تمام درگیری های جنجالی مربیگری با سرمربی استقلالی/ از فحاشی و جادوگری تا حادثه ویلایی امیردشت!

دربی خوزستان فولاد و صنعت نفت در سال 1400 به دیداری جنجالی تبدیل شده است. سیروس پورموسوی، سرمربی صنعت نفت مدعی شد نکونام او را به جادوگری در کنار زمین متهم کرده است. پورموسوی در نشست خبری بعد از بازی به نکونام حمله کرد و گفت که دیگر به او اجازه مربیگری در خوزستان را نمی دهد: “من را به جادوگری متهم کردند! امیدوارم از داخل کمیته اخلاق حرف هایشان را ثابت کنند. من هم ثابت می کنم که کیست. جادوگر.در 2 سال گذشته کی آب روی خط دروازه ریخت و دوربین صحنه را گرفت؟بازی با استقلالی که موقع صدابرداری به او می گفتند آجی مجی؟روباه در چه مسابقه ای به استادیوم رفت؟آئین چیست؟ در باشگاهی که هر هفته و هر مسابقه با بلیط از بندرعباس به اهواز می آید؟”دیگر اجازه نمی دهم نکونام دوباره در خوزستان تمرین کند چون جلوی همه به من بچه خوزستانی توهین کرد” نکونام اما در پاسخ به پورموسوی همه چیز را تکذیب کرد و حتی گفت که چنین چیزی نشنیده است.

“ویلا امیردشت…! کار در شهرداری با کمک آقای خانواده…! عضو رایگان مدرسه فوتبال…! عامل ویزای اسپانیا…! شام و ناهار در رستوران تهرانسر … نکونام بعدها به روش خودش از شرمساری مجیدی خلاص شد: «کار مربی زحمت می خواهد و دنبال فالوور و فضای مجازی نیست. من قلابی نیستم و دوست دارم موفق شوم. آموزش زمان می برد. وقتی استراماچونی به استقلال آمد هیچکس فکر نمی کرد محبوب دلها شود، سخت کوش بود و در فضای مجازی نبود و دنبال محبوبیت غیرواقعی نمی رفت! او بدخلق بود، اما تلاش کرد و سخت کار کرد.

در لیگ بیستم، محمود فکری هدایت استقلال را برعهده داشت. تیم فکری پس از شروع لیگ با برد در هفته دوم در اهواز گیر افتاد. این بازی حاشیه های زیادی داشت و درگیری های دو نیمکت بسیار داغ شد. تیم نکونام پس از دریافت گل اول، موفق به بازگشت شد و در نهایت 3 امتیاز را در اهواز حفظ کرد. پس از پایان بازی، محمود فخری در حین خوش گذرانی با محمد قاسمی نژاد، جملات توهین آمیزی به تیم فولاد و جواد نکونام انجام داد، اما فکر نمی کرد این صحبت ها فیلمبرداری شود. فیلم توهین های فکری به نکونام مدت هاست سوژه فضای مجازی و رسانه ها شده و البته از سوی جواد بی پاسخ نمانده است. نکونام در پاسخ به این توهین ها گفت: اگر این حرف ها مال من بود همه این حرف ها تماما مال اوست چون هیچ چیز در زندگی برایم مهمتر از خانواده ام نیست.

تاریخچه ویلا امیردشت

نکونام هرگز رابطه خوبی با قلعه نویی نداشت و این موضوع به بازی فولاد و سپاهان کشیده شد. قلعه نویی که هدایت فولاد را برعهده داشت، گفت: تیم نکونام مانند کیروش بازی می کند و فوتبال بسته و دفاعی به نمایش می گذارد. جواد در پاسخ به این نظرات گفت: اول اینکه افتخار می کنم که با مربی بزرگی مثل کیروش مقایسه می شوم. ضمن اینکه تیم های قلعه نویی مثل 50 سال پیش بازی می کنند و از هر نقطه توپ را برای کیروش استنلی می فرستند. دوران این نوع فوتبال به پایان رسیده است و تیم های حاضر در آن موفق نخواهند شد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

توهین فکری

داستان بزرگ شدن زمین

سخنان تند یحیی گل محمدی علیه جواد نکونام و نیمکت این تیم اولین درگیری سرمربی جوان اهوازی و کاپیتان سابق تیم ملی با مربیان لیگ برتری نبود. جواد که مربی خوبی است و در سال های اخیر قهرمان جام حذفی و سوپرجام شده است، هیجان و انگیزه زیادی دارد و سایر مربیان فولاد نیز ویژگی هایی مشابه او دارند. بسیاری از بازیکنان فوتبال مدعی هستند که نیمکت فولاد شلوغ ترین نیمکت لیگ برتر است و سر و صدای مربیان فولاد در طول بازی بیش از حد است. نمونه ای از این مشکل را در بازی هفته گذشته مقابل پرسپولیس دیدیم که صدای همه پرسپولیسی ها را درآورد و حتی یحیی گل محمدی هم بعد از بازی واژه فوتبال گل آلود و فوتبال کثیف را به فولاد نسبت داد. خود جواد در آن بازی به دلیل اعتراض شدید از زمین اخراج شد اما جنجال بر سر نیمکت فولاد حتی پس از سوت پایان بازی ادامه داشت. در این گزارش برخی از جنجال های نکونام و درگیری های او با دیگر سرمربیان لیگ برتری را مرور می کنیم.

یکی از جنجالی ترین درگیری های نکونام با فرهاد مجیدی، همبازی سابقش بود. فرهاد و جواد هرگز رابطه خوبی با هم نداشتند و این رابطه نه چندان خوب به دیدار استقلال و فولاد کشیده شد. استقلال با مدیریت مجیدی مقابل تیم نکونام شکست خورد و به دلیل اعتراض شدید به داور از زمین مسابقه اخراج شد. برکناری که خون فرهاد را به جوش آورد و او در پستی اینستاگرامی کامنت های عجیبی علیه نکونام داد.

قلعه نو و داستان کیروش را ببینید!

اتهام جادوگری!

پیکان در زمان سرمربیگری مهدی تارتار از ضربات بلند زیاد استفاده کرد و نادر محمدی که پرتاب های بلندی دارد موقعیت های زیادی برای تیمش ایجاد کرد. زمانی که پیکان در اهواز با فولاد بازی می کرد، فولاد برای جلوگیری از این مشکل، زمین چمن ورزشگاه خود را قبل از بازی با پیکان بزرگ کرد و اطراف گل آلود بود تا محمدی نتواند رفت و آمدهای همیشگی خود را به سمت حریف گل بزند. این مشکل با اعتراض شدید پیکانی ها همراه شد و داور دستور داد تا شروع بازی به تعویق بیفتد تا چمن به اندازه قبلی خود بازگردد، آنجا در اهواز تارتار برگشت و پیکانی ها به شدت از جواد نکونام متنفر شدند. و تیمش معترض هستند.