جدیدترین گزینه نیمکت نشینی پرسپولیس; فرشته نجات آژاکس و دستیار اسطوره هلندی در جام جهانی/اولین چالش; اسم آن سرمربی را بگو!


پس از اعلام اسامی مختلف برای جایگزینی اسمار ویرا، گزینه جذابی روی میز رضا درویش قرار می گیرد تا او را به فکر فرو ببرد. گزینه ای که با توجه به کارنامه پربارش باید مورد استقبال هواداران این تیم قرار گیرد.

جان ون اوتسکیپ (جان وانت شیپ) سرمربی 60 ساله هلندی حالا نزدیک ترین و جذاب ترین نامی است که به باشگاه پرسپولیس ارائه شده است تا مدیران این تیم به دنبال شرایط کلی این انتقال باشند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس پیش از این مدعی بود برای انتخاب سرمربی خود نزدیک به 600 هزار دلار بودجه در نظر گرفته است و بعید به نظر می رسد که فان اتسکهیپ در اولین مذاکره با این مبلغ راضی باشد. اما پیگیری ها نشان می دهد که پست دیروز اسپانسر این باشگاه و قول حمایت از قرمزها و هواداران این تیم در انتخاب مربی برجسته خارجی بی ارتباط با این سوال نیست و گفته می شود آنها قصد دارند. بخشی از هزینه این انتقال را تقبل کند.

فن اتسکیپ از سال 1981 تا 1992 عضو آژاکس بود و در 273 بازی 29 گل برای آژاکس به ثمر رساند. او همچنین در فوتبال آسیا حضور داشت و مدیریت تیم ملبورن سیتی استرالیا را بر عهده داشت.

اما بهتر است اکنون به اتفاقی بپردازیم که این سرمربی 60 ساله اخیرا به عنوان یک چالش بزرگ تجربه کرد: فان اتسکیپ هفت ماه پیش و در انتخاب جالب مدیران آژاکس در زمانی که این تیم 5 شکست متوالی را متحمل شد. و در A Strange Thing Happened، او در انتهای رتبه بندی این کشور قرار داشت، مسئولیت را بر عهده گرفت. او البته توانست با موفقیت مورد انتظار مدیران آژاکس از این وضعیت خارج شود و در نهایت این تیم را به رده پنجم جدول رده بندی برساند. وی در دوران مسئولیت خود در این تیم موفق به کسب 16 برد، 10 تساوی و 6 شکست شد و با سیستم تهاجمی ترجیحی خود در سیستم 3-3-4 به میانگین امتیاز 1، 81 دست یافت تا آژاکس را شکست دهد. از بحران و در نهایت مکان او خود را به فرانچسکو فاریوری داد.

جدیدترین گزینه نیمکت نشینی پرسپولیس;  فرشته نجات آژاکس و دستیار اسطوره هلندی در جام جهانی/اولین چالش;  اسم آن سرمربی را بگو!

فن اتسکیپ در طول دوران بازیگری خود تحت هدایت مارکو فن باستن، 41 بازی داخلی برای هلند انجام داد. به عنوان دستیار او در جام جهانی 2006 آلمان و همچنین یورو 2008 شرکت کرد. ون اوتسکیپ همچنین در گوادالاخارا، مکزیک، ملبورن، استرالیا، تونته و زوله در هلند حضور داشته است. او چهار قهرمانی لیگ هلند، یک قهرمانی یوفا و سوپرکاپ اروپا را در طول دوران بازی خود در آژاکس و به عنوان وینگر، که نه سال به طول انجامید، به دست آورد. در طول دوران حرفه‌ای ملی‌اش، او در جام ملت‌های 1988 با هلند قهرمان شد و در دو جام جهانی در سال‌های 1988 و 1990 حضور یافت و مجموعه‌ای غنی از افتخارات فردی را به او داد.

باید دید این گزینه نزدیک به رقم مورد نظر سرخ ها از نظر شرایط مالی باشگاه پرسپولیس و با سابقه مهم، با آنها به توافق می رسد یا بار دیگر با هواداران این تیم. . باید منتظر گزینه دیگری باشید.

نکته: احتمالا اگر این سرمربی در ایران حضور داشته باشد، اولین چالش احتمالاً تلفظ نام او باشد!

بیشتر بخوانید: شوک برای بازیکنان استقلال; 12 بازیکن باید بروند / مشکل بزرگ آبی ها در لیست بزرگسالان



سرویس داخلی اخبار فوتبال