تلاش جاه طلبان هلندی برای راه رفتن روی آب

امروز، هلند با رکورد گلزنی قابل توجه خود، چالش راه رفتن روی آب را به عنوان یک جاه طلبی بزرگ دید. دین در آن فصل به طور میانگین 1.5 گل در هر بازی به ثمر رساند، در حالی که هلند تا اینجای فصل به طور میانگین 1.3 گل زده است.

هالند که در حال حاضر 25 گل در 19 بازی اول خود در لیگ برتر به ثمر رسانده است، در مسیری قرار دارد که با رکورد 37 گل در یک فصل آن شیرر و اندی کول برابری کند. که با روند فعلی خود فاصله زیادی ندارد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ارلینگ هالند در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر توانست به سرعت در تیم منچسترسیتی جا بیفتد و رکوردهای باورنکردنی را به نام خود ثبت کند. او در 8 بازی اول 14 گل به ثمر رساند – از جمله دو هت تریک در برابر کریستال پالاس و ناتینگهام فارست – تا اطمینان حاصل شود که سیتی هیچ چیز ناخواسته ای باقی نگذاشته است.

تد هارپر بازیکن بلکبرن در فصل 26-1925 43 گل به ثمر رساند و رکورد بیشترین گل را به نام خود ثبت کرد. این رکورد تنها دو سال بعد توسط دین با 60 گل شکسته شد. از آن زمان، 40 گل در یک فصل بسیار نادر است و جیمی گریوز آخرین بازیکنی بود که 60 سال پیش این کار را انجام داد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

سال ها پس از این رکورد باورنکردنی، از رالف دین پرسیده شد که آیا کسی می تواند رکورد او را بشکند؟ پاسخ او جالب و پر از اعتماد به نفس بود: “مردم از من می پرسند که آیا این رکورد 60 گل هرگز شکسته می شود؟ فکر می کنم این اتفاق می افتد، اما فقط یک مرد این کار را انجام می دهد؛ مردی که روی آب راه می رود. من فکر می کنم او این کار را انجام می دهد. تنها کسی که می تواند این کار را انجام دهد.”

علاوه بر رکوردهایی مانند آنچه ذکر کردیم، مهاجم نروژی سیتی این شانس را دارد که رکوردهای قدیمی – پیش از لیگ برتر – را به نام خود تغییر دهد. یکی از بیشترین گل های زده شده در یک فصل در فوتبال انگلیس. این رکورد در فصل 28-1927 به نام ویلیام رالف دین ثبت شد. او در این فصل در 39 بازی 60 گل به ثمر رساند و اورتون را قهرمان کرد.

1798058

مهاجم نروژی سیتی این شانس را دارد که به رکوردی دست یابد که خالق شرط جالبی برای شکستن آن گذاشته است.

تلاش جاه طلبان هلندی برای راه رفتن روی آب


سرویس خبر شماره: 1868424
14 فوریه 1401 در 10:32 ب.ظ
40.6 هزار امتیاز خبر|

4نقطه نظر

60 گل در یک فصل، رکوردی غیرممکن اما ممکن!