تهدیدم کردند که برای پرسپولیس بازی کنم/ سرم کلاه گذاشتند تا رنگم پریده شود

شاهرخ بیانی از سال 64 تا 67 در پرسپولیس بود اما در این مدت تنها یک سال مفید برای قرمزها بازی کرد و در این مدت رابطه او با پرسپولیس بسیار خوب بود و به یکی از محبوب ترین های پرسپولیس در بین هواداران تبدیل شد. این تیم

بیانی در ادامه خاطره دیگری را بیان می کند: زمانی که می خواستیم به جام باشگاه های آسیا برویم، منصورخان (پورحیدری) پیش من آمد و به من گفت که مشکلاتی وجود دارد و بهتر است برادرم شاهین (بیانی) کاپیتان شود. موافقت کرد و شاهین بازوبند را روی دستش گذاشت. با فرماندهی شاهین قهرمان آسیا شدیم. جالب اینجاست که آقایانی که من را مقصر رفتن به پرسپولیس می دانستند، مرحوم رضا احدی و مجید نامجو، خودشان به پرسپولیس رفتند و فوتبالشان را همانجا تمام کردند!»

شاهرخ بیانی همچنین از تمایل خود برای کسب سومین قهرمانی استقلال در آسیا صحبت کرد. وی گفت: اگر اخراج نمی شدم سومین عنوان قهرمانی را کسب می کردیم، در دقیقه 90 بازی اخراج شدم، قانون را نمی دانستم و زمانی که هواداران در فینال به سمت نیمکت ما پرتاب کردند. الهلال عربستان عصبانی شدم و به سمت آنها رفتم بعد اخراج شدم تیم با 10 بازیکن بازی کرد و در ضربات پنالتی شکست خورد و اگر بودم تیم را جمع می کردم می خواهم بگویم در استقلال من اگر کسی مشکلی داشت، اولین کسی بودم که مداخله می‌کرد، اما متأسفانه جو سنگینی برای کاپیتانی من ایجاد کردند و من کنار رفتم.»

تهدیدم کردند که برای پرسپولیس بازی کنم/ سرم کلاه گذاشتند تا رنگم پریده شود

بیانی همچنین گفت: در تمام دوران فوتبالم فقط یک دربی مقابل پرسپولیس را باختم که آن هم با گل رضا عابدیان و به دلیل اشتباه داوری بود و علی پروین همیشه می گفت بازیکنان در دربی ها مراقب شاهرخ باشید. بهترین بازی های مقابل پرسپولیس چون من تیمم را دوست دارم، زمانی که در استقلال بودم و قهرمان آسیا شدیم حدود 70 بازی متوالی شکست نخورده ایم، از نظر مربیگری کارم را با جوانان شروع کردم. از استقلال.بدی های زیادی دیدم و رفتم.الان هم خوشحالم که در کنار ساکت الهامی به عنوان یکی از فنی ترین مربیان ایران هستم.از ساکت خیلی چیزها یاد گرفتم و امیدوارم به جایگاه واقعی خودم به عنوان مربی برسم. مربی.”



سرویس داخلی اخبار فوتبال

این پیشکسوت فوتبال که دوست ندارد استقلالی ها خاطره تلخی از او داشته باشند، تاکید کرد: من فقط در آسیا برای پرسپولیس به عنوان دستیار بازی کردم، به زور بود و نمی خواستم واقعا نمی خواهم. حتی به انصاری فرد گفتم کار بدی کردند و مجبورم کردند بازی کنم.»

هر وقت بحث یاغی های فوتبال ایران (بازیکنانی که در استقلال و پرسپولیس بازی کردند) به میان می آید، نام شاهرخ بیانی به میان می آید. ستاره سال های طولانی تیم ملی پس از گذراندن دوران جوانی و جوانی خود در استقلال و رسیدن به اوج شکوه و بلوغ، زمانی که 8 سال از حضورش در تیم آبی های پایتخت می گذشت، ناگهان در سال 64 در تصمیم عجیب و جنجالی او به پرسپولیس رفت و یاغی شد.

بیانی درباره ادامه فوتبال خود نیز گفت: از مسابقاتی که برگشتیم به تمرین استقلال می رفتم اما به قطر برگشتم و یک فصل دیگر در العربی بازی کردم و بعد از آن از حضور در قطر خسته شدم. و 500 هزار دلار برای بازگشت به استقلال و بازی برای آن تیم پرداخت کرد.» به یاد دارم در یک مسابقه مردم از من خواستند که به قطر نروم و به همین دلیل به استقلال آمدم.

حالا پس از سال ها در فضایی خصوصی، شاهرخ بیانی حقایق جالبی از روند پرسپولیس شدنش بیان کرده است. وی در این باره می گوید: «از علی پروین پیامی دریافت کردم. مرا به بیانی بردند و دور یک منطقه را خط زدند و با گچ روی آن زمین شاهرخ بیانی نوشتند و من ساده لوحانه باور کردم که زمین مال من است! بیهوش شدم و رفتم پرسپولیس».

خود او بارها ماجرای رفتن شاهرخ به پرسپولیس را گفت. او چند سال پیش در مصاحبه ای گفته بود زمانی که در استقلال به عنوان لیدر این تیم به او احترام نمی گذاشتند تصمیم گرفت به پرسپولیس برود. ستاره ای که البته در سال های اخیر بارها از سوی هواداران استقلال به خاطر رفتن به پرسپولیس مورد انتقاد قرار گرفته است.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: این آقایان به من گفتند که شما بازیکن تیم ملی هستید، به تیم ملی آسیب نرسانید. در تیم ملی هم شرایط خوبی داشتم و باید در آسیا برای پرسپولیس بازی می کردم. من حتی با تیم تمرین نکردم، فقط روز آخر برای یک جلسه تمرین رفتم. وقتی از مسابقات برگشتیم، علی پروین را در فرودگاه دیدم، چون از او راضی نبودم، رویم را برگرداندم.»

تهدیدم کردند که برای پرسپولیس بازی کنم/ سرم کلاه گذاشتند تا رنگم پریده شود

بیانی در بخشی دیگر از صحبت هایش می افزاید: «هیچ وقت برای بازیکنان استقلال کمبود رفاقت و رفاقت نداشتم، یادم هست سالی که می خواستیم به سئول برویم، بازیکنان نظامی باید ضمانت خروج از کشور را می دادند، پدر مجید نامجو این کار را کرد. وثیقه نده، گفتم دسته چک دارم، چک سفید امضایی از فدراسیون گذاشتم که مجید از کشور برود، بعد که برگشتیم رفتم چکم را بگیرم، چند سال بعد همه شوکه شدند. کار من.”

وی افزود: همان سالی که در استقلال مانده بودم و به پرسپولیس رفتم، اصلا قرار نبود به آنجا بروم. در کنار ماجرای علی پروین و زمینی که می‌گفتم، به‌عنوان بازیکن ملی در بازی با حمید درخشان، محمد خانی و پنج‌علی هم گیر کردم. گفتند حالا که استقلالی ها تو را اخراج کردند بیا پرسپولیس. متاسفانه جو سنگینی برای من در استقلال ایجاد کردند. من از بچگی مستقل بودم، اما وقتی نمی توانی در خانواده کار کنی، بهتر است بروی و بروی. بعد از جدایی از استقلال چند ماهی فوتبال بازی نکردم. برای دیدار برادرم به آلمان رفتم.»

بیانی پس از یک سال حضور در پرسپولیس به العربی قطر رفت و یک فصل در آن تیم بازی کرد. او پس از حضور در قطر در حالی که هواداران زیادی از بازگشت او به استقلال هیجان زده بودند، به پرسپولیس بازگشت. شاهرخ این بار در جام باشگاه های آسیا به عنوان هوادار برای پرسپولیس بازی کرد. تصمیمی که باعث شد مواضع محکمی در مقابل بیانی اتخاذ کنند. او در این خصوص هم حکایت جالبی داشت: آن سال که از قطر برگشتم اصلا قرار نبود به پرسپولیس بروم. محمدحسن انصاری فرد و برادرش در آن زمان جزو سازمان تربیت بدنی بودند. به مغازه من آمدند و گفتند علی پروین را پشت سر گذاشتیم و نیاز داریم که به عنوان دستیار به پرسپولیس بیایی و برای این تیم در آسیا بازی کنی. گفتم دیگر برای پرسپولیس بازی نمی کنم. فردای آن روز حراست سازمان تربیت بدنی، فدراسیون فوتبال و حتی رئیس سازمان تربیت بدنی پیغام دادند که بازی ملی است و باید برای پرسپولیس بازی کنی. گفتم می خواهم به قطر برگردم چون قرارداد دارم اما مجبورم کردند برای پرسپولیس بازی کنم.