حمله شماره یک به پیشکسوتان پرسپولیس/بیرانوند این بار مستقیما به سمت خود پروین!



به گزارش خبروشی، علیرضا بیرانوند ساعاتی قبل از پرواز تیم ملی به هنگ کنگ مقابل عادل فردوسی پور نشست و بار دیگر چند حرف و مواضع قدیمی خود را تکرار کرد. او که پیشکسوتان پرسپولیس را کنایه می کرد، این بار تعارف را کنار گذاشت و مستقیم حمله کرد و البته برای این حمله بزرگ ترین نام پرسپولیس را نشانه رفت!

پیشکسوتان پرسپولیس در طول فصل بیش از هر تیمی از بازیکنان و تیم خود حمایت کردند که آرشیو رسانه ها گواه آن است. فارغ التحصیلان استقلال بارها گفته اند که یکی از دلایل اصلی موفقیت پرسپولیس این است که هیچ یک از پیشکسوتان سرشناس این تیم کاری جز حمایت از مربی و بازیکنان انجام نمی دهند. بنابراین اولین باری که علیرضا بیرانوند پیشکسوتان را مسخره کرد، ماجرا کاملا عجیب بود، اما به نظر می رسد مدافع ملی پوش پرسپولیس جلوی همه چیز را گرفته و قصد شکست ندارد!

همه در فوتبال ایران می دانند که دانش آموختگان پرسپولیس برای علی پروین احترام زیادی قائل هستند. سلطان پرسپولیس که شناسنامه این باشگاه است و از نظر او کمتر پیشکسوتی است حاضر شد علیه نظر علی آقا در رسانه ها صحبت کند. دوستی صمیمانه رضا درویش با علی پروین را همه می دانند و این نقل قول از علی پروین ماندگارترین ادبیات او در تاریخ فوتبال است. او که بیش از دو دهه است پرسپولیس را با همین نگرش و روش هدایت کرده است، گفت: قرمزها میلیاردی می ارزد و هرکس تیم را دوست ندارد بهتر است برود!

در اولین دیدار کمتر کسی فکر می کرد که علیرضا بیرانوند آماده رویارویی با سلطان سرخ ها باشد. مردی که در نیم قرن اخیر هیچکس در پرسپولیس محبوبیتش را نداشت، حالا نفوذش روی مدیرعامل و دیگر بزرگان پرسپولیس به کنار! اما جالب ترین نکته این است که علی پروین چندین دهه است که این جملات را بیان می کند. چرا بیرانوند باید این حرف ها را به گردن بگیرد؟ اگر به خودش نگرفت چرا سخنگوی دیگران شد؟

بیرانوند در گفتگو با فردوسی پور این جمله را مستقیما گفت و سپس به نقد آن پرداخت. البته او با ادبیات خاص خودش به این نتیجه رسید که این نوع برخورد با بازیکنان اصلا درست نیست. بزرگان پرسپولیس هرگز نباید این حرف ها را می زدند! بلافاصله پس از انتشار فیلم کامل این گفتگو، نشانه هایی از نارضایتی بزرگان پرسپولیس مشهود بود و آنها یکی از تندترین پاسخ ها را به ضدحمله رضا شاهرودی مقابل بیرانوند دادند. ماجرای آن که در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و این بار جنگ بیرانوند و تمامی اعضای باشگاه پرسپولیس به حدی شدت گرفته که بعید است پایان خوبی داشته باشد.

همچنین در آن سال ها اگر بازیکنی با باشگاه یا مربی مشکل داشت، علی پروین بهترین گزینه برای هافبک بود. بیرانوند با حمله به علی پروین نشان داد که تمایلی به وساطت با سلطان ندارد!



سرویس داخلی اخبار فوتبال