خمس لواندوفسکی را برای تراکتور نمی خواهد!

منطق خمس برای پیروزی این است: توپ را سریع تر بگیرید، توپ را طولانی تر نگه دارید، بیشتر پاس بدهید و موقعیت های بیشتری ایجاد کنید. تو پیروز خواهی شدپس از این اظهارات این سوال مطرح شد که آیا در مقابل استقلال که تیم بزرگی است، می توانید به این هدف (مقام بالا) دست پیدا کنید؟ او پاسخ داد “بله” و به آن هدف رسید.

نکته جالب این است که او تقریبا از همان اولین تمرینات ترکیب تیمش را مشخص می کند و در دیدار پیش از بازی رسما 11 نفره را برای بازیکنان می خواهد. این کاری است که یحیی گل محمدی به گونه ای دیگر انجام می دهد و برانکو ایوانکوویچ نیز پیش از این انجام داده است. برای این دسته از سرمربیان مهم این نیست که گوش های اطراف باشگاه ترکیب را بشناسند و اولویت اول شناخت بازیکنان است. بگذارید 11 بازیکن اصلی در شب بازی بدانند که فردا از ابتدا در زمین خواهند بود و با این واقعیت از بازی استقبال کنند.

1789017

تراکتورسازی دیشب یکی از کم نقص ترین نمایش های خود را به نمایش گذاشت که گرچه به عملکرد نامطلوب استقلال گره خورده بود، اما این موضوع شایستگی تی تی ها را کم نمی کند. آنها از دفاع به حمله بسیار خوب حرکت کردند و با تکیه بر بازیکنانی که در ترکیب مربی قبلی (قنبری و عباسی) جایی نداشتند، این پیروزی مهم را با ایجاد 13 موقعیت، 53 درصد مالکیت توپ، 60 پاس گل و 5 درصد پاس صحیح بیشتر به دست آوردند. پیروزی بدون شک برای هواداران تراکتور خوشحال‌تر از بردیف بردیف مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است.


سرویس خبر شماره: 1863376
17 ژانویه 1401 @ 1:49 ب.ظ
2.4K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

آشنایی با فوتبال ایران با مردی از جزایر قناری

در نگاه اول چیزی که به او امیدواری می کند، ظاهرش از جمله موارد دیگر است سن جوانی و رکورد او اما از همان جلسه اول، نکات دیگری نیز آشکار می شود: خمس در اولین نشست خبری بدون صحبت زیاد، به درخواست نماینده سازماندهی برای صحبت مقدماتی پاسخ منفی می دهد و می گوید که برای پاسخ دادن به سوالات حاضرم و سپس بروم. برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران – بدون توضیح بیشتر. و با ادبیاتی که الگوی رفتاری خاصی را نشان می دهد.

1783394

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از گفتگو و بحث های کیفی بدشان می آید و می خواهید حقایق و اظهارات کمی را در مصاحبه ها ارائه دهید، احتمالا از صحبت با پاکو خمس لذت خواهید برد.

البته همه چیز منفی نیست. خمس حتی نسبت به بازیکنانی که به آنها علاقه ای ندارد نیز بی تفاوت نیست و پیام خود را اینگونه ارسال کرد: اگر چه برای نیم فصل دوم جایی در تیم ندارید، اما مطمئن خواهم شد که به تیمی منتقل می شوید که در آن فرصت بازی خواهید داشت.

البته تفاوت سیستم 4-3-3 پاکو خمس است که تیم او را از اکثر تیم های لیگ برتری ایران متمایز کرده است. او می گوید اگرچه سبک فوتبال هجومی، در زمین، با مالکیت و پرس حداکثری، در فوتبال ایران پذیرفته نشده است و ممکن است کیفیت زمین اجازه انجام آن را به درستی ندهد، اما به او وفادار خواهد ماند. حالا برد مقابل استقلال شروع توافق هواداران تراکتور با آن وفاداری سرمربی است، اسپانیایی هم می شود.

1789023

پیروزی تراکتورسازی مقابل استقلال مهمترین اتفاق این هفته لیگ برتر بود که چهره جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کرد: پاکو خامس.

خمس لواندوفسکی را برای تراکتور نمی خواهد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، آرام اما سرزنده. فعال اما آرام. عصبی اما منطقی او مجموعه ای از تضادهاست و در عین حال الگوی خاصی برای رفتارش ارائه می دهد و حالا با پیروزی مقابل استقلال بیش از پیش مورد توجه فوتبالدوستان ایران قرار می گیرد.

اما این تنها شباهت سرمربیان دو تیم پرطرفدار لیگ برتری نیست. زمانی که مهاجم خود را نداشتند، به جای تکیه بر گزینه تخصصی اما پرمخاطره (و احتمالاً ناآماده) خط حمله، گزینه بازی بدون مهاجم هدف را انتخاب کردند و به نتیجه مطلوب رسیدند.

الگوی رفتاری خاص «منطق» پاکو خمس است که کم کم به دست بازیکنان رسید. اگر بازیکن تراکتور هستید، بدانید که 1) در تمرین سخت کار نکنید، اخراج خواهید شد، 2) آسیب خواهید دید، جایی در تیم نخواهید داشت، 3) قوانین را رعایت نکنید. ، راهی برای ورود به ترکیب اصلی پیدا نخواهید کرد.

این منطق در رفتار مسئولان باشگاه با او نمایان می شود. جالب است بدانید پاکو خمس همیشه از مترجمش می خواهد که همه چیز را ترجمه کند. حتی صحبت های حاضران در تمرین و نشست خبری و اردوی تیم ممکن است مهم نباشد اما خمس می خواهد نقش یک رئیس واقعی را در تیم بازی کنیدچیزی که همه چیز را در باشگاه احاطه کرده است.

1789016

او احتمالاً قبلاً به بازی بدون مهاجم فکر می کرد. وقتی او به رادیو مارکا گفت:لواندوفسکی در ژنتیک بارسلونا نیستو ترجیح داد بارسلونا بدون مهاجم لهستانی وارد زمین شود.

البته این تازه شروع راهی است که خمس با تراکتور شروع کرد. تماشای هجومی چشمگیر تراکتورسازی و پرسپولیس بدون مهاجم متخصص و با تکیه بر سایر عناصر هجومی که شاید اجرای سبک اسپانیایی در فوتبال ایران سوال بزرگی را در ذهن ایجاد می کند: آیا پاکو خمس و یحیی گل محمدی رهبران انقلابی هستند که فوتبال ایران را از سبک دفاعی به هجومی تغییر خواهند داد؟ لیگ برتر خوش بینانه منتظر پاسخ این سوال خواهد بود.

1789025



مجله اخبار فوتبال داخلی

تراکتور در این سال ها تحرک زیادی روی نیمکت خود دیده است و بنابراین طبیعی است که بسیاری از مردم برای آشنایی با مردان جدید روی نیمکت این تیم تبریزی به خود زحمت ندهند و فکر کنند که او به زودی چمدان هایش را بسته و به کشورش برمی گردد، اما شاید داستان او پاکو خمس متفاوت است.