خدادادی: ریکاوری چالش اصلی لیگ 22 خواهد بود


سرویس خبر شماره: 1831974
13 جولای 1401 در 1:22 ب.ظ
2.3K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

سپاهان از نظر بدنی فصل خوبی داشت.

هاشم خدادادی مربی بدنساز فصل گذشته تیم فوتبال سپاهان در گفت و گو با “ورزه سه” درباره شرایط این تیم در فصل فشرده که البته با کسب مقام سوم موفقیت آمیز به پایان نرسید، گفت: در از نظر عوامل فیزیکی، فصل بسیار خوبی برای بچه های ما بود. با اینکه 5 روز، 5 روز و 3 روز بازی کردیم. با این حال آنها با کیفیت بازی کردند. تیم ها همچنین دارای GPS هستند و می توانند تعداد دوندگی هر بازیکن را در هر بازی بررسی کنند. نمی دانم چرا باشگاه ها آمار جی پی اس را اعلام نمی کنند، اما از نظر آماری، گیورگی، امید، دانیال، محمد کریمی و … در شرایط خوبی بودند.
وی ادامه داد: یکی از دلایل آن بحث تمرینات و دیگری تجهیز باشگاه هاست که سپاهان شرایط و امکانات بسیار خوبی برای ریکاوری بازیکنان دارد تا بتوانند برای مسابقات آماده شوند و در بهترین حالت ریکاوری کنند. شرایط حتی مسئولان سپاهان هم به دنبال بهبود شرایط هستند که به نظر خیلی خوب است.
برخی از مربیان معتقدند زمان کمی برای شروع مسابقات باقی مانده است. سرمربی سابق بدنسازان تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که چالش اصلی باشگاه ها حضور قدرتمند در لیگ 22 بوده است، تصریح کرد: فکر نمی کنم مشکلی از نظر بازیکنان وجود داشته باشد، زیرا آنها نسبت به قبل پیشرفت زیادی داشته اند. هفت هشت سال گذشته.” آنها دوره خارج از فصل را به خوبی رعایت می کنند و بدن خود را به خوبی حفظ می کنند. به نظر من حتی اگر ده روز دیگر مسابقات قهرمانی شروع شود مشکلی برای بازیکنان پیش نمی آید.
وی سپس به مشکل اصلی اشاره کرد و افزود: تنها مشکل اصلی از نظر من این است که به دلیل کوتاه بودن مدت بازی ها، ریکاوری برای برخی باشگاه ها کار سختی است. گاهی اوقات در طول فصل مهاجرت به شهرهای مختلف سخت می شود و اگر این اتفاق خوب پیش نرود، بازیابی بازیکنان سخت می شود. خب برخی تیم ها با از دست دادن دو یا سه بازیکن با مشکلات زیادی مواجه هستند. به نظر من چالش اصلی فاصله کوتاه بین بازی ها و نحوه ریکاوری بازیکنان است.
خدادایی که به دعوت علیرضا مرزبان برای حضور در کنگره جهانی فیفا به همراه ساکت الهامی به زودی به آلمان سفر خواهد کرد، ضمن طرح درخواستی از فدراسیون درباره این مراسم گفت: کنگره هایی که در ایران برگزار می شود معمولا توسط بزرگترین اساتید دنیا پیگیری می شود. . ندارند اما کنگره ای که آقای مرزبان در آلمان برگزار می کند با حضور بزرگ ترین مربیان دنیا برگزار می شود و ممکن است از دانش مربیانی مثل گواردیولا، ونگر و … استفاده کند. برای ما نعمت بزرگی است.
وی در آخرین قسمت سخنان خود گفت: امیدوارم بتوانیم در این رویداد شرکت کنیم چرا که برای گرفتن ویزا فرصت داریم. از روابط بین الملل فدراسیون می خواهم که در اخذ ویزای رفتن به آلمان به ما کمک کنند تا این فرصت فوق العاده را از دست ندهیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

مربی بدنساز سپاهان بزرگترین چالش بدنی تیم ها در فصل آینده را «نحوه بهبودی بازیکنان» می داند.