تیم کی روش مستحق ناک اوت بود / دندان شکسته را باید بیرون کشید و دور انداخت / داور را نمی توان با VAR ایراد گرفت

وی که تجربه سرمربیگری تیم های بزرگی مانند پرسپولیس را دارد، افزود: متاسفانه تاکتیک تیم ما ضعیف است! تیم آمریکا در نیمه اول به ما حمله کرد و گل زد اما تیم ما فقط تماشا کرد! وقتی می خواستیم در نیمه دوم حمله کنیم و گل بزنیم، برنامه ریزی نکرده بودیم که گل بزنیم.

حمید درخشان بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرورزشی درباره بازی تیم ملی مقابل آمریکا و دلیل شکست ایران در آخرین بازی گفت: متاسفانه تیم ما حمله بلد نیست! ما تیم خوبی داریم. بازیکنان ما همگی ماهر و با تجربه هستند، اما به آنها یاد نداده ایم که چگونه حمله کنند. تیم ما فقط ضد حمله بلد است!

درخشان درباره اینکه اسکوچیچ برای این تیم ملی بهتر است یا خیر، توضیح داد: اصلا بحث اسکوچیچ نیست! ما در دوران کی روش فقط دفاع را تمرین می کردیم و حالا اگر می خواهیم آینده فوتبال ما با امروز و گذشته متفاوت باشد، باید دست به کار شویم. بزرگترها می گویند دندان شکسته را باید بیرون کشید و دور انداخت. باید در دل زمین فوتبال چیزی بکارید تا فردا در هنگام برداشت، حسرت روزهای قبل را نخوریم. باید برنامه داشته باشیم و کار کنیم تا نتیجه را ببینیم. دفاع خوبه ولی به موقع! از تیم ملی از صفر تا صد دفاع نکنید.

تیم کی روش مستحق ناک اوت بود / دندان شکسته را باید بیرون کشید و دور انداخت / داور را نمی توان با VAR ایراد گرفت

این مدیر فوتبال کشورمان در ادامه درباره اینکه آیا بهتر بود از ابتدا بازی هجومی را در دستور کار خود قرار می دادیم، ادامه داد: واقعا خوب بود که در نیمه اول اینقدر دفاعی بازی نکردیم اما به دنیا رفتیم. سه بار جام با این مربی جز دفاع کار دیگری انجام دادیم؟ جز ایستادن و منتظر ضدحمله تیم کیروش چیز دیگری دیدیم؟ آیا تاکتیک هجومی داشتیم که امروز از آن استفاده نکردیم؟ بیشتر این بچه ها شاگرد این مربی هستند.

درخشان از انتقاد کی روش، طارمی و علی کریمی از برخی صحنه های داوری ابراز تعجب کرد و یادآور شد: نمی توان باخت را به گردن داور انداخت! آن هم در جایی مثل جام جهانی با آن همه تکنولوژی! وقتی توپ دارای ریزتراشه است، چندین دوربین در اطراف زمین قرار می گیرد و با این دقت گل دوم آمریکا به ایران آفساید اعلام می شود. به نظر من هیچ یک از دو موردی که نقد و مناقشه کردند، تحریم نبود.

ملی پوش سابق کشورمان افزود: وقتی فوتبال عربستان را مقابل آرژانتین یا همتایان آنها می بینید، متوجه می شوید که چقدر از سطح فوتبال آسیا عقب افتاده ایم و خودتان هم نمی دانید. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که با این روش ها آمریکا و انگلیس را شکست دهیم. ما با این شیوه بازی مستحق حذف بودیم.

پیشکسوت ملی پوش فوتبال کشورمان بابت محرومیت تیم ملی از جام جهانی و نتایجی که تیم ملی در جام جهانی سال آینده با این شرایط کسب خواهد کرد ابراز تاسف کرد. ببینیم عربستان چه فوتبالی بازی میکنه! از بازگشت ژاپن مقابل آرژانتین متاسفیم! افسوس بخوریم کره و استرالیا به کجا می روند و ما هر روز در یک جا گیر می کنیم! با این شرایط فقط در جام ملت های بعدی باید حسرت بخوریم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وی افزود: مقابله با حمله به تیم هایی (انگلیس و آمریکا) که همگی بازیکنان آنها در لیگ برتر انگلیس بازی می کنند کار آسانی نیست. از طرفی هافبک‌های تیم ما هم نتوانسته‌اند به مهاجمان غذا بدهند، باید ببینید به این بچه‌ها چه داده‌ایم که حالا از آنها انتظار پیشرفت و قهرمانی در جام جهانی را دارند!