تمجید از دو جوان جایگزین مسی و رونالدو/ برادری و دوستی تا شماره 10 با پیراهن دشمنان قدیمی!

یورگن کلینزمن، اسطوره آلمان و قهرمان یورو و جام جهانی، نکته جالبی در مورد جود بلینگهام و جمال موسیالا متنی که با هم می خوانیم:

جود بلینگهام و جمال موسیالا استعدادهای بین المللی استثنایی هستند. تمام دنیای فوتبال این دو نفر را در این تورنمنت بزرگ تماشا می کنند و به این فکر می کنند که آیا آنها می توانند سطح بالای خود را حفظ کنند و در نهایت به جایگاه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی برسند.

هر دو واقعا خوب هستند و شروع خوب آنها در یورو این را ثابت می کند، حتی اگر موسیالا 21 سال دارد و بلینگهام فقط 20 سال دارد. این دو دوست در سطح زیر 21 سال انگلیس با هم بازی کرده اند، اما خوشبختانه (برای ما آلمانی ها) موسیالا که متولد شد در آلمان و بیشتر دوران کودکی خود را در انگلیس گذراند، تصمیم گرفت برای ما بازی کند. وقتی بازیکنی مثل او شما را انتخاب می کند، مثل برنده شدن در لاتاری است.

تمجید از دو جوان جایگزین مسی و رونالدو/ برادری و دوستی تا شماره 10 با پیراهن دشمنان قدیمی!

اما حریص نباشید، بلینگهام دارید و استثنایی است. گلی که او یکشنبه به صربستان زد مرا شگفت زده کرد. بلینگهام از نظر بدنی بسیار قوی است. وقتی آن گل را به ثمر رساند، جلو آمد و گفت: «حتی اگر با هم برخورد کنیم و من صدمه ببینم، برایم مهم نیست.» او تمام تلاشش را کرد، چه شجاعت و اعتماد به نفسی دارد. این نشان داد که: من به حضور فیزیکی خود ایمان دارم و برایم مهم نیست که با یک مدافع وسط بزرگ روبرو شوم و او با آرنج به صورتم بزند. او فقط گفت: این توپ من است و من می روم گل بزنم.

این طرز فکر واقعاً مهم است زیرا روی هم تیمی های شما تأثیر می گذارد. با خود هم می گویند: وارد صحنه ای شد که ممکن بود مصدوم شود، اگر شانس 50-50 باشد، می خواهم فرصت کنم و توپ را بزنم.

داشتن استعداد استثنایی و اندام عالی غیرعادی است، اما جود هر دو را دارد. اغلب شما یک بازیکن فوق العاده با استعداد در تیم دارید و به عنوان یک هم تیمی باید از او محافظت کنید زیرا از نظر بدنی قوی نیست. اما اگر جود با شماره 6 سرسخت یا هر کس دیگری درگیر شد، نیازی به عقب نشینی ندارد. او خیلی کامل است.

تمجید از دو جوان جایگزین مسی و رونالدو/ برادری و دوستی تا شماره 10 با پیراهن دشمنان قدیمی!

هیکل بلینگهام بزرگتر از موسیالا ستاره بایرن مونیخ است که سبک تر و کمی متفاوت است. هر دو می توانند باعث شوند که تیم های مقابل حتی قبل از شروع مسابقه عقل خود را از دست بدهند. بلینگهام و موسیالا می توانند گل بزنند، پاس گل بدهند، پنالتی بگیرند و از هیچ چیزی خلق کنند. آنها یک مزیت ذهنی برای تیم ایجاد می کنند. حریفان در زمان گرم کردن به این بازیکنان نگاه می کنند و واقعاً می ترسند، از تلاش برای مهار آنها صحبت می کنند، اما آیا واقعاً می توانند این کار را برای 90 دقیقه انجام دهند؟

پیشرفت جاد از زمان پیوستن به رئال مادرید از بوروسیا دورتموند در تابستان گذشته استثنایی بوده است زیرا هم تیمی هایش متوجه شده اند که او در مقابل دروازه چقدر آرام است. آنها می دانند که اگر او را در موقعیت گلزنی قرار دهند، شانس بیشتری برای گلزنی خواهد داشت. بازیکنان رئال مادرید کلاس، تکنیک و دید لازم برای قرار دادن آن در این شرایط را دارند.

اما اینکه او به آنجا برود، آزادانه بازی کند و از آن لذت ببرد، واقعاً باورنکردنی است، برای چنین بازیکن جوانی، در باشگاهی به این بزرگی و در کشوری که هنوز به آن زبان صحبت نمی کند. او این اعتماد به نفس را به تیم ملی انگلیس آورده است و آنها کیفیت استفاده از آن را دارند. برای موسیالا هم همینطور است. من در مونیخ بودم و دیدم آلمان 5-1 مقابل اسکاتلند پیروز شد. آن شب واقعا احساس کردم که تیم آلمان دوباره با ملت ارتباط برقرار کرده است. خیلی مهم بود که آنها مسابقات را خیلی خوب شروع کردند. هواداران اسکاتلندی سر و صدای زیادی به پا کردند اما بعد از بازی 2-0 سکوت کردند و فقط صدای آلمانی ها شنیده می شد.

تمجید از دو جوان جایگزین مسی و رونالدو/ برادری و دوستی تا شماره 10 با پیراهن دشمنان قدیمی!

فردا آلمان به مصاف مجارستان خطرناکی می رود که همیشه برای ما مشکل ایجاد می کند و انگلیس هم همینطور. آنها غیرقابل پیش بینی، فیزیکی و در ضدحمله خوب هستند. اما بعد از چنین عملکرد عالی و چنین نتیجه خوب مقابل اسکاتلند، اعتمادم به آلمان بیشتر شده است. من عاشق دیدن موسیالا و فلوریان ویرتس بودم که واقعا از حمله و گلزنی لذت می برند. در این سن (ویرتز نیز 21 سال دارد) می توانند بدون اینکه ذهنشان پر از تاکتیک یا فشار شود بازی کنند.

این مهم بود که موسیالا آلمان را به جای انگلیس انتخاب کرد. تعداد زیادی از بازیکنان جوان دارای تابعیت دوگانه هستند و جذب آنها عنصر مهمی از مدیریت بین المللی جامعه است. در طول شش سالی که من سرمربی آمریکا بودم، با مکزیکی ها جنگیدیم تا جوانان زیادی را پیدا کنیم که بتوانند برای هر دو کشور بازی کنند. پسر خودم، جاناتان، دروازه‌بان است و برای تیم زیر 23 سال آمریکا بازی می‌کرد. این کودکان اغلب تمایل دارند به کشوری که بیشترین زمان را در آن سپری کرده اند نگاه کنند. پسرم بیشتر احساس می‌کند کالیفرنیایی است تا آلمانی، اما او به تازگی به چزنا ایتالیا نقل مکان کرده است و چه کسی می‌داند، شاید روزی آلمان به دنبال او بیاید.

موسیالا ممکن است روزی به لیگ برتر برود و در آن زمان بیشتر احساس انگلیسی کند، اما ما اکنون او را در آلمان حبس کرده ایم! من می خواهم ببینم که بلینگهام و موسیالا همچنان در این تورنمنت اثر خود را نشان می دهند. چنین تورنمنت هایی همیشه اتفاق نمی افتند و در آن زمان می توان تاریخ را ساخت.

من هر دوی آنها را به خاطر متواضع ماندن و وقف خود به فوتبال در زمانی که چیزهای زیادی در کانون توجه است تحسین می کنم. این در عصر رسانه های اجتماعی آسان نیست. انگلیس و آلمان قدرت های بزرگ فوتبالی هستند و آرزوی یکسانی برای قهرمانی در تورنمنت ها دارند و شاید بتوانیم در فینال همدیگر را ببینیم.

بیشتر بدانید:

سرویس اخبار فوتبال خارجی