خداحافظی با اروپا: بدترین اتلتیکو در دهه گذشته

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، وداع با اروپا; اتلتیکو مادرید تا سال آینده در هیچ رقابت اروپایی شرکت نخواهد کرد. تیم این شهر امشب در ورزشگاه دو دراگائو پورتو پرتغال موفق شد با گل های مهدی طارمی و استفان استاسیو اتلتیکو مادرید را 2-1 شکست دهد و با 12 امتیاز صدرنشین گروه B شود.

پورتو پیش از این صعود خود را قطعی کرده بود اما در دیگر رویارویی این گروه بایرلورکوزن برابر کلوب بروژ به تساوی رسید. این بدترین نتیجه ممکن برای دیگو سیمئونه و اتلتیکو بود، زیرا این تیم را پشت سر لورکوزن در انتهای جدول قرار داد. هر دو اتلتیکو و لورکوزن 5 امتیازی هستند اما لورکوزن به دلیل برتری در تقابل مستقیم با اتلتیکو در رده سوم جدول قرار دارد.


سرویس خبر شماره: 1851378
10 نوامبر 1401 در 23:35
1.7 هزار |

3نقطه نظر

باخت 2-1 اتلتیکو مادرید به پورتو و تساوی بایر لورکوزن در دیگر بازی گروهی باعث شد تا اتلتیکو با لیگ قهرمانان و لیگ اروپا خداحافظی کند.

خداحافظی با اروپا: بدترین اتلتیکو در دهه گذشته

اتلتیکو مدت کوتاهی پس از شروع نیمه دوم برای دومین بار به تساوی رسید، اما با وجود فشار زیاد اتلتیکو روی لورکوزن، در نیمه دوم گلی به ثمر نرسید. با وجود اینکه داور سوت زده بود، پس از بررسی VAR یک پنالتی به نفع اتلتیکو اعلام کرد، اما یانیک کاراسکو نتوانست توپ را به ثمر برساند تا بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد.

به این ترتیب مشخص شد که از گروه B پورتو به عنوان سرگروه و کلوب بروژ به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شدند و بایرلورکوزن راهی لیگ اروپا شدند.

اتلتیکو که بازی رفت را با لورکوزن 2-0 شکست داد، می دانست که اگر با این تیم مساوی شود، یک پله پایین تر از جدول گروه خواهد بود. تنها امید شاگردان سیمئونه برای صعود به لیگ اروپا، شکست لورکوزن مقابل بروژ در بازی امشب بود. اما تساوی این دو تیم تنها فرصتی بود که برای اتلتیکو باقی ماند تا مقابل پورتو شکست نخورد.

با توجه به اینکه پورتو موفق شد در آن هفته کلوب بروژ را 4-0 شکست دهد، اتلتیکو مجبور شد لورکوزن را شکست دهد تا فرصتی برای صعود داشته باشد. شاگردان سیمئونه در اوایل بازی با یک گل عقب افتادند اما یانیک کاراسکو در نیمه اول بازی را به تساوی کشاند. اما هادسون اودوی باز هم لورکوزن را در نیمه اول پیش انداخت.

اما به لطف گل های طارمی و استاسیو، شاگردان سیمئونه حتی نتوانستند پورتو را به تساوی بکشانند تا حداقل در ادامه فصل در لیگ اروپا ادامه دهند. شاگردان سیمئونه اکنون باید یک سال صبر کنند تا دوباره در رقابت های اروپایی شرکت کنند.



مجله اخبار فوتبال خارجی

بازی های قبلی اتلتیکو در لیگ قهرمانان دراماتیک و پرتنش بود. دیدار قبلی شاگردان سیمئونه مقابل لورکوزن که در متروپولیتانو برگزار شد با تساوی 2-2 به پایان رسید. دیداری که صحنه های بسیار دراماتیکی را به خصوص در پایان مسابقه دید.