تنش بین مراکش، الجزایر و آدیداس حول یک پیراهن

دولت مراکش از آدیداس خواست تا پیراهن تیم ملی الجزایر را از نو طراحی کند زیرا در طراحی آن از نمادهای ملی مراکش استفاده شده بود.

تنش بین مراکش، الجزایر و آدیداس حول یک پیراهن

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در حالی که تنها چند روز از معرفی پیراهن جدید تیم ملی الجزایر می گذرد، این پیراهن باعث تنش بین کشورهای الجزایر و همسایه اش مراکش و شرکت آدیداس شده است.

وزارت فرهنگ مراکش در بیانیه ای اعلام کرد: پیراهن تیم ملی الجزایر در واقع دزدی الگوهایی است که از میراث بصری ما به عاریت گرفته شده است. ما این کپی برداری ساده را محکوم می کنیم و امیدواریم که واکنش ما هر چه سریعتر جدی گرفته شود. “

وزارت فرهنگ مراکش در ایمیلی به Kasper Rorstedt، مدیر عامل آدیداس، از او خواسته است تا در اسرع وقت طرح جدیدی را برای پیراهن تیم ملی الجزایر معرفی کند. در این ایمیل ادعا شده است که از نمادها و عناصر فرهنگ بومی مراکش در طراحی پیراهن به اشتباه استفاده شده است. مراکش از آدیداس خواسته است حداکثر ظرف دو هفته آینده طرح جدیدی را برای پیراهن تیم ملی کشور همسایه خود معرفی کند.



مجله اخبار فوتبال خارجی

پیراهن جدید تیم ملی الجزایر شش روز پیش توسط اسپانسر این تیم یعنی آدیداس به صورت رسمی رونمایی شد. وزارت فرهنگ مراکش از پیراهن الجزایر انتقاد کرد و آن را یک کپی صرف از فرهنگ مراکش توصیف کرد.


سرویس خبر شماره: 1845774
07 مه 1401 در 10:20 ب.ظ.
17 هزار امتیاز خبر|

4نقطه نظر

مراکش آدیداس را به توهین به نمادهای میراث فرهنگی مراکش در طراحی پیراهن تیم ملی همسایه خود الجزایر متهم کرده است.