حسین پاپی به خاطر من به استودیو آمد/زحمت همسرم از من بیشتر است!/فکر نمی کردم در اصفهان چنین اتفاقی بیفتد.


به گزارش خبروزی، در حاشیه فینال جام خولا اتفاق عجیبی رخ داد. جایی که برای اولین بار یک کارشناس در رادیو حاضر شد و آخرین دیدار فصل فوتبال ایران را تحلیل کرد. فرهمند از الهام می گوید; کاپیتان تیم بانوان سپاهان و همسرش حسین پاپی یکی از بازیکنان نسل طلایی سپاهان در ویژه برنامه اولین دیدار شبکه اصفهان حاضر شدند.

فرهمند که یکی از بازیکنان تاریخ فوتبال بانوان کشورمان به حساب می آید در گفت و گو با خبروشی درباره این اتفاق تاریخی و موضوعات جالب دیگر صحبت کرد که خواندنش خالی از لطف نیست.

ابتدا از حضور خود در شبکه استانی اصفهان به عنوان کارشناس صحبت کنید.
من واقعا خوشحالم، اما فکر می کنم باید زودتر اتفاق می افتاد. با وجود اینکه در این سال ها جای کارشناسان فوتبال بلد خانم در تلویزیون خالی بود اما خوشحالم که چنین اتفاقی برایم افتاد.

پس آیا می دانستید برای اولین بار یک خانم در صدا و سیما قرار است فوتبال بخواند؟
من متوجه این اتفاق شدم اما راستش را بخواهید تصور نمی کردم برای اولین بار چنین اتفاقی در اصفهان رخ دهد. همانطور که می دانید این شهر مذهبی است که ممکن است با بسیاری از استان های ایران تفاوت های فرهنگی زیادی داشته باشد. به همین دلیل بود که با وجود سختی، شبی که گذراندم بسیار شیرین بود.

فکر می‌کنید این نوآوری باعث می‌شود زنان نقش مهم‌تری در فوتبال ایران داشته باشند؟ همین طور در شرایطی که مثلاً در فوتبال امروز قضاوت بازی های مهم به خانم ها سپرده می شود، باز هم برخی از ورزشگاه های ما حضور بانوان را قبول ندارند.
به نظر من همه چیز زمان می برد و امیدوارم شاهد پیشرفت بانوان در این زمینه باشیم. مثلا به شخصه دوست دارم در آینده نزدیک به عنوان کارشناس در جام باشگاه های آسیا شرکت کنم اما باید با حوصله و تمرین این مشکل حل شود. چنین مسائلی در همه جای دنیا رایج شده است و هیچکس دیگر دیدگاه جنسیتی ندارد. مثلا اگر کارشناس فلان برنامه فوتبال خانم باشد، برنامه خوبی بیرون نمی آید. به همین دلایل امیدوارم نقش های مهم تری در آینده فوتبال ایران به زنان داده شود. در مورد وضعیت ورزشگاه ها باید بگویم که اکنون در بسیاری از شهرها امکان حضور بانوان در ورزشگاه وجود دارد و انشالله شاهد تکمیل زیرساخت ها و مشارکت بیشتر بانوان در سایر استان ها خواهیم بود.

در مورد وضعیت خود صحبت کنید؛ برنامه شما برای فصل آینده چیست؟
فعلا به بازی ادامه می دهم و دوست دارم تجربه حضور در جام باشگاه های آسیا را تجربه کنم. به نظر من حق سپاهان در این سال ها حداقل یک عنوان قهرمانی دارد و با جان و دل تلاش می کنم تا این افتخار را برای تیم شهرم به دست بیاورم.

الهام فرهمند

اگر موافق هستید، اجازه دهید کمی در مورد زندگی شخصی شما و تلاقی آن با فوتبال حرفه ای صحبت کنیم. با وجود اینکه شما را یک فوتبالیست موفق می دانند، اما یک مادر و یک همسر هم هستید. آیا این نقش های متعدد پارادوکس ایجاد نمی کند؟
من فکر نمی کنم بین این چیزها تناقضی وجود داشته باشد. به نظر من انتخاب شریک زندگی مناسب باعث موفقیت در زندگی حرفه ای نیز می شود و چون همسرم خودش یک فوتبالیست حرفه ای است، همدیگر را درک می کنیم. سعی می کنم وظایف مادر و همسرم را به خوبی انجام دهم و با برنامه ریزی خوب در زمین فوتبال تلاش کنم. حسین (پاپی) در کارهای خانه هم خیلی به من کمک می کند و ما مشکلی از این بابت نداریم.

همیشه یک سوال کلیشه ای از همسران مشهور در مورد مشکلات زندگی با یک ورزشکار پرسیده می شود. از آنجایی که شما و همسرتان هر دو فوتبالیست هستید، فکر می کنید سخت ترین چیز در زندگی مشترکتان چیست؟
فکر می‌کنم زندگی برای حسین سخت‌تر از من است (می‌خندد)، اما همان‌طور که گفتم، وظایف را تقسیم کرده‌ایم و مشکلی از این بابت نداریم. البته در همین لحظه که این حرف ها را به شما می زنم، حسین دارد گوش می دهد و ناله می کند!

بنابراین لازم بود از حسین پاپی در این مورد سوال شود!
فکر نمی کنم جواب بدهد (می خندد). حسین اصلاً علاقه ای به مصاحبه ندارد و کاملاً مخالف من است. مثل سبک بازی ما در زمین فوتبال که سریع و تکنیکی بود، اما من فیزیکی بازی می کنم. با این حال همیشه تشویقم می کند و اولین نفری بود که تشویقم کرد در برنامه تلویزیونی حضور پیدا کنم و خیلی خوشحال شد.

با این شرایط چگونه با حضور در برنامه تلویزیونی موافقت کرد؟
واقعاً به لطف حضور من بود که حسین حاضر شد در تلویزیون حاضر شود. او هم می گوید اگر تو وسط نبودی قبول نمی کردم فارغ التحصیل شوم و فقط حاضرم کنارت بروم رادیو و تلویزیون!

الهام فرهمند و حسین پاپی



سرویس داخلی اخبار فوتبال