حمایت یورگن کلوپ از ایده بحث برانگیز مدیران برای بررسی اجباری VAR – باشگاه لیورپول

اینکه آیا یک سیستم “چالش” در فوتبال کار می کند، همانطور که کلوپ اصرار دارد در هاکی انجام می دهد یا خیر، مشخص نیست، به خصوص که درگیری اخیر او با پل تیرنی، رابطه شکننده بین مدیران و داوران را در حال حاضر برجسته می کند.

اشتگمان و اتحادیه فوتبال آلمان هر دو پس از آن اعتراف کردند که دورتموند به دلیل پنالتی است و صحبت با ضربه زننده، کلوپ اصرار داشت که به دلیل شرایط “دیگر دنیا را درک نمی کند”.

سرمربی لیورپول در ادامه ایده‌ای بحث‌برانگیز را پیشنهاد کرد که به مدیران اجازه می‌دهد چک‌های VAR را به‌عنوان «ایده‌ای جالب برای فوتبال» – با استفاده از هاکی به عنوان مثال، به زور بررسی کنند.

«نمونه‌های خوب بسیاری وجود دارد که چگونه این کار می‌تواند کار کند.

اما دلایلی وجود دارد که استدلال کنیم که یک سیستم بازبینی مشابه آنچه در کریکت استفاده می‌شود، که به موجب آن کاپیتان یا ضربه‌زننده می‌تواند از طریق داور در مورد تصمیم «خارج» یا «خارج نشدن» اعتراض کند، مفید خواهد بود.

– جود بلینگهام (@BellinghamJude) 29 آوریل 2023

دو تیم درست پس از پایان یک ساعت به تساوی 1-1 رسیدند، زمانی که کریم آدیمی با یک کات بک از جولیان برانت، توسط دانیلو سوارس در محوطه جریمه پایین آمد.

واضح است که VAR در استفاده کنونی آن بسیار ناقص است، به طوری که ظاهراً این موضوع نه تنها در لیگ برتر بلکه در سایر لیگ های برتر نیز وجود دارد.

آدیمی به سمت تماس متمایل شد، اما سوارس با یک تکل اسلاید تند و زننده که به توپ نزدیک نمی‌شد، ارتباط برقرار کرد – با این حال، ساشا استگمان بازی را با دست تکان داد.

با این حال، تصور اینکه این بازی به خوبی در فوتبال کار می کند دشوار است، برای مثال، کلوپ یا جردن هندرسون تصمیمات VAR را تحریک می کنند.



https://www.thisisanfield.com/2023/05/jurgen-klopp-backs-controversial-idea-for-managers-to-force-var-checks/ منبع:

برای مثال، در هاکی، چالش مدتهاست که ارزش خود را ثابت کرده است.

سیستم بازبینی تصمیم، تیم ها را به دو بازبینی ناموفق در هر اینینگ در یک مسابقه آزمایشی و یک بررسی در هر اینینگ در طول یک روز بین المللی محدود می کند.

?

دورتموند از فرصتی برای برتری از همان نقطه محروم شد، زیرا VAR حتی اشتگمان را وادار به بررسی این برخورد نکرد و اکنون با چهار بازی مانده به پایان یک امتیاز از بایرن فاصله دارد.