خداحافظی غیرمنتظره کودک اعجوبه بارسلونا از دنیای فوتبال/ افشاگری پیکه از تصمیم زوج سابق مسی

بویان امروز به رسانه ها اعلام کرد که فردا بدون ذکر دلیل در ورزشگاه نوکمپ نشست خبری برگزار می کند اما به نقل از مارکا، بویان قصد دارد رسماً خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کند. جرارد پیکه اخیراً در یکی از ارتباطات ویدیویی زنده خود فاش کرد که بویان از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

بویان کرکیچ بازیکن اسپانیایی تابستان گذشته به دلیل مصدومیت شدید مجبور به جراحی شد و به همین دلیل نامش از لیست باشگاه ژاپنی ویسل کوبه حذف شد. بویان که اکنون 32 سال دارد به طور کامل بهبود یافته و در نقل و انتقالات زمستانی بازیکن آزاد بود اما بدون تیم مانده است.

بویان کرکیچ که بیشترین بازی و گل را در دوران فوتبال خود با بارسلونا به ثبت رسانده است (163 بازی و 41 گل)، در 15 سال فوتبال حرفه ای خود، تنها یک بار در سال 2008 پیراهن تیم ملی اسپانیا را بر تن کرده است.

دوران درخشان بویان کوتاه بود و او در سال 2011 به رم پیوست. او همچنین به صورت قرضی در میلان بازی کرد و در سال 2013 به بارسا بازگشت و به آژاکس قرض داده شد. بویان در سال های اخیر برای استوک سیتی، ماینتس، آلاوس و مونترال ایمپکت بازی کرده و از سال 2021 برای ویستل بازی می کند.

بویان که در شهر ییدا در کاتالونیا به دنیا آمد، فوتبال خود را از لاماسیا آغاز کرد و بیش از 800 گل در رده های پایه بارسلونا به ثمر رساند تا عنوان کودک اعجوبه را به دست آورد. در فصل 08-2007 فرانک رایکارد او را به تیم اصلی بارسلونا معرفی کرد و در 17 سالگی موفق شد در 48 بازی 12 گل به ثمر برساند و رکوردهای مختلفی را جابجا کند. در مارس 2011، در سن 20 سال و 202 روز، او به رکورد صدمین بازی خود با پیراهن بارسلونا رسید و جوان ترین بازیکن تاریخ بارسلونا شد که توانسته 100 بازی تیم اصلی را انجام دهد. بویان در سن 17 سال و 217 روز موفق شد برای بارسا در لیگ قهرمانان برابر شالکه گلزنی کند و دومین گلزن جوان تاریخ بارسا در این رقابت ها شود.

این مطلب را نیز بخوانید: عجیب ترین نقل و انتقالات فوتبال اروپا/ از انتقال ستاره ها به تیم های کوچک تا قراردادهای یک یورویی و 2 ماهه!



سرویس اخبار فوتبال خارجی