توضیح داده شده: گزینه های داخلی لیورپول – و چرایی تاثیر آن بر برنامه های نقل و انتقالات آنها – باشگاه لیورپول

لیورپول وارد پنجره نقل و انتقالات می شود و نیاز به تقویت تیم آرن اسلات در زمینه های کلیدی دارد، اما باید قوانین داخلی لیگ برتر را در انجام این کار در نظر بگیرد.

در اینجا، نگاهی به سهمیه داخلی لیورپول و آنچه می تواند برای برنامه های نقل و انتقالات آنها داشته باشد، می اندازیم.

بازیکن بومی چیست؟

لیورپول، انگلستان - شنبه، 18 می 2024: ترنت الکساندر-آرنولد از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و ولورهمپتون واندررز در آنفیلد.  لیورپول 2-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - شنبه، 18 می 2024: ترنت الکساندر-آرنولد از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و ولورهمپتون واندررز در آنفیلد.  لیورپول 2-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

در لیگ برتر، زمانی که یک بازیکن در یک باشگاه انگلیسی یا ولزی به مدت سه فصل (یا سال) قبل از تولد 21 سالگی خود ثبت نام کرده باشد، به عنوان یک بازیکن بومی محسوب می شود.

یک باشگاه برای ثبت نام یک تیم کامل 25 نفره در لیگ برتر به هشت بازیکن داخلی نیاز دارد – حداکثر 17 بازیکن غیر بومی می توانند ثبت نام کنند.

بازیکنان 21 ساله یا کمتر می توانند در خانه رشد کنند اما نیازی به ثبت نام ندارند.

برای کمپین 2024/25، بازیکنان زیر 21 سال در 1 ژانویه 2003 یا پس از آن متولد خواهند شد.

کدام بازیکنان داخلی در حال حاضر در تیم بزرگسالان حضور دارند؟

لیورپول، انگلیس - یکشنبه، 5 می 2024: کرتیس جونز، تعویضی لیورپول روی نیمکت قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و تاتنهام هاتسپر در آنفیلد روی نیمکت نشست.  لیورپول 4-2 پیروز شد.  (عکس از رایان براون/تبلیغات)لیورپول، انگلیس - یکشنبه، 5 می 2024: کرتیس جونز، تعویضی لیورپول روی نیمکت قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و تاتنهام هاتسپر در آنفیلد روی نیمکت نشست.  لیورپول 4-2 پیروز شد.  (عکس از رایان براون/تبلیغات)

در حالی که لیورپول در فصل 2023/24 با شش بازیکن بومی ثبت نام شده برای لیگ برتر وارد رقابت شد، این به کاهش یافت. پنج پس از تغییر ماه ژانویه پل گلاتزل به سویندون تاون.

که ترک می کند ترنت الکساندر-آرنولد، جو گومز، کورتیس جونز، کائویمهین کلهر و ویتزسلاو یاروس، با سه اسلات خالی.

با این حال، در مورد آینده هر دو کلهر و جاروس، علامت‌های سوالی وجود دارد و انتظار می‌رود که هر دو دروازه‌بان از جاهای دیگر مورد توجه قرار گیرند، زیرا پشت سر آلیسون در ترتیب نوک زدن قرار می‌گیرند.

هر دو – یا هر دو – خروج از باشگاه مستلزم ثبت نام گزینه‌های داخلی بیشتر برای نام بردن ترکیب کامل برای لیگ برتر است.

چه کسی دیگر می تواند اضافه شود؟

لیورپول، انگلستان - شنبه، 27 آگوست 2022: فابیو کاروالیو بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل هشتم در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین لیورپول اف سی و AFC بورنموث در آنفیلد جشن می گیرد.  لیورپول 9-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - شنبه، 27 آگوست 2022: فابیو کاروالیو بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل هشتم در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین لیورپول اف سی و AFC بورنموث در آنفیلد جشن می گیرد.  لیورپول 9-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

با این حال، تعدادی از بازیکنان واجد شرایط داخلی در حال حاضر در لیورپول مشغول به کار هستند، از جمله سه نفر که از تابستان امسال به تازگی واجد شرایط هستند.

فابیو کاروالیو، اوون بک و تایلر مورتون اکنون باید به‌عنوان بازیکنان بزرگسال به جای زیر 21 سال نامگذاری شوند، و اگر به عنوان بخشی از تیم اسلات بمانند، سهمیه داخلی را پر می‌کنند.

گزینه های دیگر شامل مدافعان میانی است نات فیلیپس، سپ ون دن برگ، بیلی کومتیو و ریس ویلیامز، اما انتظار می رود هر چهار نفر به طور دائم باشگاه را ترک کنند، همانطور که هافبک ممکن است تام هیل.

بازیکنان بومی لیورپول: الکساندر آرنولد، بک، کاروالیو، گومز، هیل، جاروس، جونز، کلهر، کومتیو، فیلیپس، پیتالوگا، ون دن برگ، ویلیامز

دروازه بان مارسلو پیتالوگا همچنین اکنون واجد شرایط به عنوان یک بومی است، اما دوره قرضی او در St Patrick’s Athletic تا پایان سال ادامه دارد.

افرادی مانند هاروی الیوت، کانر بردلی، استفان باجستیک، بابی کلارک و بن دواک می‌توانند به عنوان افراد بومی ثبت شوند – و برخی ممکن است به دلیل تفاوت در قوانین یوفا در لیگ قهرمانان اروپا ثبت نام کنند، اما در غیر این صورت فضایی را که برای بازیکنان بیش از حد در نظر گرفته شده مصرف می‌کند.

چه معنایی برای پنجره نقل و انتقالات لیورپول دارد؟

GELSENKIRCHEN، آلمان - یکشنبه، 16 ژوئن 2024: ترکیب مارک گوهی انگلیس قبل از بازی گروه C یورو 2024 یوفا بین صربستان و انگلیس در ورزشگاه آرنا آف شالکه.  انگلیس 1-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)GELSENKIRCHEN، آلمان - یکشنبه، 16 ژوئن 2024: ترکیب مارک گوهی انگلیس قبل از بازی گروه C یورو 2024 یوفا بین صربستان و انگلیس در ورزشگاه آرنا آف شالکه.  انگلیس 1-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

به زبان ساده، اگر لیورپول قصد دارد فصل شلوغ‌تر از همیشه را با تیمی بزرگتر برای رقابت وارد کند، باید سهمیه داخلی خود را با کیفیت واقعی پر کند.

این به احتمال زیاد روند تصمیم گیری آنها را در مورد جذب بازیکنان در پست های کلیدی مانند دفاع میانی، هافبک دفاعی و جناح راست مطلع می کند.

علاقه مندی به مدافع میانی کریستال پالاس گزارش شده است مارک گوهی یک مثال بارز، با ملی پوش انگلیسی نه تنها آماده تیم اصلی، بلکه واجد شرایط به عنوان بازیکن داخلی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا است.

برعکس، هر حرکتی برای مدافع لیل لنی یورو روی وضعیت داخلی لیگ تاثیری نخواهد داشت زیرا این بازیکن فرانسوی فقط 18 سال دارد و بنابراین نیازی به ثبت نام ندارد.

با این حال، اگر یورو به مرسی ساید می رفت، او یک جایگاه بزرگسالان در تیم لیگ قهرمانان اروپا را به دست می آورد – اگرچه این موضوع برای یک روز دیگر است.

منچستر، انگلستان - یکشنبه، 17 مارس 2024: کائویمهین کلهر، دروازه بان لیورپول، پس از بازی یک چهارم نهایی جام حذفی بین باشگاه منچستریونایتد و لیورپول در اولدترافورد افسرده به نظر می رسد.  منچستریونایتد در وقت اضافه 4-3 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)منچستر، انگلستان - یکشنبه، 17 مارس 2024: کائویمهین کلهر، دروازه بان لیورپول، پس از بازی یک چهارم نهایی جام حذفی بین باشگاه منچستریونایتد و لیورپول در اولدترافورد افسرده به نظر می رسد.  منچستریونایتد در وقت اضافه 4-3 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

به همین ترتیب، در حالی که انتظار می‌رود واجد شرایط بودن داخلی تا حدودی برنامه‌های لیورپول برای خرید را تعیین کند، همچنین می‌تواند تصمیمات سختی را در مورد اینکه بازیکنان مجاز به ترک هستند را مجبور کند.

به عنوان مثال، احتمال خروج کلهر و جاروس در همان تابستان بدون ورود دروازه بان داخلی دیگر بسیار اندک است.

دروازه بان کهنه کار ساوتهمپتون الکس مک کارتیاو که پس از پایان قراردادش در جولای بازیکن آزاد خواهد بود، می تواند یکی از این راه حل ها باشد، به خصوص اگر آدریان ادامه دهد.

چند اسلات غیر بومی باقی مانده است؟

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 28 فوریه 2024: بازیکنان لیورپول قبل از بازی دور پنجم جام حذفی بین باشگاه لیورپول و ساوتهمپتون در آنفیلد، قبل از بازی، یک گردهمایی پیش از بازی تشکیل دادند.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 28 فوریه 2024: بازیکنان لیورپول قبل از بازی دور پنجم جام حذفی بین باشگاه لیورپول و ساوتهمپتون در آنفیلد، قبل از بازی، یک گردهمایی پیش از بازی تشکیل دادند.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

لیورپول همچنین به دنبال بازیکنانی فراتر از بازیکنان واجد شرایط بومی خواهد بود، زیرا بازیکنانی مانند ریکاردو کالافیوری، یوهان باکایوکو و برایان امبومو قبلاً به آن‌ها پیوسته‌اند.

در حال حاضر 14 بازیکن غیر بومی در تیم بزرگسالان حضور دارند که حداکثر 17 بازیکن مجاز در لیگ برتر هستند.

که در تئوری این اجازه را می دهد قرارداد سه بازیکن خارجی دیگر تابستان امسال – یا اگر آنها در حال خروج از کشور دیگری مانند لوئیس دیاز را جایگزین کنند.

تیم بزرگسالان فعلی لیورپول

دروازه بان ها (HG: 2): آلیسون، کلهر**، جاروس*

مدافعان (HG: 5): فن دایک، کوانسا (U21)، کوناته، گومز*، فیلیپس**، ون دن برگ**، الکساندر-آرنولد*، رابرتسون، تسیمیکاس، بردلی (U21)، بک*

هافبک ها (HG: 2): مک آلیستر، زوبوسلای، جونز*، الیوت (U21)، اندو، گراونبرچ، مورتون*، کلارک (U21)، باجستیک (U21)، مک کانل (U21)

مهاجمان (HG: 1): صلاح، گاکپو، جوتا، دیاز، نونز، کاروالیو*، دواک (U21)

* HG
** HG اما به احتمال زیاد می رود

خیلی چیزها به این بستگی دارد که آیا اسلات بازیکنانی مانند جاروس، بک، مورتون و کاروالیو را حفظ کند، که همه آنها هنوز به عنوان گزینه های اصلی تیم اصلی معرفی نشده اند، اما پتانسیل این کار را دارند.

اما این یک عمل متعادل کننده ظریف برای ریچارد هیوز و کارکنان انتقال را برجسته می کند – زیرا همیشه به سادگی جذب بهترین بازیکنان موجود نیست.

https://www.thisisanfield.com/2024/06/explained-liverpools-homegrown-options-and-why-it-impacts-their-transfer-plans/ منبع: