حساسیت پرسپولیس به مهاجمان برزیلی; یکی از دیگری ضعیفتر/ مملکت فوتبالیست ها با پرسپولیس ناسازگار است!

در مجموع باشگاه های ایرانی در جذب بازیکن خارجی بسیار ضعیف هستند و عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند. پرسپولیس به عنوان محبوب ترین تیم ایران و پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر که در فصل گذشته موفق به کسب 3 جام شد، عموما در خرید بازیکن خارجی ضعیف است و به جز چند مورد، سایر بازیکنان خارجی در … این تیم کیفیت بالایی نداشت.

پریرا در حالی که در پرسپولیس است نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در آستانه جدایی است، پرسپولیسی ها در سال های اخیر هر مهاجم برزیلی را خریده اند، ثابت کرده اند که وحشتناک هستند و جزو بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر محسوب می شوند. . پرسپولیس طی چند سال گذشته چندین مهاجم خارجی داشت که یکی از آنها بدتر از دیگری بود و هر کدام در مقطعی پرسپولیسی ها را به طمع انداخته بودند. پائولو دی کارمو یکی از آنها بود که در زمان سرمربیگری افشین قطبی به پرسپولیس آمد. دی کارمو موقعیت های عالی گلزنی را از دست داد.

تیاگو فراگا و وسلی برازیلیا دو برزیلی دیگر قرمزها بودند که اولی توانست دو سال به تیم پرسپولیس راه پیدا کند و در این تیم در دو سال 39 بازی برای پرسپولیس انجام داد و یک بازیکن متوسط ​​بود. دومی که وینگر بود و چهارده بازی برای پرسپولیس انجام داد و فقط دو گل زد، با انتقادات زیادی از جانب پیشکسوتان آن باشگاه مواجه شد.

بعدها مشخص شد که این بازیکن در برزیل نیز پرنده فروش بوده و بعداً فوتبالیست شده است. دی کارمو یک فصل در پرسپولیس بازی کرد و فقط یک بار موفق به گلزنی شد. یکی دیگر از مهاجمان برزیلی سرخ ها تادئو بود که در دوران حمید درخشان و اواسط لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمد. نکته عجیب تادئو در پرسپولیس مربوط به اضافه وزن و چاقی مفرط این بازیکن بود که کاملا نمایان بود. این بازیکن در اکثر بازی ها نیمکت نشین بود و تنها یک گل پنالتی برای پرسپولیس زد و یکی از ضعیف ترین خارجی هایی بود که به فوتبال ایران آمد.

خرید بد عجیب دیگر پرسپولیس جونیور براندائو، مهاجم برزیلی لیگ نوزدهم آن تیم بود. این بازیکن که در زمان کالدرون به پرسپولیس آمده بود به سرعت فیکس شد و حتی پیراهن محبوب شماره 7 پرسپولیس را به او دادند. سبک بازی او آنقدر عجیب بود و آنقدر بد کار می کرد که اصلاً به فوتبالیست بودنش شک می کرد. بازی های بسیار انتقادی و فوق العاده ضعیف براندائو ذهن هواداران پرسپولیس را به خود مشغول کرده بود و حتی در چندین مسابقه از سوی هواداران پرسپولیس هو شد.

حساسیت پرسپولیس به مهاجمان برزیلی;  یکی از دیگری ضعیفتر/ مملکت فوتبالیست ها با پرسپولیس ناسازگار است!



سرویس داخلی اخبار فوتبال

براندائو ضعیف ترین شماره 7 تاریخ پرسپولیس بود که در کنار این مهاجمان بسیار ضعیف، پرسپولیس در پست های دیگر هم بازیکنان برزیلی داشت. روبرتو سوسا که در دوران رویانیان به پرسپولیس پیوست، در همان بازی اول مصدوم شد و خیلی سریع پرسپولیس را ترک کرد.

حساسیت پرسپولیس به مهاجمان برزیلی;  یکی از دیگری ضعیفتر/ مملکت فوتبالیست ها با پرسپولیس ناسازگار است!

وقتی عملکرد بازیکنان خارجی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را بررسی می کنید، متوجه می شوید که این باشگاه به بازیکنان برزیلی حساسیت دارد و هیچ یک از برزیلی هایی که به پرسپولیس آمدند کیفیت بالایی نداشتند. آخرین نفر لئاندرو پریرا بود که در نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل به پرسپولیس آمد تا جانشین یورگن لوکادیایی شود که بهترین گلزن آن تیم بود. لوکادیا با وجود اینکه تعداد بازی های او برای پرسپولیس در لیگ دو رقمی نشد، موفق شد 6 گل برای تیمش به ثمر برساند و تا پایان فصل هیچ یک از مهاجمان پرسپولیس نتوانست به تعداد گل های او برسد.

پریرا که با قراردادی عجیب و گران قیمت به پرسپولیس آمده بود امیدوار بود بتواند جایگزین خوبی برای لوکادیا باشد اما اصلا اینطور نبود و این بازیکن نتوانست خود را با شرایط فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس وفق دهد. پریرا برای یک فصل و نیم در پرسپولیس قراردادی یک میلیون و صد هزار دلاری امضا کرد که اصلا لیاقت این پول را نداشت. پریرا در نیم فصل دوم برای چند بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت اما آنطور که باید و شاید نیمکت نشین نشد. اگرچه پریرا برای فصل آینده با پرسپولیس قرارداد دارد اما گفته می شود یحیی گل محمدی علاقه ای به حفظ این بازیکن ندارد و احتمال جدایی پریرا از پرسپولیس زیاد است.

در کل پرسپولیس با خرید بازیکنان خارجی به خصوص برزیلی ها نمره قبولی نمی گیرد و به نظر می رسد به بازیکنان این کشور حساسیت دارند. اکثر برزیلی هایی که به پرسپولیس آمدند ضعیف کار کردند و عمرشان در این تیم یک سال بیشتر طول نکشید. با توجه به احتمال زیاد جدایی پریرا و دیاباته از پرسپولیس، یحیی گل محمدی و سران این تیم به فکر جذب مجدد مهاجم خارجی هستند. اتفاقی که هواداران پرسپولیس را نگران خواهد کرد و می ترسند مهاجم خارجی بعدی تیمشان مانند پریرا یا دیاباته باشد. موضوعی که باشگاه پرسپولیس باید خیلی مراقب آن باشد و با وسواس زیادی بازیکن خارجی بخرد تا به جای جذب بازیکنی مثل پریرا، فوتبالیستی با کیفیت لوکادیا را انتخاب کند که بتواند به پرسپولیس کمک کند.

شاید بهترین برزیلی که به پرسپولیس آمد نیلسون جونیور دروازه بانی بود که در سی و پنج سالگی از لیگ پرتغال به پرسپولیس آمد و به سرعت تبدیل به دروازه بان اصلی شیرهای سرخ شد. این دروازه بان سه فصل در پرسپولیس عملکرد خوبی داشت اما دو اشتباه مهلک او در فینال جام حذفی باعث شد تا جامی از پرسپولیس دور شود. نیلسون در نهایت پس از اختلاف با حمید درخشان از پرسپولیس جدا شد. فرناندو گابریل هافبک چپ پای برزیلی در لیگ چهاردهم نیز در پرسپولیس حضور داشت اما حضورش در این تیم چندان دوام نیاورد و با وجود عملکرد نسبتا قابل قبولش در لیست مازاد برونکو قرار گرفت و از پرسپولیس جدا شد.