حمایت بیشتر مربی قائدی از قلعهنویی!

من شخصا معتقدم مهدی قیدی بعد از پشت سر گذاشتن بحران در هفته های اخیر کیفیتی داشت و با آرش رضاوند که این روزها آماده است می توانستند در لیست مهمانان قرار بگیرند. اما به هر حال باید به سلیقه آقای قلعه نویی احترام گذاشت و از آن حمایت کرد. بعد از چند سال یک مربی ملی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و برای فوتبال ایران باید حمایت های لازم از او انجام شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پیشکسوت استقلال و تیم ملی می گوید تیم ملی برای حفظ جایگاه امیر قلعه نویی باید از او حمایت کند.

ساپینتو شرایط فوتبال ما را درک می کند

تبریک به آقای قلانی. معتقدم او بهترین گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی بود. اما من به روند انتخاب قلعه نویی انتقاد دارم. به نظر من شرایطی که فدراسیون قبل از معرفی او به عنوان سرمربی تیم ملی ایجاد کرد چندان جالب و حرفه ای نبود. به گفته آقای منصوریان: “فدراسیون از همه مدیران لیگ برتری خواسته است که برنامه ریزی کنند.” در تمام دنیا رایج نیست. قانون این بود که در نهایت دو گزینه داخلی و یکی دو گزینه خارجی را در نظر می گرفتند و از بین آن سه نفر، چهار نفر مربی انتخاب می کردند. این اتفاقات به هیچ وجه فوتبال ایران را زینت نداد و به نظرم توهین به شأن و شخصیت فدراسیون ما بود. در آن زمان هم شاهد بودیم که آقای قلعه نویی و سایر گزینه ها کنار رفتند. همانطور که گفتم این اتفاق فوتبال ما را به زمین زد. اما در نهایت تصمیم خوبی گرفته شد و آقای قلعه نویی بهترین گزینه ملی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. باز هم بهشون تبریک میگم او با توجه به تجربه کافی و سابقه مربیگری در تیم ملی گزینه بهتری نسبت به سایر ملی پوشان بود.

مجید نامجو مطلق ستاره و سرمربی سابق استقلال در گفت و گو با “مجله اخبار فوتبال” ابتدا به بررسی عملکرد استقلال و ساپینتو می پردازد و بحث را با لیست تیم ملی خاتمه می دهد.

استقلال در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در هر بازی نسبت به هفته گذشته فوتبال بهتری را به نمایش می گذارد، مقابل فولاد نیز کیفیت این تیم بسیار خوب بود و از نظر مالکیت توپ و ایجاد موقعیت های خوب. به نظر من، پس از زدن گل اول، او خیلی خوب بازی کرد و در حفظ توپ و مالکیت آن بسیار خوب بود، بازیکنان به خوبی خود را در زمین پیدا کردند و ترکیب های بسیار خوبی داشتند. معمولا در فصول گذشته شاهد این بودیم که استقلال بعد از گل اول در مهمترین بازی ها سعی در حفظ نتیجه داشت. اما در این بازی دیدیم که آنها پس از پیش افتادن از حریف با تفکر و کنترل بسیار حرفه ای صاحب توپ شدند و با جمعیت زیادی در حملات شرکت کردند و این اتفاق نشان می دهد که استقلال به بلوغ تاکتیکی رسیده و با الف. تصحیح درک شرایط و زمان بازی قدرت آن را به حریف دیکته می کند. فکر می کنم استقلال این روزها فوتبال بسیار خوبی را به نمایش می گذارد و با ادامه این روند می تواند رقیب بسیار سرسختی برای سپاهان و پرسپولیس در راه قهرمانی باشد.

باید از سرمربی تیم ملی حمایت کنیم

مصاحبه را در زیر بخوانید:

معتقدم هر مربی باید این اختیار را داشته باشد که ملی پوشان را بر اساس سلیقه، ایده و اهداف خود انتخاب کند. باید به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم و انتخاب بازیکنان به نظر و سلیقه او بستگی دارد. آقای قلانویی چندین سال متوالی در لیگ برتر فعالیت می کند و مطمئناً هر بازی را تماشا کرده و شرایط بازیکنان را ارزیابی کرده است. به نظر من ما برای انتخاب مردممان به یک نتیجه و نظر واحد رسیده ایم و باید به سلیقه آنها احترام بگذاریم. قطعاً پس از هر انتخاب، گروهی به نفع افراد دعوت شده و گروهی در مورد بازیکنان خاصی اختلاف نظر دارند.

انتقاداتی از رفتار ساپیتو وجود دارد که نمی خواهم وارد آن شوم، اما او و تیمش شرایط فوتبال ما را درک کردند و این به تیم کمک کرد تا به نتیجه برسد.

1530857

امیر قلعه نویی بهترین گزینه داخلی

استقلال به بلوغ تاکتیکی رسیده است


سرویس خبر شماره: 1896690
29 مارس 1401 ساعت 06:30
364 امتیاز خبر

0نقطه نظر

ساپینتو: واضح است که ساپینتو کیفیت دارد

گاهی اوقات متوجه انتقادها نمی شوم، همیشه گفته ام وقتی یک مربی خارجی وارد فوتبال ایران می شود برای گرفتن نتایج خوب نیاز به زمان دارد، این حتی در مورد مربیان ملی هم صدق می کند، وقتی مربیان در فضای جدیدی وارد می شوند باید خود را وفق دهند. کار تیمی زمان می برد.
من معتقدم فوتبال فرآیندی است که زمان می برد، مربیان نمی توانند در یک یا دو ماه تمام افکار خود را به بازیکنان منتقل کنند. حالا اگر یک مربی خارجی به فوتبال ایران بیاید که هیچ تجربه ای در فوتبال ما نداشته باشد، طبیعتا پروسه اجرای ایده هایش در تیم و بازیکنان طولانی می شود. به همین دلیل ساپبنتو به زمان نیاز داشت، من کسانی را که سریع قضاوت می کنند و بلافاصله به دنبال نتیجه و کیفیت بالا هستند را درک نمی کنم. کیفیت در فوتبال نیاز به زمان دارد، حالا اگر مربی هوش بالاتری داشته باشد، زمان این روند برای ادغام افکارش در تیم کوتاه تر می شود. نمی توان انتظار داشت که کل ساختار تیم بلافاصله پس از آمدن یک مربی تغییر کند. من فکر می کنم ساپینتو کار بسیار خوبی انجام داده است، هر چه در لیگ می گذرد او بیشتر در مورد فوتبال ما و بازیکنان می داند و کیفیت کار او این را نشان می دهد.

انتقاداتی از رفتار ساپیتو وجود دارد که نمی خواهم وارد آن شوم، اما او و تیمش شرایط فوتبال ما را درک کردند و این به تیم کمک کرد تا به نتیجه برسد.

    حمایت بیشتر مربی قائدی از قلعهنویی!