حامی قرمزها برای برداشتن / خروج زودهنگام اسپانسر پر سر و صدا

قیمت سهام Team Weaver از زمانی که شرکت فناوری جهانی جایگزین شورولت در لباس یونایتد شد، چهار پنجم ارزش خود را از دست داد. گرانی این قرارداد که پس از آن با شک و تردید در بازار سهام آلمان دریافت شد، به عنوان یکی از دلایل اصلی مشکلات شرکت و خروج از آن مطرح شد. عوامل دیگر عبارتند از جنگ در اوکراین و کاهش سرعت بخش فناوری پس از همه گیری ویروس کرونا.

با این حال، گفته می شود که باشگاه از وضعیت چهار سال باقی مانده از این قرارداد ناراحت نیست و مطمئن است که جایگزین مناسبی برای حمایت مالی پیدا خواهد کرد.

الیور استیل، مدیر عامل TeamViewer، که در ماه مارس سال گذشته هنگام اعلام قرارداد اسپانسرینگ با منچستریونایتد، با خوشحالی اعلام کرد “دو تیم برنده در جهان گرد هم می آیند”، اعتراف کرد که تغییری در طرز فکر و دستور کار این شرکت رخ داده است. استیل گفت: «تصمیم گیرندگان شرکتی محتاط تر می شوند و سرمایه گذاری را به تعویق می اندازند.

یونایتد اخیراً تعدادی شریک جدید به باشگاه اضافه کرده است و روز پنجشنبه یک قرارداد جهانی چند ساله با Qualcomm Technologies اعلام کرد.



سرویس اخبار فوتبال خارجیتیم ویور، اسپانسر پیراهن منچستریونایتد، تنها 18 ماه پس از امضای قراردادی 47 میلیون پوندی با این باشگاه، قصد دارد یونایتد را ترک کند. این شرکت آلمانی تایید کرده است که در پایان قرارداد، یعنی سال 2026، این اسپانسرینگ را تمدید نخواهد کرد.

این خبر یک شکست برای یونایتد است که با کاهش 17 میلیون پوندی قرارداد 64 میلیون پوندی خود با شورلت موافقت کرد تا تیم ویور را به خدمت بگیرد، حتی اگر پیشنهادات بیشتری روی میز وجود داشت.

TeamViewer در بیانیه‌ای گفت: «شناخت بین‌المللی برند ما طی سال گذشته از طریق این همکاری (با یونایتد) به وضوح افزایش یافته است. با این حال، این شرکت تصمیم گرفته است تا استراتژی بازاریابی بلندمدت خود را با توجه به وضعیت اقتصاد کلان فعلی بررسی کند. قیمت سهام این شرکت با انتشار آخرین پیش بینی مالی خود در روز چهارشنبه 8 درصد کاهش یافت، اما پس از فسخ قرارداد یونایتد، 5 درصد بهبود یافت!