تیم منتخب ستاره هایی که رنگ دربی را ندیدند


سرویس خبر شماره: 1815430 |
24 مارس 1400 ساعت 13:25 |
3,885 |

0نظرات

دور از هیاهوی مسابقه بزرگ؛

مرتضی پورعلی گنجی
مدافع درخشان و پر هیکل فوتبال ایران پس از درخشش در نفت تهران ترجیح داد به چین و قطر برود و سال ها خارج از ایران بازی کند. زمزمه هایی مبنی بر احتمال انتقال پورعلی گنجی به پرسپولیس شنیده می شود و خود این بازیکن نیز اخیرا تایید کرده که در سال های آینده به این تیم خواهد پیوست. بنابراین به زودی پورعلی را در دربی خواهیم یافت.

کوروش قایقران
هافبک متفکر و خلاق دهه 60 فوتبال ایران – ستاره ای که بعد از انقلاب پکن نقش پررنگی در لیگ اول ایران داشت و سال ها ملوان را به یکی از مدعیان جدی جام حذفی تبدیل کرد. مرحوم قایقران در پایان دوران فوتبالش مدتی برای کشاورز تهران بازی کرد اما هرگز به استقلال و پرسپولیس نرفت و در دربی بازی نکرد.

اشکان دژاگه
هافبک خلاق و دورگه تیم ملی ایران سال های زیادی از دوران ورزشی خود را در بوندسلیگا و خارج از ایران سپری کرده و در روزهای لیگ برتر ترجیح داد چند فصل خارج از پایتخت و خارج از خانه تبریز بازی کند. شایعات زیادی در مورد احتمال انتقال اشکان دژاگه به ​​استقلال یا پرسپولیس شنیده می شد اما او هرگز فرصت بازی در دربی را پیدا نکرد.

مسعود شجاعی
درخشش در ترکیب سایپا او را در سال 2006 نامی غیرمنتظره در لیست تیم ملی قرار داد و سپس مسعود شجاعی مستقیماً راهی لالیگا شد. او پس از سال ها تجربه درخشان در اسپانیا و سپس یونان، مانند بهترین دوستش با تراکتورسازی به ایران بازگشت و هرگز به پیشنهاد دو تیم بزرگ تهرانی پاسخ مثبت نداد. حالا که سال های پایانی دوران ورزش و حضور در ترکیب نساجی است.


کاسم حدادی فر
هافبک سرسخت ذوب آهن سال ها در خط میانی این تیم خوش درخشید و به فینال آسیا راه یافت اما هرگز دربی نداشت.
علی اصغر کارگردان است
این مهاجم پاسور درخشان و ستاره دهه 70 با سابقه قهرمانی در آسیا و البته عدم حضور در دو تیم پرطرفدار تهرانی است.
رسول خطیبی
سال ها درخشش در پاس گل ها و سپاهان و گل های زیاد به استقلال و پرسپولیس. رسول در اسفند 1360 در بازی های آسیایی فقط یک دور برای استقلال بازی کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تا یکی دو دهه پیش رسیدن به تیم ملی جز حضور در استقلال و پرسپولیس به ندرت امکان پذیر بود و البته این روند در سال های اخیر تغییر کرده است. حال در آستانه دربی 98 اسامی ستارگان مطرحی را مرور می کنیم که در دوران ورزشی خود هرگز لباس استقلال و پرسپولیس را نپوشیدند.

علیرضا جهانبخش
تقریباً نفهمیدیم سرنوشت این ستاره تکنیکی داماش چگونه رقم خورد که ناگهان خبر درخشش او در لیگ هلند را شنیدیم. علیرضا جهانبخش خوش اخلاق و متواضع مستقیماً از رشت به دیار لاله رفت و با اینکه در دوران رویانیان فاصله زیادی با پوشیدن لباس پرسپولیس نداشت اما این انتقال صورت نگرفت و او فرصتی نداشته است. هنوز در دربی بدرخشد.

محرم نویدکیا
هافبک خلاق و خوش بین دهه 80 فوتبال ایران – ستاره ای که تعصب مثال زدنی به شهرش و باشگاهش سپاهان داشت و حتی تقریبا هیچ تیمی برای جذب او وارد مذاکره نشد. اگر در ایران باید نمادی برای تیم های فوتبال انتخاب شود، بی شک انتخاب بدون سر سوزن سپاهان از قبل مشخص است و محرم نویدکیا قطعا مهم ترین ستاره تاریخ این باشگاه است.

خدای من
درخشان در ابومسلم، رد دعوت علی پروین و ادامه شهرت در بهمن. بعد حماسه ملبورن بود و خداداد عزیزی چند فصلی راهی فوتبال اروپا شد. او پس از بازگشت، انتقال را انتخاب کرد و اگرچه هر فصل شایعه حضور خداداد در پرسپولیس یا استقلال به گوش می رسد، اما این ستاره جنجالی تکنیکی هرگز فرصت بازی در دربی را پیدا نکرد و تنها برای مدت کوتاهی به عنوان دستیار پرسپولیس در سال 75 به میدان رفت. . . .

سردار آزمون
سردار به جز دوران کوتاهی در سپاهان، رشد و پیشرفت خود را در فوتبال روسیه سپری کرد و چند هفته پیش که بالاخره پس از سال ها راهی بوندسلیگا و فوتبال آلمان شد، در بین زمان ها تمرینات خوشی را در پرسپولیس سپری کرد. کرد. سردار بارها برای رفتن به تراکتورسازی ابراز علاقه کرده است و باید دید در سال های پایانی دوران فوتبالش بین استقلال و پرسپولیس حرکت خواهد کرد یا خیر.

حمید علیدوستی
این مهاجم و گلزن خوش اخلاق با وجود عدم انتقال به استقلال و پرسپولیس، همواره بازیکن محبوب فوتبال ایران بوده و با وجود غیبت چندین ساله از فوتبال، همچنان از مقبولیت قابل توجهی در بین اهالی فوتبال برخوردار است. شاید روحیه ستارگان دهه 60 سینما و موسیقی و ادبیات فوتبال ایران در تیم های بزرگ پایتخت ظاهر نشد و این انتقال هرگز صورت نگرفت. او در پایان سال های فوتبال به سایپا منتقل شد و همچنان روی نیمکت این تیم حضور داشت.

ابراهیم میرزاپور
مدافع محبوب برانکو در اوایل دهه 80 در دوران سخت فوتبال ایران و پس از خداحافظی عابدزاده ظاهر شد و برای چندین سال قهرمان شماره یک تیم ملی شد. ابراهیم میرزاپور در سال 84 و در دوران حضور علی پروین روی نیمکت، فاصله چندانی با انتقال به پرسپولیس نداشت، اما این اتفاق نیفتاد تا همیشه در دروازه فولاد به یادگار بماند.

هادی عقیلی
هافبک پرافتخار سپاهان البته در آغاز دوران ورزشی خود مدت کوتاهی در پرسپولیس بازی کرد اما روزهای درخشان ورزشی این بازیکن در سپاهان سپری شد و حتی تا آستانه کسب توپ طلای آسیا هم رسید. در دوران اوج دهی سپاهان در دهه 80، بدون شک نبوغ، قدرت رهبری و بازیگوشی هادی عقیلی باعث شد تا او به بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شود.

برخی از ستاره های بزرگ فوتبال ایران هرگز در دربی درخشیده اند.

احسان حاج صفی
احسان اگرچه از سن 16 تا 17 سالگی در سطح اول فوتبال ایران درخشید، اما سال ها در لباس سپاهان درخشید و اگرچه یک بار در زمان علی منصور در آستانه انتقال به استقلال بود اما نشد. به وقوع پیوستن. از نو. سپاهان و تراکتورسازی در 15 سال گذشته طرفداران احسان بوده اند اما شاید روزی شاهد انتقال او به یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت باشیم.

ترکیب تیم ذخیره:
ابراهیم قاسم پور
قاسم پور بعد از حضور در آبادان همیشه با لباس سبز در فوتبال ایران به یادگار مانده و هرگز به تیم های بزرگ پایتخت نرفت.
سید مهدی ابطحی
وحدت گربه سیاه پرسپولیس و استقلال در دهه 60 بود و ابطحی مدیر آن تیم در خط هافبک بود. ابطحی به جز یک دوره کوتاه قرضی در استقلال برای بازی در آسیا، تمایل خود را برای بازی در تیم محبوب نشان داده است.