خبانی اولین منتقد تلویزیونی کی روش است

جواد خیابانی در برنامه امشب «جام 22» به شدت از عملکرد کارلوس کی روش انتقاد کرد و پس از بررسی عملکرد ایران در این استوری، سرمربی تیم ملی را «لجباز» خواند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شاگردان کارلوس کی روش شب گذشته با شکست یک بر صفر مقابل آمریکا در گروه B جام جهانی سوم شدند و از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات بازماندند. تیم ملی.

وی افزود: در حال بررسی تاریخی هستم. از جام ملت های آسیا شروع می کنم و در مورد آسیا صحبت می کنم. بعد از انقلاب 1359 به رهبری حسن حبیبی و اتفاقات خاصی که افتاد، سوم شدیم. این تیم در ابتدای جنگ تحمیلی ایران با عراق بود و با وجود شرایط روحی خاص بچه ها، تیم سوم شد. چهار سال بعد، در سال 1984 در سنگاپور، این تیم با گل به خودی شاهین بیانی به کویت رسید و در ضربات پنالتی مغلوب کویت شد و چهارم شد. در سال 1367 تیم کاملاً به هم ریخته شد و عده ای کنار رفتند و تیم جدید آمد و پرویز دهداری مربی بود اما تیم با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل چین سوم شد. فقط نتایج را ببینید و کاری به حاشیه ها نداریم. تنها در جام ملت‌های 1992 به مربیگری علی پروین این تیم به دلیل ترس از گروه جدا نشد و این تیم در سه بازی با 11 بازیکن به میدان رفت و حتی یک تعویض هم نداشت.

وی سپس ناکامی در جام جهانی 1998 را نتیجه عملکرد فدراسیون فوتبال دانست و گفت: در جام جهانی 1998 تیم ایران در آخرین بازی به مصاف آلمان رفت. من خودم آنجا بودم و صادقانه بگویم که تیم ایران در جام جهانی 1998 به فدراسیون فوتبال باخت، ایران 2-1 آمریکا را برد و در شب بازی ایران و آمریکا اردو را ترک کردند و بچه ها را بیدار کردند. در ساعت سه بامداد، تیم را با اتوبوس به مونپلیه برد و حتی بلیط رزرو کرد. انگار دل فدراسیون فوتبال می خواهد تیم زودتر ببازد. در حالی که این تیم نیاز به آمادگی جدی داشت. اگر می خواستند ایران آلمان را بگیرد نباید این کار را می کردند و باید در هتلی در لیون یا اسن می ماندند و سوار هواپیما می شدند. مدت پرواز چقدر بود؟ از اسن و لیون تا مون پلیه نیم ساعت پرواز بود. او داستان های خاصی داشت.

محرومیت تیم ملی ایران از جام جهانی 2022 قطر انتقادات تند جواد خبانی را به دنبال داشت.

خبانی اولین منتقد تلویزیونی کی روش است

خبانی در ابتدا گفت: به کی روش و ملی پوشان خسته نباشید می گویم، اما تیم در انگلیس 6 گل می زند و یک بر صفر مقابل آمریکا می بازد، به این نمی گویند درخشش نیست. به این کار حذف جام می گویند. درخشش یعنی تیم استرالیا، درخشش یعنی شما بیایید و به جایی که نیاز دارید صعود کنید. این ششمین جام در تاریخ است که در مسابقات گروهی حذف کرده ایم.

خبانی خطاب به کارلوس کی روش گفت: آقای کی روش دوست عزیز و مربی تیم ملی فوتبال ایران طوری صحبت می کنید که انگار علامه دهری هستید و ایرانی در کارتان نیست. آمدی و اینقدر از این سرزمین پول گرفتی تا ایران را به دور دوم برسانی. اگر به دور دوم نمی رفتیم همین راه را می رفتیم. آیا لیگ فوتبال ایران که این مبلغ در آن سرمایه گذاری می شود، دو بازیکن خوب برای کمک به تیم ملی نداشت؟ شما حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده را بگیرید و بازی نکنید. شما امید را از کانون توجه کم کردید و زمانی که در لیست شما جایی برای گرفتن آن وجود داشت، آن را نپذیرفتید. محمد محبی را به زمین می‌فرستید، مهدی قیدی را بیرون می‌آورید و مهاجمان کمتری در آنجا دارید و باید بازیکنان مسن‌تر را در خط حمله قرار دهید. این بازیکنان نمی توانند بازی کنند. شما می دانستید که سردار آزمون مجروح شده است، همه می دانستیم که او مجروح شده است. چرا مهاجم اضافه نکردی؟ بیست و ششمین شما می توانست یک بازیکن اضافی باشد، اما شما سرسخت بودید. من این رفتار را صرفاً لجاجت می نامم. فقط من بیشتر از شما می دانم. به خدا همین.

این روزنامه نگار با تجربه فوتبال ایران ادامه داد: در سال 96 تیم شجاعی وارد زمین شد و دوباره سوم شد. این همان نسل رویایی است که همه ما نامش را «نسل ۹۸» گذاشته‌ایم. این تیم در سال 2000 در مرحله یک چهارم با مربیگری جلال طالبی مقابل کره شکست خورد و حذف شد. در سال 2004، این تیم در نیمه نهایی ضربات پنالتی سوم شد، جایی که یحیی پنالتی نهایی را خراب کرد. تیم ایران در سال 2007 با مربیگری امیر قلعه نویی در ضربات پنالتی مغلوب کره شد و از صعود بازماند. در سال 2011 با مربیگری افشین قطبی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کره شکست خورد و از صعود بازماند. در سال 2015 با مربیگری کی روش در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب عراق شدند و از صعود بازماندند و در سال 2019 در نیمه نهایی مغلوب ژاپن شدند و از صعود بازماندند. چه فرقی کرد؟

وی در پایان رو به فرشاد کرمی سرمربی تیم ملی دانش آموزی که به عنوان کارشناس در این ویژه برنامه حضور داشت، گفت: شما مربی تیم ملی دانش آموزی هستید; با فرض اینکه تیم ملی دانشجویان فردا با نتیجه 4 بر صفر مقابل استرالیا شکست بخورد. اولین رفتار مربی چیست؟ او می گوید: مردم ایران از شما عذرخواهی می کنم و من مسئول این ضرر بودم. چرا کیروش قبول نمی کند که مسئول ضرر خودش است؟



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1856628
10 دسامبر 1401 در 00:03
39.3K |

18نقطه نظر

انتظار عذرخواهی داشتیم، اما این اتفاق نیفتاد.

خبانی با اشاره به بازی ایران و پرو در جام جهانی 1978 گفت: در مرحله یک چهارم نهایی با جلال طالبی، محمد مایلی خان، حسن حبیبی، ناصر ابراهیمی، پرویز دهداری، امیر قلعه نویی و افشین قطبی شکست خوردیم. آقای کی روش آمدی و آنقدر پول گرفتی که تیم را به فینال ببری. در جام جهانی 1978 آرژانتین با مربیگری حشمت مهاجرانی که اولین دوره جام جهانی بود، بدون ترس به مصاف پرو رفتیم و 4-1 شکست خوردیم، اما همیشه می گوییم تیم ایران بدون ترس بازی کرد. اگر ایران این بازی را مساوی می کرد، صعود نمی کرد و باید این بازی را می برد. بازی کردند و دو پنالتی گرفتند. ولاسکوز در دقیقه 2 اولین گل پرو را به ثمر رساند و ایران با نتیجه 4-1 شکست خورد و حذف شد.