تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر


سرویس خبر شماره: 1860423
30 دسامبر 1401 در 00:46
637 امتیاز خبر

0نقطه نظر

دربی های دیدنی 8 قسمت دارد.

* وینگرها
مهدی میمی زاده (صنعت نفت)
او یکی از ارکان اصلی برد مهم تیمش مقابل نساجی در ورزشگاه وطنی بود. در حالی که بازی دو تیم صنعت نفت و نساجی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، در بین دو نیمه تاوارس او را به میدان برد و مسیر تیمش را تغییر داد. میمی زاده دقایقی پس از ورود به زمین با حرکات تکنیکی خود در سمت راست خط دفاعی نساجی را زیر و رو کرد و با پاس خوب خود توانست اولین گل تیمش را به ثمر برساند. او روی گل دوم هم تاثیر زیادی داشت و پس از دریبل زدن از کنار چند مدافع نساجی وارد محوطه جریمه شد و پاس او به بیرون منجر به گل تماشایی میثم با دست خالی شد. میمی زاده با بازی خیره کننده اش جایگزین طلایی تاوارس شد.

صالح حردانی (استقلال)
او پس از مدت ها در بازی حساس دربی، زود وارد زمین شد. مدافع راست استقلال در این بازی عملکرد خوبی داشت و جناح چپ پرسپولیس نتوانست به سمت او نفوذ کند. حردانی در این بازی به قدری خوب بازی کرد که ساپینتو در دقیقه 60 او را از سمت چپ پایین آورد و جای جعفر سلمانی را گرفت و این بار توانست سمت راست حریف را از کار بیاندازد. او با 12 بازی دفاعی فعال ترین بازیکن استقلال در فاز دفاعی بود. حردانی یک پاس استثنایی مشابه گل رودی جستد برای مطهری ارائه کرد که متأسفانه برای مهاجم آبی ها تبدیل به گل نشد.

* مهاجمان
محمدحسین اسلامی (ریخته گری آهن)
او خیلی تلاش کرد تا مثل بازی برگشت فصل قبل مقابل آلومینیوم اراک دوباره گلزنی کند یا اخراج و پنالتی شود اما این بار شانس با او یار نبود اما با وجود آن این ملی پوش جوان در دوران تیمش خوش درخشید. 1-0 برد و یکی از بهترین هاست. محمدحسین اسلامی بارها با دوندگی بی امان خود مدافعان آلومینیوم را مورد آزار و اذیت قرار داد و اجازه پیشروی بیش از حد شاگردان رحمتی را نداد و با تحرک زیاد در زمین حریف آنقدر تلاش کرد تا بازیکنان مقابل را خسته کند. اسلامی که تا آخرین لحظه با سرعت به قلب خط دفاعی اراکی ضربه می زد، دو شوت خطرناک هم زد که متاسفانه ضربه های او با کمترین اختلاف از کنار دروازه خارج شد.

دربی مسی استان کرمان که برتری شاگردان محمد ربیعی را به ارمغان آورد، دروازه بان و وینگر چپ این تیم را در جمع 11 ستاره برتر هفته دوازدهم لیگ برتر قرار داد و تیم فولاد با برتری دو تکراری دست یافت. پیروزی تیم خوزستان مقابل نفت مسجد سلیمان. برای تیم منتخب هفته ارسال شد.

* مدافعان
گئورگی گلسیانی (پرسپولیس)
مدافع گرجستانی پرسپولیس هر دو گل پرسپولیس را در دربی به ثمر رساند و همین برای صعود به تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر کافی بود. او البته در خط دفاعی عملکرد بی نقصی نداشت و چند اشتباه هم مرتکب شد، اما دو گل در غیاب مهاجمان پرسپولیس او را به ستاره این تیم در لباس سرخپوشان پایتخت تبدیل کرد. جالب اینجاست که در هر دو گل او موقعیت بسیار خوبی در محوطه جریمه داشت و به خصوص در صحنه گل دوم به خوبی سرش را چرخاند و توپ را به پشت دروازه استقلال فرستاد.

* هافبک دفاعی
روزبه چشمی (استقلال)
گلزنی در جام جهانی کاملا روی وضعیت روحی روزبه تاثیر گذاشت. هافبک دفاعی که توانسته بود با یک ضربه محکم دروازه ولز را باز کند، حالا در یک بازی بزرگ هم برای استقلال ظاهر شده است. روزبه که در نیمه اول توانست جنگ های زیادی را در میانه میدان به پیروزی برساند. او 4 بازی دفاعی انجام داد و 87 درصد پاس هایش درست بود. تعویض دقیقه 60 او یکی از علامت سوال های بزرگ هواداران استقلال بر سر ساپینتو است. تغییری که با کشمی همراه نشد و پس از آن بود که پرسپولیس توانست خط هافبک را در اختیار بگیرد.

صنعت نفت آبادان با یک برد ارزشمند خارج از خانه مقابل نساجی مازندران، ذوب آهن با برتری برابر آلومینیوم اراک و گلغر سیرجان با عبور از سد هوادر تهران هر کدام یک بازیکن در لیست برتر دارند تا تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر به این نتیجه برسد. به این ترتیب شکل بگیرد. :

ساسان انصاری (فولاد)
او انگیزه زیادی داشت تا در بازی 200 با پیراهن فولاد نمایشی به یاد ماندنی از خود به نمایش بگذارد که این اتفاق برایش رخ داد. ساسان انصاری که یکی از مهره های هجومی نکونام مقابل نفت مسجد سلیمان بود، در حین حرکت به داخل محوطه جریمه توانست یک پنالتی بگیرد و در دقیقه 79 پس از تلاش های متعدد برای باز کردن دروازه نفتی ها، یک گل تماشایی به ثمر برساند. این کار را در 47 بازی بدون گلزنی در لیگ برتر انجام دهید. انصاری با تلاش زیاد مقابل نفت و ایجاد موقعیت های بالای دروازه و گرفتن پنالتی جزو بهترین های تیمش بود.

مهدی ترکمان (رفسنجانی های من)
در روزی که بازیکنانی مانند رامتین سلیمان زاده در خط دفاع، سیدمهدی حسینی در خط هافبک و شیمبا در خط حمله عملکرد چشمگیری برای مس رفسنجان به نمایش گذاشتند، مهدی ترکمن نیز پس از ورود به زمین به عنوان دستیار تعویضی، عملکرد بی نقصی از خود به نمایش گذاشت. وی در حالی که با شروع نیمه دوم جای میثم تیموری را گرفت، توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا زیر فشار حملات مس کرمان به بیرون بیاید و در کنار آن با بازی دفاعی موثر و نفوذهای خطرناک از سمت چپ. بال، مسی را به دردسر انداخته و آنها نمی توانند از سمت او موقعیت جدی بگیرند.

بهترین بازیکنان این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که چهار تیم دو بازیکن در این گروه دارند.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

*دروازه بان
حامد لک (رفسنجانی های من)
پیروزی در مسابقات و دربی های معتبر همیشه به یک دروازه بان قابل اعتماد نیاز دارد و حامد لک به خوبی از اهمیت این سهم آگاه است. او که در دو فصل گذشته در سه بازی متوالی مقابل استقلال گل نزده بود، این هفته با پیراهن مس رفسنجان در دیدار مقابل نارنجی پوشان کرمان قرار گرفت و در دقایق 27 و 29 سه بازی تماشایی داشت. واکنش ها با یک سیو تماشایی دوبل او با شوت های محکم اجازه گلزنی به امین کاظمیان و شروین بزرگ را نداد و با عملکرد بی نقص خود در سه امتیاز تیمش تاثیرگذار بود و به جمع 11 بازیکن برتر راه یافت.

مرتضی تبریزی (گل گهر)
او یکی از عوامل بازگشت تیمش به سیرجان بود. گل گهر که در نیمه اول از ضدحمله مقابل هوادار شوکه شده بود، با باخت به رختکن رفت اما در نیمه دوم با تعویض های قلانوی چهره تهاجمی تری به خود گرفت. با شروع نیمه دوم گلگهر با ارسال های بلند از چپ و راست دروازه هواداران را تهدید کرد تا اینکه در نهایت پاس عشوری کاپیتان این تیم در محوطه 6 پله به تبریزی رسید و او مجبور شد. فراهانی با شوت خود واکنش نشان داد اما اوج کار تبریزی در حرکتش پس از مردود شدن توپ فراهانی رقم خورد. و در حالی که مدافعان هوادار نظاره گر توپ بودند، تبریزی با اصرار خود به توپ حمله کرد و توپ را به درون دروازه هواداران برگرداند. مرتضی در آن بازی با حرکات پا به سمت توپ، مدافعان هواداران را مجبور کرد تا پشت محوطه جریمه چندین بار خطا کند و ضربات ایستگاهی را برای تیمش به ارمغان آورد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که شهرورد 99 برنده ای نداشت اما رد و بدل شدن چهار گل آن را جذاب کرد و در این بین چهار بازیکن با عملکرد چشمگیر خود توجه ها را به خود جلب کردند و با برتری به تیم منتخب رسیدند. اجراهایی که ارائه کرده اند.

مهدی ترابی (پرسپولیس)
مهدی ترابی پس از حضور موثر در جام جهانی و به ویژه دیدار مقابل ولز، عملکرد خوبی در دربی از خود به نمایش گذاشت و دو پاس گل داد. او در صحنه گل اول از روی ضربه ایستگاهی توپ را وارد دروازه کرد و گلسیانی آن را تبدیل به گل کرد و بین گل اول تا گل دوم چند پاس دیدنی انجام داد که در نهایت یکی از آنها تبدیل به گل شد. در دقیقه 86 تا اینکه ترابی به پاسوری بازی داد. نکته جالب اینجاست که ترابی در بازی امروز در پست وینگر بازی کرد و در بیشتر دقایق به عنوان مهاجم ارواح بازی کرد اما با تغییر مداوم پست توانست به عنوان یک مهره گرانبها بازی کند.

موسی کولیبالی (فولاد)
24 ساعت قبل از اینکه گلسیانی مقابل استقلال گلزنی کند، مدافع خارجی فوتبال خوزستان مقابل نفت مسجد سلیمان همین کار را انجام داد. او یک بار با یک پنالتی گل تیمش را به ثمر رساند و در لحظات پایانی با یک ضربه پا از روی ارسال از کرنر و شلوغی محوطه جریمه گل چهارم را به ثمر رساند. کولیبالی علاوه بر این دو گل، با اعتماد به نفس و کمتر در خط دفاع ظاهر شد و با مهار و بریدن توپ و برتری در نبردهای هوایی، اجازه نداد مهاجمان حریف کار خاصی انجام دهند و دروازه فولاد را بیش از یک بار تهدید کنند. .