تک به تک با بازیکنان تیم ملی مقابل آمریکا

* کرنر مهاجم
کریم انصاری فرد
آخرین تعویضی تیم ملی ایران در این بازی عملکرد ضعیفی داشت. انصاری فرد که در بازی با ولز وارد زمین شد و روی دروازه ایران تاثیر گذاشت، در آن بازی در نیم ساعت از زمان خود توسط مدافعان آمریکایی گرفتار شد و فرصت بازی را داشت و ما تنها زمانی آن را دیدیم که تیم به اعتراض داشت. هیئت داوران . انصاری فرد که با تیم ملی در سه دوره جام جهانی حضور داشت، کاپیتان این تیم بود که باز هم از دور مقدماتی جام جهانی حذف شد.

* هافبک میانی
احسان حاج صفی
احسان حاج صفی برای سومین بازی متوالی به عنوان کاپیتان تیم ملی در ترکیب اصلی قرار گرفت. او 11 پاس به زمین حریف داد و البته خیلی دقیق نبود و کاپیتان ایران نتوانست بازیکنان مهاجم را مهار کند. بعد از مصدومیت میلاد محمدی، حاج صفی به پست دفاع چپ منتقل شد و حدود نیم ساعت در آنجا بازی کرد و سپس ابوالفضل جلالی جای او را گرفت.

شروع بسیار خوب آمریکایی ها و حملات آنها در نهایت منجر به گل از روی پاس دستی و شوت پولیشیچ شد و در حالی که ایران در نیمه دوم بر بازی مسلط بود، حریف اجازه نداد موقعیت خاصی برای خود ایجاد شود.

* مدافع چپ
ابوالفضل جلالی
پای چپ استقلالی عجیب ترین تعویض ایران در یک بازی بسیار پر زحمت بود. او در باشگاه استقلال چندان مورد استفاده قرار نگرفت و بازی او در جام جهانی کمی عجیب بود. جلالی در این دیدار انرژی و تلاش زیادی نشان داد و بارها سعی کرد از حریف خود پیشی بگیرد. اما بازی او با عملکرد تیم ملی همخوانی چندانی نداشت.

مرتضی پورعلیگنجی
شاید قبل از جام جهانی فکر نمی کرد جلوتر از مهره هایی مانند محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده در ترکیب قرار بگیرد، اما باز هم مدافع مورد اعتماد کارلوس کی روش در خط دفاعی بود و مقابل آمریکا در زمین بازی شروع کرد. . . مرتضی پورعلیگنجی با وجود اینکه در آخرین بازی تیم ملی ایران از توپ و میدان بسیار زیاد، دقت پاس بالا و دفاع نسبتاً خوب توپ برخوردار بود، اما در نبردهای زمینی و هوایی چندان سرحال نبود و از برتری مطلق برخوردار نبود. این مدافع که علاوه بر تلاش برای گل نخوردن، پس از دریافت پنالتی مقابل انگلیس، میل به گلزنی نیز داشت، به آمریکا هم ضربه زد و توپ از بالای دروازه عبور کرد تا سومین مسابقه از این دست به پایان برسد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پیروزی مقابل ولز به شاگردان کارلوس کی روش انگیزه قوی داده تا با آمریکا دیدار کنند تا برای اولین بار با برد یا تساوی قدم بعدی را بردارند. اما اتفاقی که در زمین رخ داد با انتظارات هواداران تیم ایران بسیار متفاوت بود.

در ادامه عملکرد ملی پوشان 11+5 در بازی با آمریکا را مرور کرده ایم:

* کرنر مهاجم
سردار آزمون
مهاجم مصدوم ایرانی یک نیمه وارد زمین شد و جلوتر از طارمی و قلی زاده در خط حمله قرار گرفت. سردار اگرچه چندین بار فرار کرد اما موقعیت خاصی برای گلزنی نداشت و نتوانست دست به چارچوب بزند. در این تست 13 لمس توپ انجام شد که هیچ کدام موقعیت خاصی برای تیم ملی ایجاد نکرد و در نهایت کی روش به جای آن بازیکن سامان قدوس را وارد زمین کرد.

** بازیکنان تعویضی:

* هافبک دفاعی
علی کریمی
شاید اگر مدافع آمریکایی کمی زیرک بازی می کرد، علی کریمی می توانست قهرمان بازی ایران و آمریکا شود. اما حضور موثر او در مقابل دروازه حریف هیچ نتیجه ای نداشت حتی اگر اعتراضش به هند مدافع آمریکایی به اخطار حسین کنعانی زادگان ختم شود. کریمی که نفهمید چرا وقتی ایران دو هافبک دفاعی در زمین دارد، جای میلاد محمدی را گرفت، در طول بازی تاثیر زیادی بر جای نگذاشت. هرچند با رفتن ستاره های اصلی آمریکا، ایران کمتر از نیمه اول تحت فشار قرار گرفت.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* جناح راستی
علی قلی زاده
قلی زاده پس از نمایش درخشان مقابل ولز در سمت راست خط میانی ایران بازی کرد و شب سختی را مقابل آنتونی رابینسون مدافع فولام سپری کرد. با این حال قلی زاده در این دیدار سه دریبل انجام داد که بیشترین تعداد در بین بازیکنان ایرانی است. او در مراحل دفاعی به خصوص در آستانه دروازه پولیشیچ حضور فعالی داشت و به رامین رضاییان کمک کرد تا ستاره چلسی را متوقف کند. 11 بازیابی توپ، قلی زاده را به چهره درخشان تیم ملی در جدال با بازیکنان آمریکایی تبدیل کرد اما او در دقیقه 77 نتوانست حتی یک موقعیت برای خروج از زمین ایجاد کند.

* جناح چپی
مهدی طارمی
طارمی در لحظات جانسوز بازی می توانست ایران را به پیروزی برساند اما به زمین افتاد و داور موفق به زدن پنالتی نشد تا رویاهای صعود ایران را درهم بشکند. او همچنین یک شوت به سمت دروازه داشت که به راحتی توسط مت ترنر دفع شد. او در نیمه اول سعی کرد سردار آزمون را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما در نیمه دوم به محوطه جریمه نزدیک شد و چند بار تا مرز رسیدن به موقعیت خوب پیش رفت اما در مجموع چیزی نداشت. از شانس گلزنی هرچند در این بازی مهم شاید انتظارات بیشتری از این ستاره شاغل در پورتو می رفت.

* مدافع چپ
میلاد محمد
بدون شک بهترین بازی او در سه بازی مرحله گروهی جام جهانی 2022 را مقابل آمریکا دیدیم اما بدشانسی بزرگی برای این بازیکن سریع و سرسخت رخ داد و از همان ابتدا تعویض شد.دقیقه دوم نیمه اول. . میلاد محمدی با 26 لمس توپ و 13 پاس صحیح ثبت شده با دقت 81 درصد و همچنین یک دریبل موفق، پنج تکل، پنج برد در دوئل زمینی و یک پیروزی در تنها نبرد هوایی با بازیکن حریف اما بدشانس بود، نتوانست تا پایان در زمین بماند.

* هافبک دفاعی
گفت عزت اللهی
سعید برای دومین بازی متوالی از هر دو هافبک دفاعی ایران پیش افتاد و در نقش تنها هافبک دفاعی پشت سر نوراللهی و حاج صفی قرار گرفت. عزت اللهی در این بازی 68 بار بیشتر از همه هافبک های تیم ملی ایران توپ را لمس کرد. او همچنین 7 دوئل از 12 دوئل را تمام کرد و 12 ریکاوری داشت تا در روز شکست ایران عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد.

*دروازه بان
علیرضا بیرانوند
دومین جام جهانی متوالی برای او پایان خوبی نداشت. او پس از 8 دقیقه بازی در اولین بازی تیم ملی ایران مقابل انگلیس که با دفع توپ و مصدومیت شدید صورت همراه بود، دوباره از ابتدای بازی مقابل آمریکا با بازی مقابل ولز در ترکیب قرار گرفت. دیشب، اما او نمی توانست انتظار عملکرد داشته باشد. بیرانوند که در تمرین قبل از بازی روی صورتش روی میله گارد مخصوص کار می کرد، در ابتدای بازی آن را درآورد و شاید تمرکز کافی نداشت زیرا در صحنه منتهی به گل آمریکا ترسیده بود. مصدومیت مجدد و در خط ماندن و همچنین در موقعیتی دیگر که آمریکا گل آفساید به ثمر رساند، بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت اما با وجود آن از سه سانتر تیز و خطرناک توپ های خوبی به دست آورد، بنابراین آخرین بازی ایران برای علیرضا بیرانوند به همین ترتیب پیش رفت. این.

* مدافعان میانی
سید مجید حسینی
5 بازی متوالی این مدافع لژیونر در جام جهانی اتفاق خوب و تجربه بزرگی است اما باید بپذیریم که سیدمجید حسینی نتوانست آنطور که باید و شاید در دو بازی جام 2022 مقابل انگلیس و آمریکا ظاهر شود. اگرچه این بازیکن خوش استایل دیشب در دیدار مقابل ولز نمایشی درخشان و بدون خطا از خود به نمایش گذاشت، اما در چند مورد عقب افتاد که یکی از آنها منجر به گل خارج از زمین شد و کریستین پولیسیچ گل بازی را به ثمر رساند. تک گلی که بین او و رامین رضاییان ارسال شد. . مجید حسینی البته با چهار برد زمینی و سه برد هوایی و دو دفاع و 51 پاس صحیح در مقابل آمریکا توانست از حملات حریف جلوگیری کند. همچنین لازم به ذکر است که حسینی در داخل محوطه جریمه در مقابل حملات جدی آمریکا دو دفع توپ عالی انجام داد.

شاگردان کارلوس کی روش در شامگاه شکست مقابل آمریکا بدتر از حد انتظار عمل کردند.

تک به تک با بازیکنان تیم ملی مقابل آمریکا

* مدافع راست
رامین رضاییان
او در حالی که قصد داشت خیلی سریع از سمت راست زمین حمله کند، اولین حرکت بازی دیشب را انجام داد اما دریبل دو طرفه او منجر به خطای ایران شد. رامین رضاییان بر خلاف دو دیدار قبلی که در دیدارهای گذشته به ولز دست به موفقیت زد و گل زیبایی به ثمر رساند، دیشب این حرکت را با دقت برنامه ریزی کرده بود و در مجموع هفت سانتر زد که تنها دو تای آن به مقصد می رسد. رضاییان که برای گلی که به آمریکا زد بی ایراد نبود با نفوذهای فنی و سریع آنتونی رابینسون مدافع چپ دست و پنجه نرم کرد و بارها در جدال های تن به تن با او گرفتار شد که نیمی از آن را برد. 76 لمس توپ و 74 درصد دقت پاس در آمار رضاییان ثبت شد که بهتر از قبل بود اما نتوانست مانع از باخت ایران شود.

* هافبک میانی
احمد نوراللهی
ستاره شباب الاهلی در سمت راست هافبک میان رامین رضاییان و علی قلی زاده قرار داشت و در مبارزه با عناصر مرکزی قدرتمند آمریکا هیچ کاری انجام نداد. نوراللهی زیاد به توپ دست نزد و نتوانست ارتباط خاصی بین بازیکنان دفاعی و هجومی برقرار کند و بدون یک پاس کلیدی زمین را ترک کرد. او در دقیقه 71 جای خود را به مهدی ترابی داد تا در غیاب او تیم ملی تا حدودی هجومی به خود بگیرد.


سرویس خبر شماره: 1856499
9 دسامبر 1401 ساعت 12:50 ب.ظ |
نمایش 4K |

0نقطه نظر

این 11 ستاره بازی ولز کجا بودند؟

* هافبک راست
مهدی ترابی
حضور مهدی ترابی در ترکیب تیم ملی برای نیمه دوم قابل انتظار بود. قرار بود وینگر پرسپولیس مانند بازی با ولز بخشی از بار هجومی این تیم را برعهده بگیرد و ایران را به دروازه حریف نزدیک کند. او بارها با حرکات پا و فرارهای عمیق خود سعی در شکستن خط دفاعی آمریکا داشت اما تیم حریف برای ایجاد موقعیت و موقعیت برای ترابی لجبازی کرد.

* مهاجم و وینگر
سامان قدس
قدوس احتمالا بهترین بازیکن تعویضی تیم ملی در بازی دیشب بود و دو خوش شانسی مشهود تیم ملی در نیمه دوم از اضافه شدن او به خط حمله بود. قدوس بازیکنی بود که فقط در یک نیمه از این جام استفاده شد و مانند جام جهانی قبلی پایان خوشی با ایران نداشت و به همین دلیل با وجود استعداد خاصی که دارد، هنوز بازیکنی تاریخی در ایران نیست. فوتبال