطه نظر

گروه رهبری شده را به سطح اول برگردانید

در خبری غیر رسمی اما مهم، خبرنگار ما از قول سازمان لیگ به مدیران عامل تیم های لیگ برتری مطلع شده است.

تغییر مهم در مسابقات قهرمانی ایران: یک ستاره دیگر بخرید!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پنجره تابستانی لیگ برتر ایران برای دومین سال متوالی با قوانین محدود کننده نقل و انتقالات آغاز می شود. لیگ فوتبال ایران در فصل گذشته علاوه بر محدودیت های مالی، سیاست کاهش ترکیب بزرگسالان تیم ها را در نظر گرفت و علاوه بر حذف فهرست زیر 25 سال، سهمیه بزرگسالان را نیز حذف کرد.

بنابراین با جدایی سه بازیکن زیر 25 سال و یک بازیکن بزرگسال، تیم های لیگ برتری برای فصل جدید خود با بحران جدی مواجه شده اند. که به دلیل مصدومیت، حضور در تیم ملی، محرومیت و … تیم های لیگ ایران به ویژه مدعیان قهرمانی را به ستوه آورده و حتی به گفته سرمربی آنها، این موضوع باعث تضعیف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا شد.

حالا با قول سازمان لیگ به مدیران عامل چند باشگاه لیگ برتری به فصل جدید می رویم. سهمیه بزرگسالان باید از 19 به 20 افزایش یابد تا هر تیم فرصت خرید یک بازیکن بزرگسال را دارد.

مهم این است که پیش از این فوتبال ایران فهرستی 18 نفره بزرگسال داشت. چند فصل است که این تعداد به 20 رسیده است و حالا برای فصل جدید اگر وعده سازمان لیگ عملی شود، این تغییر بزرگ تعداد بازیکنان بزرگسال لیگ برتر را افزایش می دهد..

با توجه به حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر و دو تیم آسیایی دیگر، این تغییر توانایی و قدرت آنها را برای رقابت با تیم های آسیایی افزایش می دهد. چون بالاتر از همه تیم های لیگ الیت برای صعود به مرحله بعد مسابقات بیشتری را پیش رو خواهند داشت.

جالب است بدانید با این تصمیم هزینه های اضافی بر عهده باشگاه ها خواهد بود. بازیکنانی که فصل گذشته مجبور به ترک لیگ برتر و ماندن در خارج از کشور یا در دسته پایین تر شدند نیز شانس زیادی برای انتقال به تیم جدید خواهند داشت..

در نهایت باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده سازمان لیگ که البته آنقدر محکم و محکم بود که باشگاه ها روی آن حساب کرده بودند، عملی می شود یا خیر؟

مجله اخبار فوتبال داخلی