تمرین تحقق رویا توسط کارلوس کی روش

بیرانوند در آخرین تمرین با بدشانسی های بزرگی روبرو شد. وی در مرحله اول بر اثر برخورد با یکی از بازیکنان جوان (حزباوی) از ناحیه سر مصدوم شد و دقایقی در تمرین غیبت کرد. وقتی به تمرین بازگشت، دوباره همان ضربه را به سرش خورد، این بار از یک بازیکن جوان دیگر، اما این بار نمی خواست کارلوس کی روش و سایرین را در زمین نگران کند. او البته پس از سوت پایان بازی دراز کشید و کادر پزشکی را برای بررسی وضعیتش فراخواند. دروازه بانی که در جام جهانی قبلی ستاره تیم ملی بود و حالا به احتمال زیاد شماره یک ایران در قطر برابر حریفان خواهد بود و آمادگی جسمانی او از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. البته او پس از بررسی با کادر پزشکی مبنی بر جدی نبودن مصدومیتش راهی بیرون رفت.

مصدومیت بیرانوند آنقدر کارلوس کی روش را نگران کرد تا سرمربی تیم ملی ایران در دو مرحله به عنوان دروازه بان شماره یک تیمش دست یابد. در اولین جام جهانی که با ایران تجربه کرد، حقیقی را در دروازه داشت و در جام دوم به بیرانوند اعتماد کرد. این بار در رقابت سخت دروازه بان ها کدام یک در دوحه بازی می کنند؟
بیرانوند پس از مصدومیت به سرعت تمرینات خود را از سر گرفت تا بر این نگرانی بزرگ غلبه کند.

تمرینات تیم ملی در شرایط پرفشاری دنبال شد که رامین رضاییان و امید نورافکن به دلیل مصدومیت حضور نداشتند و شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان نیز به دلیل تاخیر خود کار را در مرکز پلوتون دنبال کردند. حضور در اردوی تیم ملی

قسمت بعدی اما در مورد اجرای حرکات ترکیبی برای رسیدن به اهداف بود. کارلوس کی روش در این مرحله عملاً کار یک مربی در سطح پایه را دنبال کرد تا موضوع مورد نظر را هر چه بهتر به بازیکنان القا کند. نحوه دریافت توپ، پاس دادن، شوت و پاس دادن و حتی موقعیت یابی از جمله مواردی بود که سرمربی تیم ملی بر همه آنها اصرار داشت و در چند نوبت با قطع جریان از بازیکنانش سوال می کرد. . با دستیارش تمرین می کند

بازیکنی که برخلاف سایر بازیکنان عنصر تمرین را اشتباه متوجه شد و در آن زمان تصمیم اشتباهی گرفت. کی روش به دنبال بازیکنانی است تا در لحظات حساس بهترین تصمیم را بگیرند و…

کی روش که در آخرین مصاحبه رسانه ای خود از روند آماده سازی انتقاد کرده بود، کنترل زمین را کاملا در اختیار گرفته است. او چندی پیش از اقدام الاهلی قطر مبنی بر عدم ارائه شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان انتقاد کرد و امروز با تعاملی که فدراسیون فوتبال ایجاد کرده بود توانست آنها را داشته باشد.

با این حال شاید مسئله بزرگتر این باشد که او 18 روز مانده به جام جهانی ملی پوشان استقلال را به دلیل حضور در سوپرجام در اختیار نداشت و رامین رضاییان و امید نورافکن نیز مصدومیت جزئی دارند. در کنار این غیبت ها باید در نظر داشت که به دلیل رقابت های اروپایی و قوانین فیفا، او با لژیونر بودن نتوانست اکثر بازیکنانش را در اردو ببیند.

کی روش اکنون با اولین بازی ایران که برابر تیم قدرتمند انگلیس خواهد بود فاصله کمی دارد و امیدوار است هر چه زودتر فهرست خود را به تعداد لازم برساند و در دو بازی تدارکاتی مقابل نیکاراگوئه و تونس به آن بپردازد. هماهنگی و ذهنیت تاکتیکی و فنی و رقابت ویژه برای بازی با حریف. او در حال لذت بردن از سومین حضورش برای تیم ملی ایران در جام جهانی است و مطمئنا این بار به دنبال رویایی بزرگتر خواهد بود. رویایی که در برزیل و روسیه محقق نشد تنها یک قدم با آن فاصله داشت و باید دید در قطر چگونه دنبال خواهد شد.

کی روش در هر پستی درخشیده است و توجه او به عملکرد دروازه بانی که قطعا سخت ترین کار پیش روی خط حمله قدرتمند رقبای ایران در جام جهانی است، بی دلیل نیست.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1851584
نوامبر 11, 1401 در 22:36
5.6 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

پرتغالی ها در جستجوی بزرگترین صعود برای ایران

این عنصر پرفشار که باید با سرعت بالا ردیابی می شد، بیشترین زمان تمرین را نیز گرفت و با خستگی قابل مشاهده بازیکنان همراه بود. در تمام این لحظات دقت و وسواس کارلوس کی روش در عملکرد فردی بازیکنان جالب بود و او بارها فریاد زد که فرصت شوتزنی و رسیدن به گل را از دست داد و مردانش در لحظه آخر فرصت را از دست دادند. به نظر می رسید شکایت می کردند. اما گل ویژه وحید امیری و هاشمی نژاد لحظه ای بود که شادی و رضایت را در چهره سرمربی تیم ملی می شد دید.

کی روش با اشاره به نحوه گرفتن توپ از بازیکن داخلی در شرایطی که او نیز تحت فشار بازیکن حریف است، سپس پاس سریع برای استفاده از فضا و در نهایت بازیکن سوم (با قدرت داخلی) که پشت محوطه جریمه است باید سرکوب کند. مدافع برای ایجاد فرصت شوت، قسمت ابتدایی ترکیب را در این مقاله دنبال کرد. در قسمت بعدی که ادامه همان عنصر بود، بازیکنان باید در موج دوم با یک جفت حرکت، فرصت ارسال توپ از جناحین را ایجاد می کردند و تعداد کمی از بازیکنان داخل محوطه جریمه حرکت و خلق می کردند. فضا برای یکدیگر، موقعیت های کوچک گلزنی خود را به بهترین شکل به ثمر رساندند. . آماده سازی محمدرضا اخباری، علیرضا بیرانوند و پیام فرش در دروازه برای مهار حملات گسترده در این ایام جالب و امیدوارکننده بود.

عنصری که کارلوس کی روش سعی داشت به بازیکنانش نشان دهد چگونه از مدافع حریف جدا شوند و توپ را بگیرند. قرار گرفتن بین توپ و مدافع و در بهترین لحظه با دور شدن از او با استفاده از عضلات پشت، گرفتن توپ و ارسال پاس نهایی.

کارلوس کی روش در دو تمرین مهم تیمش بازیکنان را به سه قسمت تقسیم کرد. او در قسمت اول تمرینش انتظار واکنش های لحظه ای را داشت. جایی که او از بازیکنان خواست تا در لحظه نشان دهنده رنگ پوششی که در اختیار دارد، اقدام لازم را انجام دهند. تصمیمات لحظه ای و چند ثانیه ای که بازیکنان با دیدن رنگ کاور و دستورالعمل های صادر شده، کار را در خصوص اقدام خود برای شروع سریع در مسیر تعیین شده دنبال می کردند و عجیب اینکه با اشتباهات جالب بازیکنان در تصمیم گیری همراه بود. .

مقاله ویژه کارلوس کی روش برای هماهنگی عصبی و عضلانی بازیکنان. اشتباهات بازیکنان تیم ملی برای تصمیم گیری های لحظه ای در دقایقی جالب توجه بود که کم کم کمتر و کمتر شد.

چهارشنبه صبح و تمرین فشرده; کی روش که قبلا نشان داده روی همه جزئیات حساس است، این بار زودتر از بازیکنان در محل تمرین حاضر شد و حتی عناصر تمرینی که دستیارانش در زمین قرار داده بودند را بررسی کرد و برخی را تغییر داد. با سانتی متر و سعی می کردند آنها را حرکت دهند تا دانش آموزان خود را مطابق افکارشان حرکت دهند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران دیر به نیمکت اضافه شد اما با شرایطی که دنبال می کند به نظر می رسد به دنبال اجرای ایده های خودش در رقابت ها با انگلیس، ولز و آمریکا است. .

با این حال کی روش با فکری جالب چند فوتبالیست مستعد ایرانی را از رده جوانان و امید به اردوی تیم ملی فراخواند تا از این حیث حداقل بازیکن او به تعداد مورد نیاز برای تمرین نزدیک شود.

اکثر کسانی که مد نظر کارلوس کی روش هستند هنوز شرایط حضور در این اردو را کسب نکرده اند و از این رو فوتبالیست های خوش آتیه ایرانی همچنان میهمان ویژه او خواهند بود. آیا از گروه جوانان می توان سورپرایز فهرست ایران و کی روش در قطر نام برد؟

قبل از شروع تمرین شاید بازیکنان این فشار بزرگ 90 دقیقه را تصور نمی کردند. جایی که در چند مرحله تمرین با سوت کارلوس کی روش سعی کردند با تصور پایان تمرینات زمین را ترک کنند اما در ادامه با صحبت های سرمربی پرتغالی مواجه شدند و سرمربی پرتغالی تنها به آنها دقایقی استراحت داد. آب بنوشید

کارلوس کی روش سخت ترین و فشرده ترین برنامه آماده سازی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی قطر دانست.

تمرین تحقق رویا توسط کارلوس کی روش