خرید جدید استقلال: من از بچگی استقلالی بودم



سرانجام محمدحسین اسلامی که از ابتدای فصل گذشته در لیست سرمربی آبی ها برای حضور در استقلال قرار داشت، موفق شد با امضای قرارداد رسمی با استقلالی ها شاگرد جواد نکونام شود. این بازیکن 23 ساله فصل گذشته یکی از بازیکنان اصلی و موثر ذوب آهن بود و به بازی در تیم ملی امید و دعوت شدن به اردوی بزرگسالان عادت دارد. آنچه در مورد اسلام جالب است، حضور موثر او به عنوان مهاجم و وینگر سایه است، اما سوال اصلی که ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده روش استفاده از اسلام برای استقلال است.

آیا جواد نکونام می خواهد فصل آینده سیستم را تغییر دهد یا به روش فصل قبل که توانسته بود برای استقلال گلزنی کند ادامه می دهد؟ اگر استقلال بخواهد با همان سیستم دفاع سه نفره فصل گذشته بازی کند، مطمئناً شانس کمی برای بازی خواهد داشت. استقلال اکنون جلال مشیریپوف را در اختیار دارد که در خط فوروارد و هافبک پشت سر مهاجمان این تیم بازی می کند، مهاجم نیکونام بلانکو است و رقابت شدیدی بین اسلامی و محمدی برای حضور در تیم استقلال در جریان است. اگر نکونام بخواهد با همان سیستم 1-3-2-4 فصل های قبل بازی کند، احتمالاً از اسلامی در پست وینگر چپ یا راست استفاده خواهد کرد و به نظر می رسد دست نکونام برای اجرای سیستم مورد نظرش بازتر است. این فصل حال باید منتظر ماند و دید آیا این خرید با هدف تغییر سیستم جواد در استقلال بوده است یا نکونام صرفاً قصد دارد بازیکن جوان تری را به جای ستاره های تیمش به نیمکت اضافه کند. البته شایان ذکر است که استقلال بازیکنان زیادی در پست وینگر دارد و برای بازی در پست هافبک به بازیکنان بیشتری نیاز دارد.
معمولا صحبت با بازیکنانی که تازه به استقلال یا پرسپولیس می روند سخت است. به خصوص اگر جوهر قرارداد هنوز خشک نشده باشد. محمدحسین اسلامی نیز در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار ایران اسپورت توضیح داد که باشگاه او را از مصاحبه محروم کرده و او فقط این را گفت: جمله ای که برای بسیاری از هواداران استقلال آشناست. اسلامی گفت: از کودکی استقلالی بودم اما استقلالی کامل نبودم و بیشتر در فضای شخصی به این تیم علاقه داشتم.

معمولا هر بازیکنی که به استقلال یا پرسپولیس می پیوندد مدعی است از کودکی طرفدار آن تیم بوده است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال