توجه: مشکلات اسپالتی در دوران انتقال ایتالیا


سرویس خبر شماره: 2051584
9 جولای 1403 ساعت 06:17
713

2نقطه نظر

مدافع عنوان قهرمانی تنها سایه ای از تیم قهرمان دوره قبل است

با پایان مرحله گروهی هفدهمین دوره جام ملت های اروپا، از عصر شنبه تا بامداد چهارشنبه دو دیدار از مرحله اول مقدماتی را با هم تماشا خواهیم کرد.

توجه: مشکلات اسپالتی در دوران انتقال ایتالیا

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی از ساعت 19:30 شاگردان اسپالتی باید به مصاف مورات یاکین سوئیسی بروند.

نکته جالب اینکه هر دو تیم در گروه خود به مقام دوم دست یافتند تا در این مرحله شاهد تقابل جذاب و حساس دو تیم باشیم.

برخلاف تصور رایج، ایتالیا، تیمی که در دوره گذشته با شایستگی برای دومین بار در تاریخ فوتبال خود عنوان قهرمانی بورو را از آن خود کرد، شاید نباید به اندازه تیم قهرمان وقت ظاهر می شد و در گروه B – این تیم نام داشت. گروه مرگ – به سختی توانستند با چهار امتیاز به مرحله حذفی صعود کنند.

شاگردان اسپالتی حتی مقابل آلبانی هم مشکل داشتند و حتی خوشبین ترین هواداران آلبانیایی هم فکر نمی کردند بتوانند سریع ترین گل تاریخ یورو را به لازوردی بزنند.

2044526

ایتالیا در هر سه بازی مرحله گروهی موفق به بسته نگه داشتن دروازه نشد و نتوانست دروازه خود را نزدیک نگه دارد و با سه گل خورده در سه بازی متوالی وارد مرحله یک هشتم نهایی شد.

البته اگر ایتالیا دروازه بانی به نام دوناروما را در دروازه خود نداشت، احتمالا تعداد گل های زده بیشتر از سه گل می شد و اسپالتی خیلی خوش شانس بود که از هدیه دروازه بانی به نام جیجی دوناروما برای محافظت از دروازه خودی استفاده کرد.

دوناروما در دیدار مقابل اسپانیا 8 سیو بی نظیر انجام داد و در نهایت گل به خودی کالافیوری دروازه را باز کرد. علاوه بر این، پس از مامارداشویلی از گرجستان و نیتا از رومانی، دوناروما با بیشترین سیو در مرحله گروهی با دوازده سیو در رده سوم قرار دارد.

به طور کلی اگر بخواهیم با دیدی کل نگر به این قضیه نگاه کنیم باید به یازده اصلی ایتالیا در فینال یورو 2020 اشاره کنیم.

تیم روبرتو مانچینی نسبت به تیم فعلی اسپالتی تغییر زیادی کرده است و بهتر است بگوییم در سه سال گذشته، پایه و اساس تیم ایتالیا دستخوش تغییرات زیادی شده است.

اسپالتی مقابل کرواسی تیمی را به میدان فرستاد که نسبت به فینال 2020 6 تغییر را تجربه کرد و بسیاری از بازیکنان کلیدی و مهم این تیم به مرور زمان و به دلیل سن و سال و افت جزئی کیفیت از تیم ملی حذف شدند. در دوره قبل، مهره هایی مانند مارکو وراتی و لورنزو اینسینیه به ترتیب با ایجاد چهارده و سیزده موقعیت گلزنی در صدر جدول موقعیت های گلزنی قرار گرفتند.

2047412

آنها در مرحله گروهی مقابل ترکیه، سوئیس و ولز گلی دریافت نکردند و با 7 گل خورده و بدون گل خورده با اقتدار وارد مرحله بعد شدند.

یکی از انتقاداتی که همواره در بازی های مرحله گروهی اسپالتی و سبک بازی تیمش مطرح بوده، سرعت و سرعت بسیار کند انتقال مثبت و ورود به فاز هجومی به منظور ایجاد موقعیت های گلزنی در یک سوم اول بازی است. میدان مخالف . همان چیزی که تیم منچوری با تیم اسپالتی مقایسه کرده بود و به همین دلیل تصویر همیشگی ایتالیا را با سبک دفاع فولادی و زدن تنها یک گل شکسته ساخت و ایتالیایی که دفاع می کرد بهتر از هر تیمی می داند که خلق کند. نقطه عطف و انقلاب در خط حمله و فاز تهاجمی.

ایتالیا پس از قهرمانی در یورو 2020 نتوانست این نسخه فوق العاده و بسیار آماده را حفظ کند و نتیجه آن عدم جواز حضور در جام جهانی قطر و کسب دو مقام سوم لیگ ملت های اروپا برای آتزوری ها بود.

با رفتن مانچو و واگذاری تیم به اسپالتی، این ماجرا برای همه روشن شد.

2048557

فقدان چیزی که ما آن را “خلاقیت” می نامیم و کیفیت پایین مهره های تهاجمی در خط حمله باعث می شود ایتالیا بی نظم تر، نگران و بدون ایده یا برنامه حمله به نظر برسد.

البته بعد از هر قهرمانی در تورنمنت های مهم و معتبر ملی، ایتالیایی ها چند سالی وارد پروژه و پروسه “انتقال” می شوند. زمان می برد تا آنها به آن عادت کنند، بدرخشند و همه را شگفت زده کنند. عادتی که حفظ آن در خارج از ایتالیا غیرممکن به نظر می رسد.

معین احمدوند

مجله اخبار فوتبال خارجی