توضیح مهم در مورد متقاضیانی که پنج امضا ندارند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پیش از این گفته شده بود که به دلیل اینکه مهدی تاج برای سه دوره در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رئیسه ثبت نام کرده است، طبق قانون، او ندارد. حق شرکت در انتخابات برای این مقام.

نکته مبهم این انتخابات نامزدهایی است که در هنگام ثبت نام 5 امضای اعضای مجمع عمومی را ارائه نکرده اند. در این خصوص گفته می شود که شرکت آنها در انتخابات باطل می شود و یا نامزدی آنها برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تایید نمی شود. توضیح رئیس کمیسیون بدوی برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال در این مورد چنین بود: «نباید کاری کنیم که آنها به سمت عدم مدارک روی بیاورند. مثلاً در گذشته اگر فردی در آزمون تافل قبول نمی شد، اجازه حضور در جلسه آزمون دکتری را نداشت. این موضوع پیش فرض بود و این امضاها هم پیش فرض هستند. اینکه در اجرای آن اتفاقی افتاده که فدراسیون مقصر است یکی از موارد فوری است که در کمیته بررسی می شود، این مشکلات جزء نقص مدارک محسوب نمی شود. نقص‌های اثباتی مانند سوابق ورزشی یک نامزد کم است یا گواهی عدم سوابق بد ارائه نکرده است، اما پنج امضا برای رئیس‌جمهور و دو امضا برای سایر اعضا پیش‌فرض است. اگر بنا به دلایلی ثابت شود که این مشکل از طرف فدراسیون بوده است، نباید حق کسی را ضایع کنیم و آن را نقص اثبات بدانیم زیرا این موارد ناقص است.»



مجله اخبار فوتبال داخلی

علی فلاحتی که در برنامه تاپ فوتبال در این باره گفت؛ وی توضیح داد: علاوه بر بند سه ماده 33، بند یک ماده 39 را هم داریم، ماده 88 و ماده آخر اساسنامه از تاریخ تصویب اجرا شده است، برخی از دوستان می گویند این سوال شامل می شود. قانون قبلی ولی ما قانون داریم قوانین و مقررات انتخابات باید تابع قوانین مادر مانند قانون مدنی باشد و خود قانون اساسی و سایر قوانین ما نیز باید ماده 4 قانون مدنی باشد که اثر قانون برای آینده است و اینکه قانون برای گذشته هیچ اثری ندارد مگر اینکه مقررات خاصی در خود قانون وضع شده باشد که در اینجا چنین نیست و به همین دلیل این بحث تمام شده است و مشخصاً قانونی وجود ندارد. ممنوعیت افرادی که در سه دوره عضویت هیأت مدیره را داشته اند.»


سرویس خبر شماره: 1834177
28 جولای 1401 ساعت 09:13
1.1 هزار |

0نقطه نظر

با توضیحات علی فلاحتی رئیس کمیسیون بدوی انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال مشخص شد مهدی تاج برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مشکلی ندارد.