تکرار ماجرای ورزشگاه های مردانه در ایران/ 3 دوز واکسن هم جواب نداد; ترسناک خط قرمز فیفا فدراسیون فوتبال

تماشاگران فوتبال پس از حدود 2 سال غیبت در ورزشگاه ها از نیم فصل آخرین رقابت های لیگ با ظرفیت محدود موفق به حضور در برخی مسابقات شده اند. بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها باعث جذابیت بیشتر مسابقات شد و انتظار می رفت تداوم حضور تماشاگران در لیگ جدید باعث پرشور مسابقات شود.

داستان از کجا شروع شد؟

واکنش فدراسیون فوتبال چه بود؟

علاوه بر مشکل اصلی محرومیت تماشاگران که در بالا به آن اشاره شد، مشکل دیگر این است که به دلیل نبود گیت الکترونیکی در برخی از ورزشگاه ها و یا از کار افتادن برخی از آنها، عملاً ورود تماشاگران به برخی از شهرها غیرممکن است. عدم تایید ستاد مبارزه با کرونا و تاکید بر اینکه حضور تماشاگران در ورزشگاه تزریق حداقل سه نوبت واکسن است یا خرابی گیت های الکترونیکی اجازه غربالگری در این ورزشگاه را نمی دهد. نگرانی ها.

نامه فیفا باعث وحشت فدراسیون شد

سازمان لیگ در اطلاعیه خود دلیل این مشکل را اختلال در سیستم فروش بلیت و بسیاری از موارد گزارش شده در این سامانه اعلام کرد. این زمانی بود که سایت بلیت فروشی استقلال و سپاهان فعال بود و هواداران زیادی برای این دیدار بلیت خریدند!

درست است فدراسیون فوتبال با منطق خودش سعی کرد ورود تماشاگران را ممنوع کند اما این تصمیم اعتراضات زیادی را در پی داشت. باشگاه هایی که در هفته اول یا هفته های بعد میزبانی می کنند عملا شانس زیادی برای استفاده از توان هواداران خود را از دست داده اند و این نگرانی وجود دارد که در بازی برگشت با میزبانی از تیم مقابل، مشکل مردم حل شود و آنها از دست دادن . این تبعیض احتمالی صدای بسیاری از باشگاه ها از جمله استقلال، نساجی مازندران و… را درآورده است.

در این شرایط چند هفته پیش نامه ای از سوی فیفا به دست روسای فدراسیون فوتبال رسید که از آنها خواسته بود اساسنامه جدید و همچنین ورود بانوان به ورزشگاه ها را اصلاح کنند. در این دو مورد هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده است و همین موضوع این شایعه را به وجود آورده است که در صورت حل نشدن موضوع وضعیت و ورود بانوان به ورزشگاه ها، فوتبال ایران تعلیق می شود.

در چنین شرایطی خیلی ها منتظر بودند تا واکنش فدراسیون فوتبال را در این زمینه ببینند. حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: انشاالله به زودی در ورزشگاه تماشاگر خواهیم داشت.

شامگاه چهارشنبه و ساعاتی پس از افتتاح سایت بلیت فروشی دیدار استقلال و سپاهان در هفته اول لیگ برتر، سازمان لیگ در اطلاعیه ای اعلام کرد که تمامی بازی های این هفته بدون حضور تیم فوتبال برگزار می شود. تماشاگران!

تکرار ماجرای ورزشگاه های مردانه در ایران/ 3 دوز واکسن هم جواب نداد;  ترس فدراسیون فوتبال از خط قرمز فیفا

دروازه های ورودی برخی از ورزشگاه ها نیز آسیب دیده است

انتقادات گسترده از تصمیم فدراسیون فوتبال

در شرایط کنونی با توجه به نزدیک بودن به رقابت های جام جهانی و البته چند روز مانده به انتخابات فدراسیون فوتبال، بسیاری موضوع ممنوعیت ورود تماشاگران به ورزشگاه ها را به حساسیت های فیفا مرتبط می دانند که البته به نظر می رسد در مورد این رقابت ها درست باشد. برخی موارد

اکنون با توجه به اظهارنظر برخی از مسئولان باشگاه و نزدیکان فدراسیون فوتبال، نگرانی از حساسیت بیشتر فیفا به موضوع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها یکی از دلایل اصلی عدم تماشای مسابقات بوده است. بدون شک ورزشگاه 100 درصد مردانه خط قرمز فیفا است و شعار این نهاد بین المللی که «فوتبال برای همه» و تاکید بر آزادی ورزشگاه هاست، بر تصمیم سران فدراسیون و فدراسیون تاثیر گذاشته است. سازمان لیگ

ورزشگاه مردان خط قرمز فیفا است

وی افزود: نساجی 70 ساله است و مردمی خونگرم دارد که از نبود او رنج می برند و از فرصت های کسب درآمد فوتبالی که باید در اختیارمان باشد محروم می شویم و تنها چیزی که برای ما باقی می ماند حضور تماشاگران حاضر در ورزشگاه هستند و وقتی آنها نباشند، این رقابت با هفت تیم مجزا برای ما سخت خواهد بود.. ما نمی توانیم مانند باشگاه های ثروتمند لیگ هزینه کنیم و انتظار داریم هواداران خود را در سکوها داشته باشیم.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقات جدیدی در این منطقه رخ خواهد داد و تماشاگران به ورزشگاه ها برمی گردند و البته اجازه ورود بانوان به ورزشگاه ها را خواهند داشت یا خیر.

سازمان لیگ فوتبال مدت‌هاست به برخی باشگاه‌ها برای تنظیم دروازه‌های ورودی هشدار داده است، اما به جز ورزشگاه آزادی تهران، ورزشگاه فوتبال اهواز و ورزشگاه نقش جهان اصفهان، سایر ورزشگاه‌ها هنوز اقدامات لازم را در این زمینه انجام نداده‌اند.

نکته قابل توجه این است که دبیر کل فدراسیون فوتبال بدون اشاره به الزام فیفا برای ورود بانوان به ورزشگاه ها ماهرانه این موضوع را تایید کرد. کامرانیفر گفت: بحث زیرساخت ها بود و برخی از قسمت های ورزشگاه ها باید تجهیز شود، ملاحظاتی در خصوص حضور تماشاگران وجود دارد و جلساتی برگزار شده است، دوستان عزیز تمام تلاش خود را می کنند تا این مشکل برطرف شود و امیدوارم این مشکل برطرف شود. در هفته های آینده حضور مردم را خواهیم داشت.»

منبع: همشهری آنلاین



سرویس داخلی اخبار فوتبال

تکرار ماجرای ورزشگاه های مردانه در ایران/ 3 دوز واکسن هم جواب نداد;  ترس فدراسیون فوتبال از خط قرمز فیفا

فدراسیون فوتبال می ترسد تماشاگران مرد به ورزشگاه بیایند و گزارش این اتفاق به فیفا برسد، آن وقت جنجال های بزرگ تری به سراغ فوتبال ایران بیاید. از این رو مدیران فعلی فدراسیون ترجیح می دهند حداقل تا زمان انتخابات تماشاگران به ورزشگاه ها نروند.

در حالی که قبلا گفته می شد همه چیز برای حضور مجدد تماشاگران در ورزشگاه های مختلف آماده است و افرادی که سه نوبت واکسن دریافت کرده بودند به راحتی می توانند مسابقات تیم مورد علاقه خود را تماشا کنند، اما ناگهان همه چیز خراب شد. اعلام شد که مسابقات قهرمانی بدون تماشاگر آغاز می شود! اتفاقی که سر و صدای زیادی در جامعه خبری به پا کرد و البته شایعات زیادی هم به پا کرد.

تکرار ماجرای ورزشگاه های مردانه در ایران/ 3 دوز واکسن هم جواب نداد;  ترس فدراسیون فوتبال از خط قرمز فیفا

پس از اعلام سازمان لیگ، سایت بلیت فروشی دیدار استقلال و سپاهان نیز بسته شد. جدای از اینکه مشخص نیست پول بلیت‌های بازی استقلال چه شد و آیا این پول به آنها برگردانده می‌شود یا خیر، بهانه سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات بدون تماشاگر است. مورد انتقاد بسیاری از هواداران فوتبال قرار گرفته است.

به عنوان مثال، ایزد سیف الله پور، مدیرعامل نساجی گفت: بحث در مورد گیت ها و سیستم های ورود و خروج در ورزشگاه ها و همچنین حضور بانوان در ورزشگاه ها است که فیفا بر آن تاکید دارد و البته دست سازمان لیگ نیز مطرح است. در این مورد بسته است.» مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رفع این مشکل دست به کار شوند.»

حساسیت های فدراسیون جهانی فوتبال درباره ایران و ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها مدت هاست که مورد توجه مسئولان فدراسیون قرار گرفته است. جیانی اینفانتینو رئیس فیفا بارها به فدراسیون فوتبال ایران درباره ورود زنان به ورزشگاه ها هشدار داده است. او حتی در سفر چند سال پیش خود به ایران این درخواست را از حسن روحانی رئیس جمهور نیز مطرح کرد، اما جدا از یکی دو مورد خاص، هرگز به نتیجه نرسید.