تک به تک با ملی پوشان مقابل اروگوئه

سامان قدس: حضور سامان قدوس یکی از نکات خاص ترکیب تیم ملی در بازی امروز بود که احتمالاً الگویی از ترکیبی است که در جام جهانی بازی خواهیم کرد و به یک شماره 10 همه کاره با قدرت نقل و انتقالات نیاز داریم. قدوس هنوز آن عملکرد خیره کننده را در تیم ملی به ما نشان نداده است و امروز هم همینطور بود. مطمئناً او روزهای خوبی را پشت سر گذاشت، اما نه آنقدر که از تنها بازیکن ایرانی شاغل در لیگ برتر انگلیس انتظار داشتیم.


سرویس خبر شماره: 1845029
01 مه 1401 در 10:20 ب.ظ.
85.2K امتیاز خبر|

34نقطه نظر

کلاس جهانی و تلاش برای رزرو بلیط جام جهانی

شجاع خلیل زاده: یک بازی فداکارانه از مدافعی که هیچ فورواردی نشان نمی داد از دست رفت، حتی لوئیس سوارز که با جان و دل به دنبال گلزنی مقابل ایران بود. خلیل زاده مثل همیشه سریع و جنگاورانه بازی کرد و در سه صحنه ضربات سر فوق العاده ای داشت که می توانست به مصدومیت او منجر شود. او را می توان با عملکرد دفاعی قابل قبول مقابل تیمی ستاره دار در خط حمله نیز یکی از بازیکنان خوب ایران در این مبارزه نامید.

ابوالفضل جلالی: شگفتی ترکیب اولیه تیم ملی حضور ابوالفضل جلالی جوان در پست دفاع چپ بود که اولین بازی ملی خود را به عنوان بازیکن فیکس انجام می داد. جلالی روزی از این تجربه موفق بیرون آمد که مهدی ترابی هم در خط دفاعی دست و پنجه نرم می کرد. او تندخو اما کم تجربه است، با این حال اگر اولین نفری شود که در این نقش قرار می گیرد، سرمربی تیم ملی برای او برنامه ریزی ویژه ای خواهد داشت. جلالی در اواسط نیمه دوم جای خود را به حاج صفی داد تا در پست دفاع چپ بازی کند.

عزت اللهی گفت: حضور 90 دقیقه ای عزت اللهی به عنوان هافبک دفاعی تیم ملی نشان از اعتماد سرمربی پرتغالی به او دارد. با توجه به اشتباه دقایق پایانی سوارز که کپی اشتباه او روی کریستیانو رونالدو در جام جهانی روسیه بود، عزت اللهی نیز روز خوبی را در بازگشت به تیم ملی خود سپری کرد. توانایی او در تغییر سرعت بازی و پاس دادن توپ به مهاجمان و وینگرها زمانی که او مشغول دفاع است به کار خواهد آمد.

علی قلی زاده: دوست صمیمی ترابی از زمانی که به جای او وارد زمین شد، با پشتکار، فنی و زیبایی بازی کرد. او دو سه بار با دریبل های کوتاه از سمت راست کنترل توپ خود را نشان داد. قلی زاده با این حضور کوتاه اما موثر نشان داد که آماده حضور در ترکیب در بازی با سنگال است.

وحید امیری: برای بازیکنی که ماه ها در فوتبال و تمرینات جمعی غایب بوده است، حضور 8 دقیقه ای در یکی از مسابقات رسمی می تواند یک بازگشت امیدوارکننده باشد. امیری در این دیدار فشار زیادی نداشت اما با اعتمادی که کی روش به او دارد، شاید زمان کمی باقی بماند تا جام جهانی دوباره مهره گرانبهای ایران در جام جهانی لقب بگیرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

مهدی طارمی: 25 بازی و یک گل از فوق ستاره فوتبال ایران که با حرکت پا به سمت توپ دروازه را آغاز کرد و با یک ضربه مطمئن گلی تاریخی را وارد دروازه اروگوئه کرد. طارمی در دقایقی که در زمین حضور داشت نمایش چشمگیری از خود به جای گذاشت و می توان او را موثرترین بازیکن تیم ملی نامید. او در خطاها، دفاع تیمی و استفاده از بدنش برای چرخش و حمله در سطح جهانی است.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی در اولین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اتریش توانست با نمایشی تاکتیکی، فنی و با انگیزه مقابل اروگوئه به برتری برسد. در ادامه به عملکرد فردی بازیکنان ایران در این درگیری می پردازیم.

محمد حسین کنعانی متولد: خط دفاعی جنوب ایران با عملکرد امروز خود جایگاه خود را در جام جهانی 2022 قطعی کرد. کنعانی مهره ای غیرقابل انکار در خط دفاعی است که هماهنگی او با شجاع خلیل زاده به دلیل بازی در همین باشگاه زوج فوق العاده ای را رقم زده است. کنعانی زادگان بارها و بارها با تکل های خاص و جالب خود در مقابل مهاجمان حریف و توانایی بسیار زیادش در بازی سازی از عقب، مهره خاصی را در قلب دفاع به نمایش گذاشت.

مهدی ترابی: وینگر چپ تیم ملی شاید بهترین بازی ملی خود را در بازی امروز انجام داده باشد. ترابی با شروعی دیدنی از قلب خط دفاعی اروگوئه بهترین موقعیت ملی پوشان را روی دروازه مهدی طارمی داشت که ضربه آخرش با سیو دروازه بان حریف همراه بود. اما موفقیت اصلی ترابی در کمک به کارهای دفاعی و مهار پولیستری در سمت راست بود، عملکرد خوبی که منجر به تعویض بازیکن اروگوئه ای در نیمه دوم شد.

سردار آزمون یا طارمی؟ احتمالا تیم ملی بهترین مهاجم جام جهانی را داشته باشد، آزمون یا طارمی؟ و این دو با هم بازی نخواهند کرد. تست اولین گزینه برای بازی امروز بود، اما سبک بازی و اولویت های دفاعی تیم فرصت زیادی برای حضور در محوطه جریمه حریف به او نداد. هر چند سردار سعی می کرد فشار لازم را به مدافعان حریف وارد کند. با تعویض کی روش و ورود دو مهاجم برتر در 20 دقیقه پایانی بازی، ملی پوشان شرایط متفاوتی در خط حمله پیدا کردند که آظوم از آن بی بهره بود.

امیر عابدزاده: امیر در مدت حضور کوتاه خود در این تیم احتمالاً بیش از بیرانوند تحت فشار بود و پس از مهار یک موقعیت عالی با پا، یک بار در مبارزه تن به تن با شماره 10 اروگوئه این صحنه را تماشا کرد که از اروگوئه گذشت. توپ بالای سرش و با وجود آن می دانست چطور دروازه تیم ملی را بسته نگه دارد تا مثل بیرانوند روز خوبی را پشت سر بگذارد.

علیرضا جهانبخش: اوج کار جهانبخش به عنوان وینگر راست تیم ملی زمانی بود که فده والورده را با حرکات بدنی تماشایی در مقابل فده والورده قرار داد تا این تیم را در موقعیت هجومی روی دروازه اروگوئه قرار دهد. جهانبخش امروز برای موفقیت تیم در فاز هجومی و دفاعی همت و ذکاوت نشان داد اما برای حرکات هجومی و رو به جلو تیم ملی نیاز به زمان و تمرین بیشتری دارد.

احمد نوراللهی: نوراللهی علیرغم حضور دیرهنگام خود در اردوی تیم ملی و در شرایطی که ممکن است برای این هافبک ملی پوش در الاهلی کمبود فضا وجود داشته باشد، به عنوان بازیکن تعویضی به خوبی کار خود را انجام داده است. در یک صحنه بنتانکور روی نوراللهی اشتباه بزرگی کرد تا در این مبارزه درگیری فیزیکی بزرگی انجام دهد. او که در دقیقه 68 وارد زمین شد، دقایقی فرصت داشت تا خودش را به کارلوس ثابت کند.

ملی پوشان در نمایشی موفق مقابل یکی از غول های فوتبال جهان و آمریکای جنوبی به روند بدون شکست اخیر اروگوئه پایان دادند.

تک به تک با ملی پوشان مقابل اروگوئه

هافبک ها:
احسان حاج صفی: کاپیتان تیم ملی ایران نسبت به بازی با الجزایر تغییری نداشت اما حاج صفی در پست جدید خود به عنوان هافبک دفاعی بازی کرد و عملکرد نسبتا خوبی داشت. او با پاس های مورب و حضور مستمر پشت محوطه جریمه و ایجاد نظم در بین بازیکنان در وظیفه سازمانی خود موفق شد. او که در دقایق پایانی به عنوان دفاع چپ استفاده می شد، با وجود فشار زیاد حریف، به خوبی از پس وظیفه جدید برآمد.

مدافعان:
صادق محرمی: در شرایطی که رامین رضاییان که به نظر می رسید گزینه اول کی روش باشد، اردوی اتریش را از دست داد، حضور مجدد صادق محرمی در سمت راست کاملا سازنده و حتی غافلگیرکننده بود. او در یک روز بی عیب و نقص تمام حرکات داروین نونز را در سمت چپ اروگوئه مهار کرد و نفوذهای خوبی روی دروازه حریف انجام داد. محرمی در طول بازی حتی یک دوئل مقابل نونز را نباخت و شاید بتوان او را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد.


نگهبانان:
علیرضا بیرانوند: عملکرد مطمئن بیرو در دروازه تیم ملی نشان داد که او بی دلیل شماره یک ایران را به تن نکرده است. او در نیمه اول واکنشی کلیدی داشت و ضربه داروین نونز را زیر طاق دروازه دفع کرد. بیرانوند در خروجی های خود نیز موفق بود و در نیمه دوم دو سیو خوب دیگر انجام داد و تا زمانی که از این تیم جدا شد یکی از بهترین بازیکنان ایران بود. احتمالا مصدومیت او به دلیل دردی است که پیش از این در تمرینات تیم ملی او را آزار می داد.

کریم انصاری فرد: همه چیز برای شماره 10 تیم ملی رویایی رخ داد. او که در لیست قبلی تیم ملی حضور نداشت، امروز با یک حرکت هوشمندانه در محوطه جریمه و ارسال پاس به مهدی طارمی به همه ناباوری ها پاسخ داد. بی شک یکی از بلیت های جام جهانی قطر آخرین گلزن تیم ملی در این مسابقات خواهد بود که این روزها با حضور در لیگ قبرس و گلزنی در آخرین بازی خود با انگیزه بیشتری در اردوی تیم ملی حاضر شد.