تکلیف قهرمان لیگ فردا مشخص می شود!


سرویس خبر شماره: 2018103
11 مه 1403 در 8:28 ق.ظ.
1.9 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

فوتبال ما به اندازه آنها بار فنی ندارد

داود سیدعباسی می گوید که اسمار به لطف شناخت بسیار خوبی که از پرسپولیس داشت، توانست تیمش را به خوبی تقویت کند و تاثیر فنی زیادی روی تیمش بگذارد.

تکلیف قهرمان لیگ فردا مشخص می شود!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هفته بیست و پنجم لیگ برتر فردا با برگزاری هفت دیدار برگزار می شود که مهم ترین دیدارها در تهران و تبریز برگزار می شود، دو دیداری که می تواند تا حدودی سرنوشت قهرمانی لیگ را رقم بزند.

استقلال به مصاف تراکتوری می رود که برای جایگزینی خمس با یحیی گل محمدی تلاش می کند اما فعلا باید با دستیار او حمید مطهری ادامه دهد. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان است. دو تیمی که رقابت آنها همیشه با شور و شوق زیادی همراه بوده است.

شاید اگر شاگردان مورایس شانس بیشتری برای قهرمانی داشتند، دعوای فردای دو تیم بسیار حساس تر بود. در هر صورت قرمزهای تهرانی محکوم به شکست رقیب دیرینه خود برای بازگشت به صدر جدول هستند، البته با این امید که استقلال در تبریز امتیاز بگیرد.

ناگفته نماند پرسپولیس در شرایطی میزبان طلای پوشان خواهد بود که نتیجه دیدار استقلال و تراکتور را می داند. اما اگر این دو مسابقه همزمان برگزار می شد، شاهد هیجان بیشتری بودیم. داوود سیدعباسی که در دوران فوتبالش در سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان بازی می کرد در گفتگو با فرهیختگان به سوالات مطرح شده پاسخ داد که در ادامه می خوانید.

* اول از همه در مورد تیم شما، دریا بابل صحبت می کنیم، فکر می کنید در لیگ 1 بمانید؟
از زمان بازگشتم به بابل هدفم این بود که بتوانم به خوبی پیشرفت کنم و با جمع آوری امتیازات لازم از خطر سقوط خلاص شوم. کار بسیار سخت بوده و هست، انشاالله با تلاش همه اعضای تیم و حمایت هواداران بتوانیم نماینده بابل را در لیگ آزادگان حفظ کنیم. هر یک از مسابقات باقیمانده برای تیم ما موضوع مرگ و زندگی است.

1718859

* باید مسابقات هیجان انگیز این هفته های لیگ برتر را دنبال کنید. به نظر شما نتایج فردا چگونه خواهد بود؟
بله فردا دو بازی برگزار می شود و به نظر من 90 درصد سرنوشت قهرمان لیگ مشخص می شود. پرسپولیس بعد از یک حذف تلخ از جام حذفی، طبیعی است که با افت روحیه مواجه شده و حالا باید تمام تلاش خود را معطوف به لیگ برتر کند. نبرد این تیم با سپاهان همیشه جذاب بوده است. به نظر من تیم مورائیس مدعی اصلی قهرمانی بود اما نمی دانم در این تیم که حالا از دور خارج شده و برای سومی به مصاف پرسپولیس می رود چه گذشت. استقلالی ها خوب می دانند قبل از پایان فصل نباید امتیازی را از دست بدهد و به همین دلیل بازی به بازی پیش می رود. از نظر فنی شاید این تیم 100 نفر نبود اما اگر 70 بود کمترین نوسان را داشت و در نهایت به 65 درصد رسید. اینکه یک تیم می تواند این روند را از اول تا آخر فصل ادامه دهد یعنی این تیم واقعا کار کرده و قابل احترام است. بازی بعدی استقلال با تراکتور می تواند از هر نظر جذاب باشد. فکر می کنم تراکتور اکنون می تواند با این مولفه های خوب قهرمانی را به چالش بکشد. اما این تیم هم نوسانات زیادی داشته است و حالا انگیزه زیادی برای کسب سهمیه با کسب جام حذفی یا مقام سوم لیگ دارد.

* به احتمال زیاد فردا در این بازی ها برتری های زیادی داشته باشیم، موافقید؟
این 100% درست است. متاسفانه هفته ای نمی گذرد که شاهد اتفاقات عجیبی در فوتبال خود نباشیم. معتقدم فوتبال ما به اندازه آنها بار فنی ندارد اما هر چقدر که ما بخواهیم امتیاز دارد. در واقع این حواشی است که مورد توجه قرار می گیرد و اگر این مسائل نباشد باور کنید بار فنی خاصی در فوتبال خود نخواهیم دید. ببینید دو سال است که تلاش می کنند کمک داور ویدیویی را وارد فوتبال ما کنند اما هنوز خبری نیست. چرا لیگی که این همه هزینه دارد باید VAR نداشته باشد؟. اگر کمک داور ویدیویی باشد، حاشیه های زیادی را نخواهیم دید و فشار از روی داوران برداشته می شود. مدت زیادی است که مربیان در فوتبال امروزی با اشتباهات داوری برخورد نمی کنند زیرا همه چیز توسط VAR تشخیص داده می شود. تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که دیگر چنین حاشیه هایی وجود ندارد و فوتبال ما نباید از آن محروم شود. متاسفانه هر هفته شاهد اعتراض مربیان، اظهارات باشگاه ها و… هستیم. این حواشی پیرامون فوتبال ایران نیز باعث کندی پیشرفت آن می شود.

* به نظر شما باید مربیانی مثل مورایس و اسمار را در فوتبال خود نگه داریم؟
به نظر من به جای تکیه بر مربیان خارجی باید به مربیان داخلی خود بیشتر بها بدهیم. این کشور فوتبالیست های بسیار خوبی دارد که اکنون علم مدرن فوتبال جهان را می شناسند و عاشق کار هستند. اما متاسفانه می بینیم که برخی باشگاه ها برای خروج از بحران به سرعت به سراغ مربی خارجی می روند و به هواداران خود می گویند که مربی خارجی آورده اند. غافل از اینکه این مربیان زمان زیادی را صرف شناخت فضای فوتبال ایران کردند و نتوانستند نتایج مورد انتظار را کسب کنند. در واقع، برای آشنایی با محیط جدید، جای خود را به مربی دیگری واگذار می کنند.. این اتفاق سال ها پیش در استقلال رخ داد. در چند سال مدیران این تیم خودشان تیم را بستند و سپس یک مربی خارجی به خدمت گرفتند. این مربی برای آشنایی با جو هم یک فصل وقت گذاشت و مربی دیگری جایگزین او شد. اگر قرار است مربی خارجی استخدام شود باید به سراغ مربیانی برود که با فوتبال ایران آشنایی دارند. مثل برانکو که پرسپولیس را متحول کرد. همین اسمار هم برای پرسپولیس انتخاب خوبی بود و واقعا تاثیرگذار نشان داد.

* اما برخی فکر می کنند اگر پرسپولیس در نیم فصل خیلی خوب بود، به خاطر جذب مغول اورونوف، عبدالکریم، آل کثیر و… است. یحیی اگر می ماند همین نتایج را می گرفت.
نه، من آن را باور نمی کنم. اسمار به لطف شناخت بسیار خوبی که از پرسپولیس داشت توانست تیمش را خیلی خوب تقویت کند و تاثیر فنی زیادی روی تیمش بگذارد. البته من هم برای یحیی گل محمدی احترام زیادی قائلم و اجازه بدهید در این حد جواب شما را بدهم.

* با شرایط موجود آیا قرارداد عثمر باید تمدید شود؟
من نمی توانم به هیچ باشگاهی بپیوندم. شما یک سوال فنی پرسیدید و من جواب فنی دادم. این پرسپولیس است که با آینده اسمار چه کند.

مجله اخبار فوتبال داخلی