حمایت دنیای فوتبال از وینیسیوس در مبارزه با نژادپرستی؛ ما با تو هستیم برادر من! حمله به یک جوان موفق کار درستی نیست

کیلیان امباپه یکی از ستاره های معروفی بود که حمایت خود را اعلام کرد. مرد فرانسوی نوشت: “شما تنها نیستید، ما با شما هستیم و از شما حمایت می کنیم.”

این مقالات را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

آنتونیو رودیگر، کریم بنزما، اورلئان شوامنی، ادواردو کاماوینگا، تیبو کورتوا و فده والورده از اولین کسانی بودند که از او حمایت کردند. اولین بازیکن رئال مادرید که اظهار نظر کرد دنی سبایوس بود که در مصاحبه بعد از بازی گفت: “این چیز جدیدی نیست، وینیسیوس در استادیوم های سراسر اسپانیا مورد تحقیر قرار می گیرد. ما باید از او محافظت کنیم. امیدوارم لالیگا بتواند از وینیسیوس محافظت کند.”

حمایت دنیای فوتبال از وینیسیوس در مبارزه با نژادپرستی؛  ما با تو هستیم برادر من!  حمله به یک جوان موفق کار درستی نیست

پیام امباپه و رونالدو به وینیسیوس

لولا، رئیس جمهور برزیل نیز در این باره صحبت کرد. وی گفت: این انصاف نیست که جوانی که در زندگی موفق شده و به یکی از بهترین فوتبالیست ها تبدیل شده باید با این نوع هجمه ها مواجه شود، نمی توانیم اجازه دهیم فاشیسم و ​​نژادپرستی استادیوم های فوتبال را تسخیر کند.

وینیسیوس تنها نیست و دنیای فوتبال از او در مبارزه با نژادپرستی حمایت می کند. پس از اتفاقات مستایا، بازیکن برزیلی پیام های مختلفی از سوی هم تیمی ها و سایر فوتبالیست های تیم های دیگر دریافت کرد. بسیاری از بازیکنان غیرفوتبالی نیز با مهاجم رئال مادرید ابراز همبستگی کردند.

حمایت دنیای فوتبال از وینیسیوس در مبارزه با نژادپرستی؛  ما با تو هستیم برادر من!  حمله به یک جوان موفق کار درستی نیست

پیام های فیفا و رئیس جمهور برزیل

ریو فردیناند پیام طولانی تری فرستاد. فردیناند شروع کرد: “برادر، تو به محافظت نیاز داری، چه کسی از وینیسیوس در اسپانیا محافظت خواهد کرد؟” او پس از توهین نژادپرستانه کارت قرمز دریافت می کند. چه افتضاح! چند بار باید ببینیم این جوان در معرض این ظلم قرار گرفته است؟ من درد را می بینم، انزجار را می بینم، می بینم که او نیاز به کمک دارد و مسئولان هیچ کاری برای کمک به او انجام نمی دهند. مردم باید کنار هم بمانند و بیشتر از مسئولان مطالبه کنند. هیچ کس لیاقت این را ندارد که این اتفاق بیفتد، اما شما اجازه دهید این اتفاق بیفتد. باید روی این موضوع یک رویکرد واحد وجود داشته باشد وگرنه این موضوع دوباره زیر گلیم خواهد رفت. همه، با صدای بلند و واضح متحد شوید.”

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز علناً همبستگی خود را با این برزیلی اعلام کرده است. او گفت: “همبستگی کامل با وینیسیوس، زیرا در فوتبال یا جامعه جایی برای نژادپرستی وجود ندارد و فیفا از همه بازیکنانی که در چنین شرایطی قرار می گیرند حمایت می کند.” اتفاقات دیدار والنسیا و رئال مادرید نشان می دهد که باید به این موضوع جدی توجه شود. به همین دلیل است که در مسابقات فیفا یک روند سه مرحله ای وجود دارد و در تمام سطوح فوتبال توصیه می شود. ابتدا مسابقه را متوقف کنید، مشکل را اعلام کنید. دوم اینکه بازیکنان زمین را ترک می کنند و بلندگو اعلام می کند که در صورت ادامه حملات، بازی متوقف خواهد شد. بازی دوباره شروع می شود و ثالثاً در صورت ادامه حملات، بازی متوقف می شود و سه امتیاز به حریف تعلق می گیرد.

یکی از متداول ترین جملاتی که در رسانه های اجتماعی به وینیسیوس می شود این است: “ما با تو هستیم برادر.”

رونالدو نازاریو نیز صحبت کرد و در توییتر نوشت: “یک بار دیگر یک قسمت دیگر از نژادپرستی در لالیگا و بار دیگر در مورد وینیسیوس. چه زمانی متوقف خواهد شد؟ تا زمانی که معافیت و معافیت از مجازات وجود داشته باشد، نژادپرستی وجود خواهد داشت. این غیرقابل قبول است که داوران فدراسیون ها و مسئولان کاری نمی کنند وینی در مبارزه روی من حساب کن.

پیام طولانی از ریو فردیناند

در همین حال، ادر میلیتائو پست طولانی تری در توییتر نوشت تا درباره این حوادث صحبت کند. مدافع میانی گفت: امروز یک روز غم انگیز دیگر در اسپانیا بود، روز دیگری که متاسفانه نژادپرستان پیروز شدند. شرم آور است! شما از نژادپرستی رنج می برید، از خود دفاع می کنید و سپس به خاطر دفاع از خود اخراج می شوید. تا کی باید این چیزها را تحمل کنیم؟»