حمله اسمار به استقلال: فقط با 10 نفر از خود دفاع کردند!


کد اطلاعات: 2055452
27 جولای 1403 در 8:18 ب.ظ.
7.2 هزار امتیاز خبر|

13نقطه نظر

نباید خانواده ام را تهدید به مرگ می کردی.

اسمار سرمربی موفق سابق پرسپولیس در گفتگوی تفصیلی با “مجله اخبار فوتبال” رازهای عجیبی از دوران حضور خود در ایران فاش کرد.

حمله اسمار به استقلال: فقط با 10 نفر دفاع کردند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حدود دو سال پیش یحیی گل محمدی پس از ناکامی در دفاع از عنوان قهرمانی خود در پرسپولیس و باخت کورس به استقلال، تغییرات بزرگی را در رختکن خود ایجاد کرد و با اسمار برای حضور در این باشگاه به توافق رسید. در ابتدا شاهد حضور مردی با سبک اروپایی، رفتار منضبط و البته دقت بالا در مانیتور تمرین بودیم، اما سکوت و آرامش شاید دو ویژگی بارز رفتار عثمر در دوران سرمربیگری اش در پرسپولیس بود. مربی ورزشی. فصل اول با موفقیت های تاریخی و یک پیروزی سه گانه برای قرمزها به پایان رسید و در این بین برخی از هواداران به نقش مهم اسمار در تغییر سبک بازی تیم پی بردند.

اما وقتی فصل گذشته در نیم فصل بالاخره یحیی طوان به همکاری ادامه نداد و تصمیم به جدایی گرفت، هرچند در ابتدا نام مربیان بزرگ تاریخی مثل برانکو برای نیمکت نشینی مطرح شد اما در نهایت اتفاق نظر بازیکنان بر سر نام اسمار باعث شد این سرمربی برزیلی جانشین یحیی گل محمدی شود. این انتخاب که اصلا مورد استقبال هواداران و حتی اعتراف تلخ اسمار قرار نگرفت، باعث شد خانواده این سرمربی برزیل از سوی هواداران به مرگ تهدید شوند.

شکست با 5 گل در دیداری دوستانه در اردوی دبی و البته شکست در اولین دیدار اراک مقابل آلومینیوم، جو تند مقابل عثمار را تشدید کرد و کمتر کسی باور می کرد که این سرمربی برزیلی حتی قرمزپوش شود. نیمکت نشینی تا پایان فصل اما بعدها و به یکباره روند و سبک بازی سرخپوشان تغییر کرد و دور بردهای پیاپی فرا رسید. ایجاد موقعیت های متعدد گلزنی و نمایش های سطح بالا نظر هواداران پرسپولیس را به کلی تغییر داد و او به سرعت به مرد محبوب سکوهای آزادی تبدیل شد. در نهایت لغزش استقلال در حنا نساجی و البته بازگشت فراموش نشدنی و تاریخی پرسپولیس به تهران مقابل استقلال خوزستان بعد از 21 هفته معادلات بالای جدول را تغییر داد، پرسپولیس تا پایان در صدر جدول باقی ماند. فصل و دوباره قهرمان شد.

2055117

او در شرایطی که به نظر می رسید مشکل خاصی برای تمدید قرارداد با اسمار و حفظ حضورش در رختکن پرسپولیس وجود ندارد، ناگهان مدعی شد که به دلیل مشکلات خانوادگی نمی تواند در ایران بماند و مدت کوتاهی پس از آن هم نمی تواند در ایران بماند. پس از آن خبر معامله اسمار با بورایرم تایلند منتشر شد. او در گفتگوی تفصیلی با “مجله اخبار فوتبال” به نکات جالبی از حضورش در ایران پرداخت که شاید حتی دلایل جدایی اش را روشن کند.

اسمار در این گفت و گو به صراحت از سبک بازی استقلال انتقاد کرد و مدعی شد شاگردان جواد نکونام در دربی با 10 بازیکن دفاع کردند. عثمر همچنین با انتقاد از رفتار برخی از هواداران و تهدید خانواده خود، از جو رختکن در فاصله بین دو نیمه صحبت کرد و پس از دریافت سه گل از استقلال خوزستان، از رابطه دوستانه و صمیمانه خود با یحیی گل محمدی حتی پس از تعویض یحیی گل محمدی صحبت کرد. سرمربی و تیم محبوبش در ایران را معرفی کرد و حتی اعتراف کرد که علیرضا بیرانوند شایسته دروازه بان دائمی تیم ملی برزیل است.

اسمار همچنین به شبهات حمایت دولت از پرسپولیس پرداخت و قول داد هنوز نمی داند گل گلسیانی در هفته پایانی آفساید بود یا خیر. عصر جمعه ساعت 20 این مصاحبه مفصل و جنجالی را در سایت آنتن ببینید.

مجله اخبار فوتبال داخلی