داروین نونز چگونه داده ها را به عنوان مهاجم مرکزی نخبه لیورپول ثابت کرده است – لیورپول اف سی

برای دوستداران جنبه آماری فوتبال، انفجار داروین نونز در این فصل اصلاً غافلگیرکننده نخواهد بود.

در آن حوزه خاص، هیچ پیش‌بینی بیشتر از این ادعا وجود ندارد که مهاجمی که فرصت‌های خود را از دست می‌دهد به زودی پرکار خواهد شد.

و این دقیقاً همان چیزی است که ما در نهایت از نونز می بینیم، که یک فصل اول ترکیبی را در مرسی ساید پشت سر گذاشت تا نشان دهد چرا قرمزها دو تابستان پیش از جذب او ناامید بودند.

حتی در حالی که این بازیکن اروگوئه ای در 42 بازی فصل گذشته خود 15 گل قابل احترام به ثمر رساند، توانایی او در یافتن راه های جدید و عجیب تر برای هدر دادن فرصت ها، باور اینکه ممکن است واقعاً نخبه شود را سخت می کرد.

نگران‌کننده‌تر از همه، بازگشت یک گل از 11 بازی در طول بازی بود، زمانی که لیورپول شروع به یافتن پای خود کرده بود و او در تئوری باید کاملاً در آن جا می‌افتاد.

ولورهمپتون، انگلستان - شنبه، 16 سپتامبر 2023: داروین نونیز، بازیکن لیورپول، گل دوم تیمش را در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین ولورهمپتون واندررز اف سی و لیورپول در استادیوم مولینوکس جشن گرفت.  لیورپول 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اما، حتی با وجود این فرم بی‌ثبات، اعداد زیربنایی همچنان نشان می‌دهند که در آینده بیشتر خواهد بود.

نونز فصل 2022/23 را با 4.46 شوت در هر 90 در لیگ برتر به پایان رساند و بسیار بالاتر از الکساندر میتروویچ نفرات دوم و سوم (3.81) و ارلینگ هالند (3.77) که به ترتیب 14 و 36 گل به ثمر رساندند.

این‌ها فقط شوت‌های گلدانی نبودند، همانطور که با این واقعیت ثابت شد که مهاجم سومین امتیاز برتر غیر پنالتی xG را در بخش (0.64) ایجاد کرد، با فاصله کمی پس از Haaland (0.75) و Callum Wilson (0.72).

تفاوت در حال حاضر این است که نونز با اعتماد به نفس تر، این ارقام پایه را به چیزی ملموس تر تبدیل می کند، همانطور که یک برنده هیجان انگیز در بورنموث نشان می دهد که در شش بازی اخیر خود برای باشگاه و کشور، پنج گل به ثمر رسانده است.

بورنموث، انگلستان - چهارشنبه، 1 نوامبر 2023: داروین نونیز بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل دوم در جریان بازی دور چهارم جام لیگ فوتبال بین AFC بورنموث و لیورپول اف سی در دین کورت جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این بازیکن 24 ساله تا اینجای فصل برای لیورپول 7 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رسانده است و به شکلی خوشایند، 5 پاس گل نیز داده است تا در 14 بازی، 12 گل به ثمر رسانده باشد.

این اعداد با توجه به این واقعیت که او پس از شروع مبارزات روی نیمکت و سپس بازگشت گهگاهی به آنجا تا شروع ساعت 12:30 بعد از تعطیلات بین‌المللی، تنها به 7 بازی محدود شده است، بیشتر قابل توجه است.

و پتانسیل پیشرفت بیشتر با نرخ تقریباً مضحک 1.5 پاس غیر پنالتی xG + در هر 90 دقیقه در لیگ برتر برجسته می شود – بسیار جلوتر از هالند (1.11) و ویلسون (1.06) در رتبه های دوم و سوم.

در ادامه، نونز باید شانس بیشتری برای ارائه این اعداد امیدوارکننده داشته باشد، زیرا او همچنین بخشی از بازی خود را ارتقا داده است که مدیرش اخیراً آن را “بلیت ورود به تیم” توصیف کرده است: دفاع.

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 24 سپتامبر 2023: داروین نونیز از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و وستهام یونایتد در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

تکل‌های مهاجم در هر 90 از 0.27 به 0.85 در این فصل رسیده است، در حالی که چالش‌های او از 0.90 به 1.28 رسیده است و او را با فاصله از هر دو جهت در مسیر بهترین چهره‌های دوران حرفه‌ای خود قرار می‌دهد.

همه اینها باعث می شود که لیورپول اکنون مهاجمی دارد که نه تنها با سرعتی در سطح جهانی گل می زند و پاس گل می دهد، بلکه دقیقاً مانند یک مهاجم یورگن کلوپ، پرس می کند.

و این به نظر بسیار شبیه مهاجم وسط کاملی است که کوپیتس امیدوار بود قبل از اینکه بذرهای شک در کمپین اولیه کاشته شود که اکنون به نظر می رسد پاورقی ناچیز در یک حرفه موفق در آنفیلد باشد، به آن رسیده باشند.

https://www.thisisanfield.com/2023/11/how-darwin-nunez-has-proved-the-data-right-as-liverpools-elite-centre-forward/ منبع: