تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ برتر

مهدی قائدی (استقلال)

سعید صادقی، شبی که یحیی گل محمدی با حضور سروش رفیعی، سعید صادقی و مهدی ترابی یکی از خطرناک ترین و تهاجمی ترین هافبک های خود را گرد هم آورد تا ضمن غافلگیری تیم حریف، هواداران این تیم نیز چشم به راه بشن باشند. توانست در چند نوبت با همکاری دانیال اسماعیلی فر در سمت راست برای تیمش موقعیت ایجاد کند و روز پرفشاری را برای سمت چپ حریف ایجاد کند. هافبک تکنیکی سرخ ها در چند مرحله به دنبال ایجاد موقعیت برای خط حمله تیمش بود اما شاید فاز دفاعی مس مانع از موفقیت او شد. صادقی سعی کرد از پشت محوطه جریمه رفسنجانی چندین شوت بزند اما نتیجه ای نداشت. با این حال او پس از چند هفته غیبت و بازگشت از مصدومیت، شب خوبی را با تحرک خاص خود سپری کرد.

1736923

سعید صادقی (پرسپولیس)

محمدرضا حسینی (گلغر)

سجاد دانایی که در سمت راست خط دفاعی تراکتورسازی بازی می کند پس از تجربیات خوبی که از حضور در تیم هوادر و ذوب آهن به دست آورد، اکنون بازی های پخته تری را در این تیم به نمایش می گذارد.تیم تبریزی. او در بازی با نفت مسجد سلیمان بارها از سمت راست حمله ایجاد کرد و در نهایت پیروزی ارزشمندی را با تیمش جشن گرفت.

محمد عباس زاده با دو گلی که در بازی نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند، 10 گل به ثمر رسانده و اکنون تنها در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد. مهاجمی که در این فصل چند بازی تراکتورسازی را به دلیل مصدومیت و احتمالا به دلیل نگاه فنی خمس از دست داده است.

روزی که محمد قنبری در ترکیب تراکتورسازی بدرخشد و عملکرد خوبی داشته باشد، دور از تصور است که تراکتور از پیروزی شیرینی برخوردار نباشد. محمد قنبری این بار در نقش ریکاردو آلوز ظاهر شد و پاس گل های خوبی به محمد عباس زاده داد و دو گل این دیدار را بر عهده داشت.

بعد از گل اول مس کرمان از روی نقطه پنالتی، آلومینیوم حملات متعددی داشت تا دروازه مس را باز کند اما یا ضربه ها در چارچوب نبود یا دروازه بان تیم مس آنها را مهار کرد. تا اینکه وحید محمدزاده مدافع تیم آلومینیوم جلو آمد و با ضربه سر پاس زاپاتا دروازه تیم مس کرمان را باز کرد. این گل باز هم مانع از شکست تیم آلومینیوم در دور دوم مسابقات شد و شاگردان مهدی رحمتی را با یک امتیاز از زمین مسابقه خارج کرد.

در همه تیم ها وقتی وینگرها گل می زنند، تیم اتفاقات خوبی را تجربه می کند. گل گهر برای ادامه روند صعودی خود نیازمند گل های تکراری محمدرضا حسینی است. گلی که هیچ ایرادی نداشته باشد بر روی خلاقیت بازیکن به ثمر می رسد.

1808145

کریستوفر کنت (فولاد)

وحید محمدزاده (آلومینیوم)

گلی باشکوه و دیدنی از حسین صادقی. گلی که شاید یکی از بهترین گل های این فصل لیگ برتر باشد. گلی که باعث شد این هوادار سه امتیاز ارزشمند در دیدار با ملوان را کسب کند و با دستان پر به تهران بازگردد. این برد گرانبها از آنجایی که تیم های نزدیک به هواداران در بازی های این هفته شکست خوردند، این تیم را در رده نهم جدول قرار داد. حالا هوادار می تواند به حضور در نیمه بالای جدول فکر کند.

محمد خدابندلو (گلگهر)

سجاد دانایی به لطف سرعت خوب خود توانست خمس را جذاب کند و در آینده به دنبال اتفاقات جذاب تری خواهد بود. آنها در این فصل شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست دادند اما با نگاهی به خمس و فوتبال تراکتورسازی قطعا این تیم یکی از مدعیان قهرمانی فصل آینده خواهد بود و در این بین بازیکنانی مانند سجاد دانایی می توانند در لیگ برتر به میدان بروند. فاز تهاجمی و کارآمد

1754129

از اینجا برویم بازی های این هفته با گل های زیبا و جنجالی همراه بوده است. گل سپاهان در صنعت نفت، گل پرسپولیس در مس رفسنجان. بدون هیچ قضاوتی این گل ها را به داوران متخصص می سپاریم. علاوه بر گل های جنجالی، گل های دیدنی هم کم نداشتیم. گل های سعید صادقی به تیم ملوان، گل های محمدرضا حسینی و محمدرضا خدا بنده لو برای نساجی و …. این هفته اولین حضور سعید الهاوی در تیم گل گهر به عنوان سرمربی با اتفاق خوبی همراه بود. خبر دیگر اینکه امیر قلعه نویی در قائم شهر و در بازی نساجی – گل گهر دیده نشد. تصمیم خوبی بود چرا که او 23 هفته گل گهر را دیده بود و از طرفی هیچ بازیکن نساجی به اردوی تیم ملی دعوت نشده بود و تماشای این دیدار ضروری نبود و این شک را ایجاد کرد، امیر قلعه نویی. او همچنان با گل گهر است. با این توضیحات به سراغ تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ برتر می رویم:

برد 5-1 تراکتورسازی مقابل نفت مسجد سلیمان یعنی بازی های خوب تراکتورسازی در لیگ برتر با مدیریت خمس تمام نشده و همچنان می توان شاهد بازی های خوبی از این تیم بود. تراکتورسازی دیگر شانس قهرمانی در لیگ برتر را ندارد اما با این کورس می تواند پایان جذابی برای این فصل از بازی ها داشته باشد و حداقل لیگ برتر را با عنوانی بهتر از پنجمی به پایان برساند. همچنین با بازیکنانی مانند محمد قنبری که عطش خلق موقعیت های گلزنی سیری ناپذیر است.

1831269

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مهم ترین اتفاق هفته به جز این بردها، حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا است. البته این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده است، اما همه به خوبی می دانیم که 10 اسفند آخرین فرصت استقلال و تمامی تیم های بدهکار بود تا با طلبکاران تسویه حساب کنند و اسناد تسویه را بارگذاری کنند. به سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا و استقلال از این فرصت استفاده کرد و دست داد شکایت از مدیریت باشگاه استقلال از سکوها به میکسدزون کشیده شد و بازیکنان استقلال آنچه را که می خواستند علیه مدیرعامل اعلام کردند! حیف تیمی که میانگین گلش در بازی های برگشت 2.22 است به دلیل بدهی مالی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شود. همچنین در فصلی که قرار است بازی ها رفت و برگشت و با حضور تماشاگران برگزار شود.

این دروازه بان در بازی با پیکان نیز سیوهای خوبی انجام داد. به خصوص قبل از گل دوم شاگردان فولاد که پیکان تلاش کرد بازی را به تساوی بکشاند. او توپ های خوبی را از مهاجمان پیکان گرفت تا گل دوم فولاد را به ثمر برساند و پیروزی گرانبهایی را بر حریف به ارمغان آورد. فولاد با این برد روند پیروزی را از سر می گیرد و با تکرار این بردها در هفته های آخر حداقل می تواند در فصل خود موفق باشد.

1831756

دروازه بان اتریشی با اینکه امتیازهای زیادی در این فصل از دست داده اما چند روز خوب را در دروازه از دست نداده است. دروازه بانی که با پاهایش خوب بازی می کند و همیشه بیشتر از گل هایی که زده ذخیره کرده است.

در لحظاتی که تیم نساجی قصد داشت گل تساوی را مقابل گل گهر به ثمر برساند، ضربه دیدنی محمد خدا بنده لو از پشت محوطه جریمه ذخایر تیم گل گهر را به 2 گل رساند. اگر محمد خدابنده لو آن گل را نمی زد، گل مهرداد عبدی از روی نقطه پنالتی می توانست بازی را به تساوی بکشاند.

محمد محبی پس از دو بازی خوب برای تیم ملی در اولین بازگشت خود برای استقلال بهترین چهره زمین بود. مقابل ذوب آهن با وجود تلاش زیاد نتوانست دروازه تیم حریف را باز کند اما دو پاس گل داد. اولین پاس گل او به مهدی قیدی رسید و ضربه نرم آن بازیکن به گوشه دروازه حبیب فر عباسی رفت و استقلال یک بر صفر پیش افتاد. در نیمه دوم محمد محبی روی ارسال مهدی قیدی وارد محوطه جریمه ذوب آهن شد و یک پنالتی گرفت تا کوین یاماگا در روزهای حساس ذخیره استقلال را به 2 گل برساند. اگر این استقلال قهرمان نشود باید گفت یکی از تیم های خوب و تکنیکی بازی ها به حساب می آید. تیمی که به لطف بازی های خوب مهاجمانش در دور دوم، در 9 بازی 20 گل به ثمر رسانده، میانگین گل هایش در هر بازی بیش از 2 گل است و این رکورد خوبی است.

1837370

محمد محبی (استقلال)

نکته جالب اینکه در هفته بیست و چهارم گل های خوب در قهرمانی تیم ها موثر بود. خب تعداد شوت هایی که تیم ها در لیگ برتر می زنند زیاد شده و این نشان می دهد که ضربات گل های لیگ برتری زیبا و مخصوصا سه امتیازی جذاب ایجاد می کند.

1837060

محمد قنبری (تراکتور)

وحید محمدزاده در این فصل جدا از بازی های خوب خود در خط دفاعی تیم آلومینیوم اراک گل های مهمی برای این تیم به ثمر رساند. مدافعی که حالا قرار است از او علامت بزند. به خصوص در روزهایی که توپ مهاجمان تبدیل به گل نمی شود.

1749970

مهدی قیدی در آینده به اردوی تیم ملی دعوت می شود یا خیر؟ انتخاب با امیر قلعه نویی است. اما نمی توان کتمان کرد که مهدی قیدی بازیکن غیرقابل کنترلی در تیم استقلال نیست. بازیکنی که حتی سرمربی تیم حریف را تحسین می کند. مهدی قیدی با ادامه این روند مطمئنا پایان خوبی برای او و استقلال خواهد داشت. همچنین در فصلی که به نظر می رسد استقلال از آسیا کنار کشیده شده است.

* هافبک ها

* مدافعان

محمد خدا بنده لو که بعد از درخشش در تیم ذوب آهن پیراهن تیم گل گهر را بر تن کرد، حالا به خوبی می فهمد که به عنوان هافبک دفاعی تنها وظیفه اش دریافت توپ و آماده سازی حمله نیست و باید یک بازیکن باشد. حامی خوب حملات در منطقه پشتیبانی، تیم او باشید و در موقعیتی باشید که در صورت لزوم گلزنی کنید و گلزنی کنید. برای هافبک های دفاعی و حتی مدافعان محدودیتی برای گلزنی وجود ندارد و آنها نیز می توانند با گل هایی که به ثمر می رسند تیم خود را ببرند.

1837486

1837353

سجاد دانایی (تراکتور)

محمد عباسTHEبدنیا آمدن (تراکتور)

* وینگرها

شاید محمد عباس زاده در خط حمله زیاد ندود اما اگر توپ در موقعیت خوبی به او برسد، ضربه او به سمت چارچوب بی فایده است و احتمال اینکه تبدیل به گل نکند، کم است و این کمبود دویدن آن را جبران می کند. شاید اگر محمد عباس زاده در تراکتورسازی بیشتر بازی می کرد، تعداد گل هایش بیشتر می شد. البته اولین مهاجمی که تعداد گل های مشخصی را به ثمر رساند می تواند تعداد گل های خود را در 6 هفته اخیر افزایش دهد. به خصوص مقابل تیم هایی که برای قهرمانی در لیگ برتر می جنگند.

1837282



مجله اخبار فوتبال داخلی

برای مهدی قیدی فرقی نمی کند که به تیم ملی دعوت شود یا نه. او در هر صورت سعی می کند در ترکیب استقلال چهره خوبی از خود به جای بگذارد. به نظر می رسد او ریکاردو ساپینتو و تیمی را که ساخته دوست دارد و می خواهد تلاش بچه ها را به گلزنی در این تیم ببیند. در بازی با ذوب آهن، مهدی قیدی روی ارسال محمد محبی گل اول را به ثمر رساند، سپس این پاس منجر به ضربه پنالتی روی محمد محبی شد.

محمدرضا حسینی پس از جدایی از سپاهان اتفاقات خوبی را در تیم گل گهر دید. از باخت سنگین تیم سپاهان که بگذریم، محمدرضا حسینی روزهای خوبی را در ترکیب گل گهر سپری کرد، یکی از آن روزهای خوب مقابل نساجی در ورزشگاه شهید وطنی بود. گل خوب محمدرضا حسینی در این دیدار در نهایت به برتری 2-1 گهر منجر شد. گل گهر با این پیروزی ضمن تثبیت جایگاه خود در رده چهارم جدول، فاصله خوبی با تراکتورسازی برقرار کرد و اکنون می تواند به دنبال صعود به رده سوم جدول باشد.

* دروازه بان

* مهاجمان

حسین صادقی (هوادار)