خشم نابغه؛ مسی قراردادش را تمدید نمی کند / آخرین تانگو در پاریس

اگر گزارش روزنامه کاتالان ال ناسیونال باور شود، ممکن است لیونل مسی قرارداد خود را با پاری سن ژرمن تمدید نکند. این روزنامه می نویسد که فوق ستاره آرژانتینی از تصمیم کریستوف گوتیه برای جانشینی او در بازی مقابل موناکو ناراحت است. تاکتیک فرانسوی مسی را غیرقابل جایگزین نمی بیند و همین باعث عصبانیت او شد.

لیونل مسی فصل قبل را زیر نظر هموطنش مائوریسیو پوچتینو سپری کرد، اما در اولین فصل حضورش در تیمی غیر از بارسلونا نتوانست بهبود پیدا کند و مصدومیت های متعددی نیز به آن اضافه شد. این ستاره 35 ساله در این فصل شروع خوبی داشته و در 4 بازی لیگ 1 3 گل و 2 پاس گل به ثبت رسانده است.پاری سن ژرمن مانند لنس و مارسی 10 امتیاز دارد اما با تفاضل گل بهتر و به دنبال دوباره با روزهای پیروزی امشب مقابل تولوز ارتباط برقرار کنید.

توصیه گواردیولا
اما شاید هیچ مربی بهتر از پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، مسی را نشناسد. این دو چهار سال را با هم در بارسلونا گذراندند و پرافتخارترین دوره تاریخ باشگاه را رقم زدند، در واقع گواردیولا مسی بهترین بازی های تمام دوران حرفه ای خود را انجام داد. در سال 2012، زمانی که گواردیولا آخرین ماه های حضور خود را روی نیمکت بارسلونا سپری می کرد، از تصمیم آلخاندرو سابیا، سرمربی وقت تیم ملی آرژانتین برای جایگزینی مسی در تیم ملی صحبت کرد. کار سابیا با واکنش های عجیب هواداران آرژانتین مواجه شده و گواردیولا به همکار خود از نیمکت آرژانتین توصیه هایی برای بهترین برخورد با مسی ارائه کرده است. گواردیولا گفت: “شما باید هنگام صحبت با مسی بسیار مراقب باشید و به یاد داشته باشید که او هرگز نباید تعویض شود.”



سرویس اخبار فوتبال خارجیپابلو سارابیا که در این دیدار جایگزین مسی شده بود، نقش چندانی در بازی تیمش نداشت و تنها سه بار توپ را لمس کرد.

بازگشت به نیوکمپ
پیش از آن، گزارشی در اکیپ منتشر شد مبنی بر اینکه پاری سن ژرمن آماده تمدید قرارداد مسی است که کمتر از یک سال باقی مانده است. باشگاه به دنبال فرصتی برای شروع مذاکرات در این زمینه بود، اما ال ناسیونال نوشت که جایگزینی مسی مقابل موناکو مذاکرات تمدید قرارداد را خراب کرده است. با توجه به اینکه مسی از رفتار گولتیه در قبال خود ناراضی است، به نظر می رسد او به تمدید قرارداد با پاریسی ها فکر نمی کند. حالا با توجه به اینکه گفته می شود امباپه به بازیکن اصلی تیم تبدیل شده و تصمیم گیرنده در پشت صحنه است، شاید ماندن مسی سخت تر شود و او در تیم دیگری به فوتبالش ادامه دهد و به پایان برسد.

بازی های مسی در یک سوم دفاعی حریفان از نظر سرمربی پاری سن ژرمن چیز خاصی نیست و به همین دلیل زمانی که تیمش به دنبال گل پیروزی در دیدار با موناکو بود، هفت برنده توپ طلا را با چهار توپ طلا جایگزین کرد. دقایقی مانده به پایان مسابقه این اتفاق زمانی افتاد که امباپه که شب بدی مانند مسی داشت، در زمین ماند و یک فرصت عالی دیگر را از دست داد.

این موضوع باعث شایعات جدیدی در مورد بازگشت او به بارسلونا شد. او تقریباً تمام افتخارات بی شماری را در دوران بازی خود در بارسا به دست آورده است و در این تیم جایگاهی افسانه ای دارد. خوان لاپورتا، رئیس بارسا نیز آشکارا در مورد علاقه خود به بازگرداندن مسی به نیوکمپ صحبت کرده تا بتواند دوران فوتبالی خود را در تیم محبوبش به پایان برساند و در همه استادیوم ها مورد تشویق قرار گیرد. اگر مسی قراردادش را با پاریس تمدید نکند، در صورت فراهم شدن شرایط آماده بازگشت به نیوکمپ است. لاپورتا ماه گذشته گفت که به مسی مدیون است که نتوانسته او را به دلیل مشکلات مالی در باشگاه نگه دارد.

مشکلات دیگر
این روزنامه کاتالان موضوع تمدید قرارداد مسی را یکی از مشکلات رختکن پاری سن ژرمن عنوان کرد و نوشت که این تیم پس از تساوی مقابل موناکو که برای اولین بار در این فصل امتیازات را از دست داد، روز تعطیلی نداشت. . پس از پنالتی که نیمار به ثمر رساند، پاریس در خانه از شکست فرار کرد، درگیری بین ستاره برزیلی و کیلیان امباپه رخ داد و اختلاف گالتیه و مسی بر مشکلات این تیم افزود.

این تصمیم برای مسی قابل درک نیست و ال ناسیونال مدعی است سرمربی پاریسی ها او را به عنوان یک بازیکن کلیدی در برنامه های خود نمی بیند. مسی اصلا دوست ندارد تعویض شود و یک بار در بارسلونا حاضر به ترک زمین در یک بازی لیگ نشد. کمتر از یک سال پیش، در پیروزی 2-1 پاری سن ژرمن مقابل لیون، مسی تعویض شد و آنقدر واکنش نشان داد که مائوریسیو پوچتینو مجبور شد توضیح دهد که مشکلی با مسی ندارد. بازیکنی با استعداد و توانایی بی‌نظیر مسی معمولاً به دلیل مصدومیت یا زمانی که تیم یک برد بزرگ به دست آورده و مربی می‌خواهد او را حفظ کند، تعویض می‌شود و او زمین را با تشویق هواداران ترک می‌کند.