جملات خاص و شگفت انگیز زلاتان ابراهیموویچ، شوخ و مغرور / من یک فراری هستم; گواردیولا باید فیات بخرد!/ جام جهانی بدون من دیدنی نیست

همانطور که از نقل قول می بینید، او قبل از انتقال توجه زیادی به فوتبال فرانسه نداشت، اما با قدرت به میدان آمد و انتظارات را بالا برد. به جرات می توان گفت دوران حضور او در شهر عشق چه در زمین و چه در خارج از زمین ناامید کننده نبود!

ابراهیموویچ ستاره بی چون و چرای تیم ملی سوئد است. به هر حال او بهترین گلزن این تیم است و 12 بار به عنوان بهترین بازیکن کشورش انتخاب شده است. متأسفانه مابقی عدم توانایی تیم نسبت به او مانع از حضور او در مراحل بعدی مسابقات بین المللی شد. سوئد حتی جواز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را هم به دست نیاورد که برای زلاتان تعجب آور بود و به همین دلیل او این جمله را درباره بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان بیان کرد.

اگر در انگلیس بازی می‌کردم، مثل هر جای دیگری آن را نابود می‌کردم.»

جملات خاص و شگفت انگیز زلاتان ابراهیموویچ، شوخ و مغرور / من یک فراری هستم;  گواردیولا باید فیات بخرد!/ جام جهانی بدون من دیدنی نیست

این مقالات را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

جای تعجب نیست که همه شخصیت ریک ابراهیموویچ را دوست ندارند. در سال 2002، جان کریو، مهاجم سابق استون ویلا و ملی پوش نروژی، عملکرد فنی بازیکن معاصر خود را “بی معنی” خواند که با واکنش زلاتان مواجه شد. پس از 12 عنوان قهرمانی لیگ و بیش از 500 گل حرفه ای، ابراهیموویچ از آن زمان به منتقدان خود ثابت کرده است که اشتباه می کنند، اما ادعای او مبنی بر اینکه او با هر جسم کروی خوب است، هنوز هم تا به امروز یک جمله طلایی است!

برخلاف بسیاری از نظرات دیگر او، این یکی در واقع یک پیش بینی بود. همانطور که اغلب در مورد بازیکنان خارجی که خارج از لیگ برتر می درخشند، اتفاق می افتد، رسانه های انگلیسی نسبت به استعداد ابراهیموویچ تردید دارند و از او می خواهند تا قبل از شروع بازی، خود را در “بهترین لیگ جهان” ثابت کند. آنها در سال 2016 با زلاتان در منچستریونایتد رویای خود را برآورده کردند و او در 34 سالگی در 53 بازی 29 گل به ثمر رساند. او مثل همیشه توانست ادعای خود را ثابت کند. با توجه به اینکه این یک نقل قول و گفته بود که در نهایت درست بود، قطعاً باید در این لیست قرار می گرفت!

درست است که من چیز زیادی در مورد لیگ 1 نمی دانم، اما لیگ 1 می داند که من کی هستم.

“منظورت چیست، یک هدیه؟ او زلاتان را دارد.

زلاتان پس از آن به ایتالیا رفت و در آنجا با یوونتوس و اینتر خوش درخشید و به آرزوی همیشگی خود یعنی انتقال به بارسلونا جامه عمل پوشاند. متأسفانه دوران حضور او در نیوکمپ آنطور که انتظار داشت پیش نرفت، عمدتاً به دلیل درگیری شخصیتی او با سرمربی وقت، پپ گواردیولا. علیرغم به ثمر رساندن 22 گل و ارائه 13 پاس گل در 46 بازی، واضح بود که ابراهیموویچ با سبک سرمربی اسپانیایی جور در نمی آید و این نقل قول یکی از مواردی است که هدفش بی اعتبار کردن سرمربی فعلی منچستر سیتی است.

جملات خاص و شگفت انگیز زلاتان ابراهیموویچ، شوخ و مغرور / من یک فراری هستم;  گواردیولا باید فیات بخرد!/ جام جهانی بدون من دیدنی نیست

زلاتان شخصیت فوق العاده جالبی دارد. وقتی از او پرسیدند برای روز ولنتاین برای همسرتان چه هدیه ای می خرید، او این نقل قول جالب را دریافت کرد. شاید حمایت از این مرد 40 ساله و شیطنت‌های او، خانم ابراهیموویچ را تبدیل به یک قهرمان واقعی کند، اما دوباره، داشتن آن کوه نبوغ دائمی؟ واقعا قیمت نداره!

“اول من رفتم چپ اون هم رفت. بعد من رفتم سمت راست اون هم رفت. بعد دوباره رفتم چپ و اون رفت هات داگ خرید.”

به جای انتقال به هایبری، اولین انتقال زلاتان به تیم هلندی آژاکس بود که در سه سال 48 گل برای آن به ثمر رساند. در آنجا او به دلیل توانایی استثنایی خود در دریبل زدن و میل به ترفندها شناخته شد، زیرا استفان هنچز در جدال لیورپول و آژاکس در سال 2001 چشمه ای از آن را دید. زلاتان به وضوح از ناک اوت کردن حرفه ای های ارشد لذت می برد و بازیکن سوئیسی پاسخی برای او نداشت. فلیپ فلاپ، و در نهایت زلاتان این نظر جالب را در مورد او داشت.

جملات خاص و شگفت انگیز زلاتان ابراهیموویچ، شوخ و مغرور / من یک فراری هستم;  گواردیولا باید فیات بخرد!/ جام جهانی بدون من دیدنی نیست

دوران ابراهیموویچ در پارک دو پرنس و پاری سن ژرمن موفقیت آمیز بود و او پس از چهار سال به عنوان بهترین گلزن باشگاه، علیرغم ناکامی در فتح لیگ قهرمانان، باشگاه را ترک کرد. جامی که در طول دوران حرفه ای اش از او دور نبود. با پایان قراردادش در سال 2016، زلاتان درخواست خود را همانطور که فقط او انتظار داشت توضیح داد. حتی مالکان ثروتمند قطری پاری سن ژرمن بودجه یا قدرت لازم برای تغییر یکی از نمادین ترین مکان های پاریس را نداشتند، اما حداقل ما موفق شدیم یک نقل قول باورنکردنی از افسانه سوئدی استخراج کنیم.

“من آمدم، دیدم، فتح کردم. ممنون از LA Galaxy که مرا به زندگی برگردانید. برای طرفداران گلکسی: شما زلاتان را می خواستید، من به شما زلاتان را دادم. لطفا” ادامه دهید… حالا برگرد و بیس بال را تماشا کن.

ایبراهیموویچ در زمان بازی برای مالمو در کشورش، توجه باشگاه های مطرح اروپایی را به خود جلب کرده بود. آرسنال در آن زمان یکی از بزرگترین تیم های جهان بود و آرسن ونگر مسلما در اوج قدرت خود بود. اکثر بازیکنان خوشحال می شدند که توجه این طرف را به خود جلب کنند، اما مهاجم کاملاً به توانایی های خود اطمینان داشت.

وقتی من را می‌خری، فراری می‌خری. اگر فراری می‌رانی، بنزین درجه یک را در باک می‌ریزی، در بزرگراه می‌رانی و پای خود را روی پدال گاز می‌گذاری. یک فیات خریده اند.”

“آرسن ونگر از من خواست که در 17 سالگی یک دوره آزمایشی با آرسنال انجام دهم. من او را رد کردم.” زلاتان تست تست نمی دهد.

چطور می توانی زلاتان را دوست نداشته باشی وقتی او مجسمه باشگاهش را می خواهد تا او را ترک نکند؟!

شما باید مطمئن باشید که جام جهانی بدون من دیدنی نیست، بنابراین ارزش انتظار برای جام جهانی را ندارد.

مانند دیوید بکهام و دیگران، ابراهیموویچ در سال 2018 به ایالات متحده نقل مکان کرد و به لس آنجلس گلکسی پیوست. MLS مدتهاست که به عنوان یک خانه بازنشستگی برای ستارگان سالخورده اروپایی تلقی می شود، اما ابراهیموویچ دست بردار نبود. در اولین بازی خود به عنوان بازیکن تعویضی مقابل رقبای محلی لس آنجلس اف سی، او دو گل از جمله یک ضربه 40 یاردی به ثمر رساند و کالیفرنیا را با 53 گل در 58 بازی ترک کرد.

“من باور نمی کنم که آنها بتوانند مجسمه من را جایگزین برج ایفل کنند. اما اگر بتوانند، من اینجا می مانم، به شما قول می دهم.”

جملات خاص و شگفت انگیز زلاتان ابراهیموویچ، شوخ و مغرور / من یک فراری هستم;  گواردیولا باید فیات بخرد!/ جام جهانی بدون من دیدنی نیست

مهاجم سابق میلان که به تازگی از فوتبال خداحافظی کرده است، مصاحبه های جالبی داشته است و انتخاب تنها 10 مورد از اظهارات خنده دار و کنایه آمیز او بسیار سخت است. در اینجا 10 نقل قول برتر او از دوران اوج خود آورده شده است.

جملات خاص و شگفت انگیز زلاتان ابراهیموویچ، شوخ و مغرور / من یک فراری هستم;  گواردیولا باید فیات بخرد!/ جام جهانی بدون من دیدنی نیست

کاری که او با یک فوتبال می تواند انجام دهد، من می توانم با یک پرتقال انجام دهم.

جملات خاص و شگفت انگیز زلاتان ابراهیموویچ، شوخ و مغرور / من یک فراری هستم;  گواردیولا باید فیات بخرد!/ جام جهانی بدون من دیدنی نیست

در زمانی که بازیکنان در مقابل رسانه ها اظهارات ضدعفونی می کنند، زلاتان مانند انگشت شست زخمی بیرون می آید. او هرگز از بحث کردن و ابراز احساسات خجالتی نبود و چنان اعتماد به نفسی از خود نشان می داد که بسیاری آن را به دلیل غرور بیش از حد او می دانند، همانطور که اریک کانتونا در سال 90 برچسب زده شد.