ثروتمندترین بازیکنان فوتبال جهان مجله اخبار فوتبال

وی در حالی به این سمت برگزیده شد که تا پیش از آن، تجربهٔ سرمربیگری در فوتبال را نداشت و تنها کمکمربی فوتبال بود. پس از جام ملتهای ۲۰۰۴، ایران برای دومین بار در تاریخش یک صعود نسبتاً آسان به جام جهانی را تجربه کرد و در خرداد ۱۳۸۴، یک سال پیش از شروع بازیها، با پیروزی ۱-۰ برابر بحرین در ورزشگاه آزادی تیم ملی به عنوان چهارمین تیم حاضر در جام جهانی برگزیده شد. ایران در بازی رفت در حضور بیش از صد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی به نتیجهای بهتر از ۱-۱ دست نیافت و همه چیز به بازی برگشت در ملبورن استرالیا موکول شد. در ۲۱ دوره مسابقات جام فوتبال جهانی، بیش از ۲۰۰۰ گول (بدون احتساب ضربات پنالتی در پایان ۱۲۰ دقیقه) به ثمر رسیده است. برانکو ایوانکوویچ که قراردادش به پایان رسیده بود نیز پس از بازی آخر تیم ملی در جام جهانی، به ایران بازنگشت. این اختلافات که بسیار قدیمی بودند، از بازیهای جام ملتهای ۲۰۰۰ آغاز شده بودند، در جام ملتهای ۲۰۰۴ ادامه یافتند و حتی با پادرمیانی رؤسای فدراسیون فوتبال صفایی فراهانی و دادکان و سرمربی پیشین تیم ملی، حشمت مهاجرانی نیز پایان نیافتند. ایران در شرایطی در این بازیهای حاضر شد که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش حمایت چندانی از تیم ملی نکردند و کاروان ایران بدون بدرقهٔ رسمی، به امارات فرستاده شد.

در اسفند ۱۳۹۹، انتخابات ریاست جدید فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد. بازی آخر ایران در مسابقات در مقابل کرهجنوبی همزمان شد با حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ و شماری از بازیکنان ایران با بستن مچبندهای سبز به میدان رفتند. 0 دیدگاه خط و نشان پیشکسوت پرسپولیس برای نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال ؛ ملی پوشان را رها کنید ! جایزه الماس آسیا به رئیس سابق فدراسیون فوتبال ژاپن تعلق گرفت. معمولاً یک یا دو سهمیه به برندگان بازیهای حذفی بین قارهای تعلق میگیرد. در خرداد ۱۳۷۶، ایران برای پنجمین بار در کارزار مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شرکت کرد و در یکی از بازیهای مرحلهٔ نخست، تیم مالدیو را با نتیجهٔ ۰-۱۷ شکست داد و پرگلترین پیروزی تاریخ تیم ملی تا آن زمان ثبت شد. با این شرایط، تیم ملی پای به آوردگاه جام جهانی گذاشت و در این بازیها به همراه آلمان، یوگسلاوی و آمریکا در گروه F قرار گرفت. ایران با هدایت بلاژویچ نتایج نسبتاً خوبی در بازیهای مقدماتی جام جهانی گرفت و تا بازی آخر بدون شکست مانده بود اما شکست دور از انتظار ۱-۳ برابر بحرین باعث شد ایران صدر جدول گروه را از دست بدهد. آدمار براگا مربی بعدی بود که ایران را در کارزار مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت کرد و با مربیگری او، بزرگترین پیروزی تاریخ فوتبال ایران ثبت شد؛ هنگامی که ایران گوام را با نتیجهٔ ۰-۱۹ شکست داد اما براگا خیلی زود جای خود را به میروسلاو بلاژویچ داد و مربی کرواسی در جام جهانی ۱۹۹۸ سرمربی بعدی تیم ملی شد.

تیم ملی، سپس در بازی دومش، تنها با یک گل مغلوب تیم اسپانیا شد و در بازی آخرش در حالی به مصاف پرتغال رفت که با یک پیروزی میتوانست به عنوان صدرنشین به مرحلهٔ بعدی برود اما تیم ملی در پایان به نتیجهٔ مساوی ۱-۱ دست یافت و از راهیابی به مرحلهٔ بعد، بازماند. 20:32 – لوییز انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در خصوص قرعهکشی گفت: هیچ استرسی وجود ندارد و کاملا آرامش داریم. ایران در جام جهانی در گروه B که به «گروه مرگ» موسوم شده بود با تیمهای پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شد. مورد جالبی که Minifootball در این باره نوشته، این است که بسیاری از آنها در تماس تصویری گروه تلگرامی و کامیونیتی مربوط به پرسش و پاسخ حضور داشتهاند. در خبری کمتر گزارش شده در اواخر ماه مه تیم ملی فوتبال آرژانتین در پاسخ به درخواست باشگاه فوتبال الخادر فلسطین بازی دوستانهاش با تیم اسرائیل را لغو کرد. به گزارش همشهریآنلاین، جریمه سنگین علیه باشگاه گلگهر، تغییرات مهمی در جدول لیگ برتر ایران بهوجود آورده اما بهنظر میرسد رأی ضربتی فدراسیون علیه این باشگاه و بازیکن گابنیاش، تلاشی برای بستن این پرونده بدون پاسخ دادن به سؤالهای اصلی باشد. دو شکست سنگین ۰-۳ برابر کرهجنوبی و ۳-۴ برابر عربستان از سنگینترین شکستهای تیم ملی در دههٔ ۱۳۷۰ بودند.

از اسفند ماه تیم ملی با برگزاری بازیهای دوستانه برابر تیمهای بلاروس، مونتهنگرو و آنگولا آماده حضور در جام جهانی شد. و پیش از آن، تیم ملی را در شماری بازی دوستانه از جمله جامهای چهار جانبه در هنگکنگ و الجی در تهران نیز هدایت کرده بود. شکست در برابر لبنان و همچنین ازبکستان در تهران و تساوی با قطر از نتایج ضعیف تیم ملی بودند که ایران را تا آستانهٔ حذف پیش بردند اما تیم ملی هر سه بازی آخرش را برد و توانست یک بار دیگر پای به رقابتهای جام جهانی نهد. هرچند بلافاصله یک بازی دوستانه جایگزین شد و یک دیدار دیگر هم با نظر سرمربی انجام نشد. تیم ملی که بدون برگزاری اردوی تدارکاتی و بازی دوستانه پای به بازیهای آسیایی گذاشته بود، نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد و در سه بازی نخست خود، هیچ بردی به دست نیاورد و تنها یک گل زد. در مهر همان سال، ایران در کپنهاگ یک دیدار دوستانه با تیم دانمارک انجام داد که با تساوی ۰-۰ پایان یافت. ایران در بازیهای تدارکاتی نتایج پر نوسانی گرفت و با وجود پیروزی برابر تیم مدعی کویت با لبنان مساوی کرد و از ترکمنستان شکست خورد. و ماه بعد، تیم ملی وارد جام ملتها شد و با وجود آنکه حتی تا آستانهٔ حذف در مرحلهٔ گروهی نیز پیش رفته بود، سرانجام، پا به مراحل حذفی گذاشت و در بازی یک چهارم نهایی در دیداری مهیج و نفسگیر کرهجنوبی را ۳-۴ شکست داد اما باز هم در بازی نیمهنهایی مغلوب شد و با پیروزی برابر بحرین در بازی ردهبندی برای چهارمین بار به مقام سومی جام ملتها رسید.

اما در بازی نیمهنهایی ایران با نمایشی ضعیف و قابل انتقاد با سه گل مغلوب تیم ژاپن شد و باز هم از راهیابی به دیدار نهایی بازماند. سپس در دی ماه تیم ملی در سفری به آمریکا در شهرهای اوکلند، لسآنجلس و پاسادینا به ترتیب با تیمهای مکزیک، اکوادور و آمریکا بازی کرد. تیم ملی از دی ۱۳۹۷ در رقابتهای جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ شرکت کرد. ایران در مرحله سوم مقدماتی در ده بازی خود تنها دو گل، آن هم در آخرین بازیاش در برابر سوریه دریافت کرد و با شش پیروزی و چهار تساوی و بدون شکست، با عملکردی درخشان بازیهایش را به پایان رساند تا عنوان دومین تیم، پس از برزیل، جواز حضور در رقابتهای جام جهانی را بهدستآورد. با سرمربیگری اسکوچیچ، ایران توانست با چهار پیروزی پیاپی در برابر هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق در خرداد ۱۴۰۰ به عنوان صدرنشین گروه C به مرحلهٔ پسین راه یابد. برای رتبهبندی تیمها در یک گروه از امتیاز استفاده میشود. تیم محبوب خود را انتخاب کنید و و در هر جا که هستید به سرعت از تمام رویداد های بازی آگاه شوید ، اخبار و حواشی فوتبال راپیگیری کنید. او در مدرسهٔ دسایب با ۹۷ گل آقای گل شد و رکورد مرد افسانهای ایان راش را جا به جا کرد.

پس از این ماجرا، رئیس فدراسیون فوتبال نیز از سمت خود استعفا داد و شرایط تیم ملی بیش از پیش پیچیده شد. یک سال بعد و در ژانویه 1948(بهمن 1326) فدراسیون فوتبال ایران به عضویت فیفا درآمد. وی این کمپ را که امروزه مرکز ملی فوتبال نامیده میشود، با درآمد حاصل از راهیابی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ ساخت؛ کاری که با اعتراض بازیکنان وقت تیم ملی از جمله علی دایی، خداداد عزیزی و افشین پیروانی همراه بود؛ چرا که باور داشتند که این درآمد، باید میان بازیکنان تیم ملی تقسیم میشدهاست. این شکست، پایان کار افشین قطبی نیز بود. در گام نخست، پس از پایان بازی آخر تیم ملی، محمد علیآبادی، رئیس سازمان تربیت بدنی محمد دادکان را از کار برکنار و کیومرث هاشمی را جانشینش کرد. گفته شد که دلیل اصلی این رخداد، هلیکوپتری بود که برای بازگرداندن محمدباقر قالیباف – فرماندهٔ وقت نیروی انتظامی – در جلوی یکی از درهای ورزشگاه پارک شده بود؛ هرچند که مقامات نیروی انتظامی، این هلیکوپتر را متعلق به سازمان صدا و سیما دانستند که برای تصویربرداری به ورزشگاه آمده بود. ایران پس از شکست ۱-۴ برابر پرو در جام جهانی ۱۹۷۸ تا به آن زمان در هیچ بازی و حریفی چهار گل نخورده بود.

در شرایطی که دمای هوا ۴۰ درجه سانتیگراد بود. این مسابقات همچنین شاهد بازگشت قهرمان ۱۹۳۰ یعنی اروگوئه بود که دو جام جهانی قبلی را تحریم کرده بود. افراد مشهور، به عنوان قهرمان دیده می شوند و اینها همه بزرگی است. از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۰، جام تیم قهرمان جام جهانی فوتبال به تیم برندهٔ جام جهانی اعطا شد. رونالدو در لیگ برتر ۲۰۰۳ حضور خیرهکنندهاي داشت، ولی بعد از دو سال، بـه بلوغ کاملی در زمینهي فوتبال رسید و بهترین عملکرد را در تیم منچستریونایتد بـه نمایش گذاشت. بهترین بازیکن فوتبال ایران در سال ۱۳۹۹ بیشک مهدی طارمی، استعداد ناب خطه جنوب کشور بود که توانست تمام نگاهها را در پرتغال معطوف به خود کند.

چند روز پس از فینال این بازیها تیم ملی در جام ملتهای آسیا شرکت کرد و با وجود انجام بازیهای تدارکاتی مناسب از جمله در برابر تیمهای بلاروس، مکزیک و جامائیکا نتوانست در جام ملتها نتیجه مناسبی کسب کند و در مرحله یک چهارم پایانی و در ضربات پنالتی مغلوب تیم کرهجنوبی شد. ایران در این بازیها تیم کرهجنوبی را در سئول شکست داد و پس از ۳۱ سال، کرهجنوبی را در یک بازی رسمی در خانهاش مغلوب کرد. پس از مدتی سرگردانی دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد و ایران را در ادامه بازیهای کارزار راهیابی به جام جهانی همراهی کرد. چند سال بعد در خرداد ۱۳۹۳ ایران به همراهی افغانستان، فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی را تشکیل داد و تیم ملی دیگر در رقابتهای فدراسیون فوتبال غرب آسیا شرکت نکرد.

مظلومی با کسب چهار پیروزی در شهرآورد تهران محبوبیت خاصی نزد هوادارن استقلال به دست آورد. تا جام جهانی ۲۰۱۸، بیستویک فینال برگزار شده و در مجموع ۷۹ تیم ملی با هم به رقابت پرداختهاند که فقط ۸ کشور موفق به کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات شدهاند. ایران در فروردین ماه ۱۳۷۹ در بازیهای مقدماتی جام ملتهای آسیا ۲۰۰۰ شرکت کرد و با یک صعود آسان توانست جواز حضور در آن بازیها را کسب کند. این کار از سوی رسانهها، حرکتی در جهت همبستگی با جنبش سبز ایران شناخته شد. در پی این انتقادها، مسئولین وزارت ورزش اعلام کردند کسی از آنان برای مراسم رسمی بدرقهٔ تیم ملی دعوت نکرده بود. در ادامه بازیها ایران با یک برد و یک تساوی از گروهش صعود کرد و برای دومین دوره پیاپی در مرحلهٔ یک چهارم پایانی حریف کرهجنوبی شد و در حالی که لحظات پایانی بازی با یک گل از حریف پیش بود با پذیرفتن گل مساوی کار به وقتهای اضافه کشیده شد و سپس کرهایها در دقیقه ۹۹ بازی با یک گل طلایی ایران را از جام ملتها حذف کردند.

هواداران معترض که شعارهایی علیه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس سر میدادند خواستار این بودند تا او در جمعشان حاضر شود تا بتوانند اعتراض خود را به گوش مدیرعامل باشگاه برسانند. ویلموتس دوران کوتاهی با تیم ملی داشت و پس از شروعی خوب و از جمله یک پیروزی پر گل ۱۴-۰ بر تیم ملی کامبوج در دو بازی پشت سر هم برابر بحرین و عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ شکست خورد تا راهیابی ایران به جام جهانی، به خطر بیفتد. وی با تغییر در ترکیب ایران و دعوت از بازیکنان جوان، باعث شد تا ایران بازیهای مقدماتی جام ملتهای ۱۹۹۶ را که در خرداد ۱۳۷۵ برگزار شد با موفقیت پشت سر گذاشت و به جام ملتها صعود کرد.

ورزشگاه آزادی جمعیتی بسیار بیشتر از گنجایش خود را پذیرفته بود و یکی از تلخترین روزهای فوتبال ایران، رقم سایت akhbarfootball خورد. پیروزی در مجموع دو بازی با تیم دوم دیگر گروه آسیا، امارات، ایران را به مصاف ایرلند، نماینده یوفا فرستاد و این بار بر خلاف چهار سال قبل معجزهای به وقوع نپیوست و ایران که در دوبلین ۰-۲ بازی رفت را باخته بود در بازی برگشت در آزادی یک برد خفیف ۱-۰ کسب کرد و به جام جهانی نرسید. به دلیل گروه نسبتاً آسان ایران، انتظارها از تیم ملی بالا بود اما ایران برخلاف انتظارها، خوب کار نکرد و هیچیک از بازیهایش را نبرد. 19:10 – جواد خیابانی گزارشگر با سابقه فوتبال ایران، همگروهی با فرانسه، امریکا و اکوادور را قرعه ایدهآلی برای فوتبال ایران دانست. در هنگام برگزاری این بازیها، اختلاف میان بازیکنان تیم ملی و در رأس آنان، علی دایی از یک سو و مهدی مهدویکیا، علی کریمی و جواد نکونام از سوی دیگر، بسیار شدید شد. در بازی برگشت تیم استرالیا در نیمهٔ اول، پس از حملههای فراوان و با وجود دفاع خوب مدافعان ایران به ویژه مهدی پاشازاده و احمدرضا عابدزاده دروازهبان تیم ملی، در نهایت در دقیقهٔ ۳۲ دروازهٔ ایران را باز کرد و در آغاز نیمهٔ دوم، ایران یک گل دیگر نیز خورد.

تیم ملی در این راه، پس از سالها با تیمهای اروپایی همچون مجارستان و کرواسی بازی کرد و در نوروز ۱۳۷۷، در فرانسه اردو برگزار کرد اما در اردوی نهایی تیم ملی که چند روز پیش از آغاز جام جهانی برگزار شد ایران برابر تیم باشگاهی آ.اس. بعد از بررسیهای انجام شده، سرانجام تصمیم نهایی بر این شد تا به مانند رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، عالیترین مسابقات باشگاهی در فوتبال آسیا هم از ماه آگوست (مرداد) آغاز شود تا ماه مِی (اردیبهشت) سال آینده میلادی خاتمه یابد. پس از این مرحله باید بعد از ثبت کد تائید و انتظار چند دقیقهای برای ورود به سایت بلیط فروشی، با استفاده از اکانت شخصی خود در فیفا وارد سایت شوید. در بازی آخر ایران در برابر تیم بوسنی قرار گرفت و در حالی که تا پیش از این بازی رکورد بسیار خوبی در مقابل بوسنی داشت و با یک پیروزی میتوانست به مرحلهٔ بعد راه یابد، با نتیجهٔ ۱-۳ شکست خورد و در گروهش با یک امتیاز، آخر شد.