تیم ملی جدید با ژنرال: با این تغییرات اساسی!


سرویس خبر شماره: 1897203
آوریل 03, 1402 در 11:26 ب.ظ
4.9 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

پرس بالا – سه مهاجم – یک هافبک دفاعی:

دو- پرس از بالا و نزدیک دروازه روسیه، بزرگترین تغییر امیر قلعه نویی در اولین بازی روی نیمکت تیم ملی ایران بود. از ابتدای بازی توسط دروازه بان تیم ملی روسیه شاهد بودیم که مهاجمان و وینگرهای تیم ملی در زمین با توپ و گزینه های احتمالی پاس به بازیکنان نزدیک می شوند و برای انجام این ماموریت بازیکنان خط میانی این کار انجام شد و این روند در تمام 90 دقیقه توسط شاگردان قلعه نویی ادامه یافت.

1834872

تیم با هدایت امیر قلعه نویی در بازی رفت مقابل روسیه سرحال و امیدوارکننده ظاهر شد.

تیم ملی جدید با ژنرال: با این تغییرات اساسی!

آ- امیر قلعه نویی در اولین مسابقه از گفت عزت اللهی به عنوان هافبک دفاعی نزدیک دروازه میزبان استفاده می شود کانون توجه امید روی دست و وسط زمین بازی می کرد. مهدی طارمی متمایل به وسط میدان و پشت سر شهریار مغانلو بازی کرد و محمد محبی و علی قلی زاده ضمن اینکه دو وینگر این تیم امیر قلعه نویی بودند. این سرمربی همیشه علاقه مند به استفاده است سیستم 3-3-4 بود و به نظر می رسد او قصد تغییر در تیم ملی را هم ندارد. سیستمی که حداقل در بازی اول خوب بود و در یک بازی سخت مقابل تیمی در حد روسیه شاهد عملکرد امیدوارکننده و مثبتی از ستاره های تیم ملی ایران بودیم.

1834825

پنج- با گذشت سالها نمی توان به این سوال پاسخ داد که چرا کارلوس کی روش شماره 26 را به مسابقات نبرد و ستاره های آماده ای مانند محمد محبی و امید نورافکن پشت خط ماندند. در اولین روز حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت، محمد محبی بسیار آماده و سرحال بود و با مهارت پنالتی را که منجر به تک گل تیم ملی ایران مقابل روسیه شد، ربود. به طور قطع این حسرت محمد محبی حتی اگر جام جهانی را هم بداند در تمام عمر فراموش نخواهد شد.

1834874

سه- به نظر می رسید سرمربی جدید تیم ملی در طول زمان بازی می خواست مدافعان کناری خود رامین رضاییان و احسان حاج صفی کمتر وارد دروازه روسیه شوند. یکی دو بار ماندن مدافعان کناری ما و ایجاد موفقیت توسط بازیکنان حریف، خیلی سریع امیر قلعه نویی را به فکر تغییر سیستم انداخت و در واقع وظیفه ایجاد موقعیت به وینگرهای مدافع کناری داده شد و پس از آن علیرضا بیرانوند کمتر دست و پنجه نرم کرد.

1834873

چهار- مهدی طارمی در سال‌های اخیر در پست‌های مختلف تیم ملی پیشرفت کرده و در بیشتر موارد با سیستم مورد نظر مربی وقت وفق داده است. صرف نظر از اینکه آن بازیکن چند موقعیت گلزنی خوب را از دست می دهد که برای هر مهاجمی در فوتبال اتفاق می افتد. مهدی طارمی همیشه سرحال و آماده بازی در تیم ملی است و تقریبا در تمام صحنه هایی که در زمین روسیه اتفاق می افتاد حضور داشت. این تماشای حرفه ای می توانست با یک گل در دقایق پایانی تکمیل شود که البته با بی تدبیری و بدشانسی مهدی طارمی این اتفاق رخ نداد.

1834868

شش- نیمکت تیم ملی آنقدر ستاره دارد که قطعا برای قلعه نویی ترکیب ثابت بسیار سخت است. بازگشت سردار آزمون، علی جهانبخش و… قطعا رقابت برای قرار گرفتن در 11 ابتدایی را بسیار دشوار می کند. اما قطعا شیرین ترین مشکل ممکن برای یک سرمربی است و شاگردان امیر قلعه نویی در اولین دیدار زیر نظر این سرمربی نشان دادند که شاید روزهای خوبی در انتظار فوتبال ایران باشد و بالاخره طلسم ناکامی در آسیا شکسته شود.

1834875

عکس ها: امیرحسین خیرخواه



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در آخرین روزهای سال 1401 بود که سرانجام انتظار برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی به پایان رسید و امیر قلعه نویی پس از 16 سال این سمت را برعهده گرفت. تیم ملی ایران پس از برگزاری یک اردوی آماده سازی کوتاه امروز میزبان روسیه بود و عصر با تاج گذاری تیم برتر به تساوی یک بر یک رضایت داد. دلایل زیادی برای امیدواری به ادامه این روند وجود دارد و اگر تیم ملی ایران بدشانسی و سهل انگاری نمی کرد، می توانست در اولین شب بازگشت امیر قلعه نویی روسیه را شکست دهد.