تلاش فدراسیون برای سازماندهی فینال با VAR


کد اطلاعات: 2049197
28 ژوئن 1403 ساعت 13:30.
2000 |

2نقطه نظر

اقدام عملی برای پیشنهاد مس و سپاهان؛

فدراسیون فوتبال در تلاش است تا دیدار فینال سپاهان و مس رفسنجان در تهران را با سیستم داور ویدیویی برگزار کند.

تلاش فدراسیون برای سازماندهی فینال با VAR

به گزارش “مجله اخبار فوتبال” و به نقل از تسنیم، با وجود اینکه سازمان لیگ فوتبال ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را به عنوان میزبان دیدار مس رفسنجان و سپاهان انتخاب کرده است، فدراسیون در تلاش است تا این دیدار به ورزشگاه آزادی منتقل شود. دلیل این امر استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی است. ورزشگاه شهر قزوین چنین امکانی را ندارد و به همین دلیل فدراسیون در حال رایزنی با فیفا برای کسب مجوز برگزاری آخرین دیدار جام حذفی با VAR است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته با مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی جلسه ای برگزار کرد و درباره انتقال این دیدار به ورزشگاه آزادی بحث و تبادل نظر کرد. مسئولان این شرکت به دلیل روند تعمیرات با این پیشنهاد مخالفت کردند، اما پیش از این از فدراسیون خواسته بودند که بازی هفته گذشته ایران و ازبکستان در ورزشگاه دیگری برگزار شود. اما رایزنی فدراسیون فوتبال باعث شد تیم ملی آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 را در آزادی میزبانی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه روز گذشته تاکید کرد که با توجه به اهمیت و حساسیت بازی فینال بهتر است مسابقه با سیستم داوری تصویری برگزار شود و در نهایت مسئولان شرکت توسعه موافقت خود را اعلام کردند.

در همین راستا فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به فیفا مجوز برگزاری دیدار سپاهان و مس رفسنجان را با کمک داور ویدئویی دریافت کرد. در صورت موافقت فدراسیون جهانی، این دو تیم پنجشنبه 10 خرداد در ورزشگاه آزادی با VAR به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

طبق اعلام سازمان لیگ این دیدار روز پنجشنبه از ساعت 20 آغاز می شود. تیم های مس و سپاهان با برگزاری این دیدار در قزوین مخالفت کردند و خواستار برگزاری این دیدار در اراک بودند. با این حال طبیعی است که آنها بازی آزاد و با VAR را به گزینه های دیگر ترجیح می دهند.

مجله اخبار فوتبال داخلی