تکرار اشتباهات داوری برای استقلال دلیل است/ پرسپولیس 3 امتیاز از رهبر عقب است نه یک امتیاز/ حسینی دروازه بان بی تجربه نیست


صادق ورمزیار بازیکن سابق تیم استقلال در گفت و گو با خبروشی درباره پیروزی استقلال مقابل آلومینیوم اراک، کسب سه امتیاز بازی در خارج و حفظ هدایت این تیم در ساعت 13:00 توضیحاتی ارائه کرد. صدر جدول رده بندی لیگ برتر. .

بازی استقلال مقابل آلومینیوم اراک را چگونه ارزیابی کردی؟
به نظر من فوتبال نبود، مسابقه شطرنجی بود که مربیان دو تیم هر دقیقه برنامه ریزی کرده بودند. مطمئناً بدون تلاش مضاعف بازیکنان استقلال و سیستم دفاعی خوب ما نمی توانستیم در زمین اراک گلزنی کنیم اما در نهایت این شاگردان جواد نکونام بودند که توانستند حریف را شکست دهند. میدانی با قدرت بالا و استفاده از یک مهاجم بسیار خوب که این روزها موتورش روشن شده است. 3 امتیاز ارزشمند بگیرید و به خانه بروید.

شما بیشتر در مورد مسابقه صحبت می کنید. از نظر فنی این مسابقه را چطور دیدید؟
به نظرم مسابقه خیلی خوبی بود. استقلالی ها از همان دقیقه اول می دانستند که از حریف چه انتظاری دارد. یاران حسینی باز هم طبق معمول و با سبک ضدحملات تکراری قدیمی خود به گل رسیدند اما این شرایط با فوتبال خشن بازیکنان تیم آلومینیوم اراک همراه شد تا در نهایت پسران استقلالی توانستند فضاسازی کنند و باز شوند. بالا میدان در بازی، لایه های دفاعی تیم یکی پس از دیگری آلومینیوم را باز می کنند و در نهایت روی یک پاس خوب گل می زنند.

در صحنه گل در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟ برخی فکر می کردند که توپ به روشی نامعلوم از دروازه خارج شده است؟
از هر زاویه ای مشخص بود که توپ از خط دروازه می گذرد و دروازه بان آن را برمی گرداند. فکر می کنم تکرار این اتفاقات بی دلیل در دیدار استقلال و پرسپولیس که باشگاه استقلال به آن اعتراض کرد و معتقد است چندین گل تیم تعقیب کننده اش در صدر جدول رده بندی در یک بازی خارج از خانه به ثمر رسیده است، بی دلیل نیست. شاید همه این مشکلات مسئولان فدراسیون فوتبال را بر آن داشته باشد که هر چه زودتر تجهیزات داوری ویدیویی را در تمامی ورزشگاه ها نصب کنند. البته در این مورد مربوط به بازی اراک، مطلقاً همه دیدند که توپ از خط عبور کرده و شکی نبود که توپ به گل رسید یا خیر. اما در موارد دیگر مانند بازی مقابل مس که به نظر می رسد توپ از خط دروازه عبور کرده است، نیاز به کمک داور ویدیویی است. حالا اگر استقلال در مسير دو امتياز مي گرفت، 52 امتياز داشت و فاصله با رقيبش سه امتياز مي شد. VAR منسوخ شده است، اما ما هنوز چنین ابزاری نداریم!

تکرار اشتباهات داوری برای استقلالی ها دلیل است/ پرسپولیس 3 امتیاز عقب است نه یک امتیاز/ حسینی دروازه بان بی تجربه نیست

و نیمه دوم بازی؟
معمولا گل های پایان نیمه اول فوق العاده خوب و کاربردی هستند. تیمی که در دقایق پایانی نیمه اول گل می زند می تواند برای نیمه دوم با برنامه ریزی بهتر و کامل تری به زمین بازگردد. مخصوصا تیم هایی مثل استقلال که زیر نظر جواد نکونام تمرین کردند و به سازماندهی دفاعی و برنامه های مربوط به نگه داشتن دروازه و جلوگیری از باز شدن آن مسلط هستند. در چنین شرایطی کار برای تیمی مثل آلومینیوم اراک که خط حمله چندان خوبی ندارد سخت می شود. دیدیم که در نیمه دوم چندین بار توپ را دور محوطه جریمه استقلال به گردش درآوردند اما هرگز نتوانستند از آن استفاده کنند زیرا بچه های جواد در اوج آمادگی بودند و نمی خواستند بازیکنان حریف به دروازه شان نزدیک شوند. .

اما چقدر خطرات جدی روی دروازه استقلال ایجاد شده است؟
بله، به هر حال سیدحسین حسینی دروازه بان بی تجربه ای نیست. دیدیم که چند بار به پاس ها و شوت های به سمت دروازه واکنش نشان داد و توانست خطر را از بین ببرد. در چنین شرایطی، ما نگران پورتال نیستیم. وقتی از سازمان دفاع صحبت می کنیم، فقط مدافعان و هافبک های دفاعی صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد دروازه بان تیم نیز صحبت می کنیم که در نقطه شروع این سازمان قرار دارد و وظیفه نگهبانی از دروازه را بر عهده دارد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال