داستان تلخ بازی اول و اولین باخت

امیر عابدزاده که در سوریه، عراق و امارات جایگزین علیرضا بیرانوند شده بود، فکر نمی کرد در مهم ترین دیداری که با پیراهن تیم ملی به میدان می رود، به اشتباه شکست بخورد. قاب حیرت و اندوه امیر عابدزاده است. درست مثل همه ایرانی هایی که این فوتبال را تماشا کردند و انتظار چنین اشتباهی را نداشتند.

احمد نوراللهی در غیاب سعید عزت اللهی قرار بود هافبک اصلی تیم اسکوچیچ باشد اما در روزی که زیاد می دوید و آن هم نظم بخشیدن به حرکات تیم بود در این ماموریت ناکام ماند.


سرویس خبر شماره: 1816647 |
04 فروردين 1401 ساعت 19:31 |
24,905 |

2نظرات

روزی که تیم ملی هرگز خودش را پیدا نکرد.

تیم ملی ایران با ترکیبی تغییر یافته نسبت به بازی های گذشته و بدون پنج مهره چشمگیر خود به این بازی رسیده بود. سعید عزت اللهی و صادق محرمی به دلیل محرومیت بازی را واگذار کردند و مهدی طارمی، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش نیز به دلیل ابتلا به کووید 19 بازی را باختند تا اسکوچیچ در سخت ترین آزمون که انتظار کارشناسان را داشتند نیمی از تیم اصلی خود را از دست داد. داشتن. مجید حسینی، میلاد محمدی و احسان حاجوسفی بازیکنانی بودند که در صورت حضور در ترکیب اصلی احتمالا شانس حضور در ترکیب اصلی را پیدا نمی کردند.

این صحنه برای دفاع آشفته تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی است. دفاعی که چندین بار در ساختار خود دستخوش تغییراتی شده بود و نتوانسته بود عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. عارف غلامی که یکی از بزرگ ترین تغییرات اسکوچیچ برای تکمیل رشادت های خلیل زاده بود نیز عملکرد خوبی نداشت.

در شرایطی که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا در عکس به راحتی امکان میزبانی در حضور هواداران را از دست دادند. مسئولان کره جنوبی در مقابل مدعی اصلی مقام اول گروه اول مسابقات چنین اشتباهی نکردند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حضور 61 هزار و 500 نفر میزبان تیم ملی ایران بودند. حضور هواداران کره ای در جریان مسابقه کاملا محسوس بود و با تشویق هماهنگ بازیکنان و تیمشان را به جلو هدایت کردند.

اسکوچیچ که احسان را دوباره مانند یک بازی حساس مقابل عراق در ترکیب اصلی قرار داد، به شدت به تجربه خود متکی بود اما این بازیکن در روزی که دوباره به عنوان هافبک استخدام شد، عملکرد خوبی نداشت.

حضور امیرحسین حسین زاده و تجربه اولین بازی داخلی در شرایطی که مهدی ترابی هم نیمکت نشین بود از تصمیمات عجیب دراگان اسکوچیچ مقابل کره جنوبی بود.

عکسی از باخت دو بر صفر تیم ملی ایران در ورزشگاه جام جهانی سئول را مشاهده می کنید. زمانی که در یک اقدام تدافعی ارتباط روانی و بصری مناسبی بین بازیکنان تیم وجود ندارد و هر کدام ناامیدانه به فکر ادامه بازی می افتند.

یکی دیگر از اقدامات مهم اسکوچیچ در غیاب چند بازیکن کلیدی تیم ملی، استفاده از شجاع خلیل زاده در پست دفاع راست جنجالی بود. این بازیکن که به دلیل مصدومیت ابهامات زیادی در مورد حضورش در ترکیب اصلی داشت، پس از یکی دو بار قطع بازی در نهایت در دقیقه 42 جای خود را به عارف غلامی داد تا در روز غیبت صادق محرمی نیز سرمربی باشد. تیم ملی اتفاق عجیبی را تجربه کرد. البته اسکوچیچ می توانست احتمال مصدومیت بازیکنی که با کمک پزشکان برای بازی آماده شده بود را رد کند.

گل زدن یا دریافت گل در دقیقه 45 بازی بسیار تعیین کننده است. سون هیونگ مین که در این دیدار هم نقش آفرینی کرد، این بار قبل از اینکه تیمش به رختکن برود، درهای بیرانوند را به زیبایی در ورزشگاه آزادی باز کرد، بار دیگر کلاس جهانی فوتبال خود را نشان داد و دلیل آن را ثابت کرد.او در لیگ برتر می درخشد. جزایر

محمدحسین کنعانی زادگان با فاصله های زیادی به دیدار مقابل کره جنوبی رسید. او در خط دفاعی عملکرد قابل قبولی داشت و یک بار دروازه تیم ملی را نجات داد، اما یک روز ندید که پهلوان شجاعی در کنار او باشد و مدافعان چپ و راست تیم ملی عوض شوند، او نمی توانست باشد. رهبر یک تیم دفاعی برنده

عارف غلامی شاید فکر نمی کرد بعد از مصدومیت طولانی و شدید از ناحیه رباط صلیبی در ترکیب تیم ملی مقابل کره جنوبی قرار بگیرد اما این اتفاق افتاد. چیزی که اگر اسکوچیچ برگردد، شاید چندان مشتاق تکرار آن نباشد.

وحید امیری به عنوان وینگر چپ مقابل کره جنوبی استفاده شد. او در این بازی هم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در جریان بازی دچار سردرگمی شد.

اسکوچیچ در بازی شانزدهم به عنوان سرمربی تیم ملی مورد آزمایش قرار گرفت اما نتوانست به رکورد شکست ناپذیری خود ادامه دهد و حالا با شرایط سخت باید تیمش را برای رویارویی با لبنان آماده کند و منتظر مشخص شدن گروه ایران در لیگ برتر باشد. جام جهانی و رویدادها بیا بشین.



مجله اخبار فوتبال داخلی

در غیاب مهدی طارمی، سردار آزمون که امید اول ایران بود، در دقیقه 88 جای خود را به امیرحسین حسین زاده داد و در روزی که او خوب سیر نشد.

یکی از مهم ترین تصمیمات اسکوچیچ مقابل کره جنوبی استفاده از امید نورافکن در خط هافبک و به عنوان هافبک دفاعی اصلی این تیم به جای سعید عزاللهی بود. او دو سال است که در اصفهان مدافع چپ طلایی سپاهان است و در تیم ملی هم بیشتر در پست دفاع چپ بازی می کند اما در پست جدیدش نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با عنوان “کره جنوبی” ایران را برای صعود به بالای جدول پایین آورد، واکنش نشان داد. تیم میزبان که با حمایت خیره کننده هواداران خود در ورزشگاه جام جهانی سئول حال و هوای جهنمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در نیمه اول بر بازی مسلط شد و در نهایت در دقیقه 45 روی شوت سان هیونگ موفق شد به گل برسد. دقیقه و با برد به رختکن رفت. آنها نیمه دوم را نیز شروع بسیار خوبی داشتند، این بار با گلزنی کیم جونگ در دقیقه 63 تا ادامه بازی و تحمیل اولین شکست خود به اسکوچیچ آسان شود. این پیروزی، حالا پس از یک دهه برای فوتبال کره جنوبی، آنها را در صدر جدول رده بندی قرار می دهد و آنها را با دست بهتری به هفته پایانی مسابقات مقابل امارات متحده عربی می فرستد.

اللهیار که با ورودش به زمین روحی تازه به تیم ملی ایران دمیده بود، ابتدا با یک پاس دقیق سردار آزمون را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه سر این مهاجم آرام بود و دروازه بان کره جنوبی بدون هیچ ضربه ای آن را مهار کرد. مسئله. او در ادامه تلاش با یک پاس استثنایی دقایقی پیش به اللهیار پاسخ داد اما این بار این مهاجم هال سیتی بود که این فرصت را از دست داد و با ضربه سر خود را شلیک کرد. این دو موقعیت بهترین موقعیت برای ملی پوشان ایران در طول بازی و پس از عقب افتادن با دو گل بود که تنها آه و حسرت به همراه داشت.

تیم ملی ایران در دیداری که پنج بازیکن اصلی خود از دست دادند نتوانست از جهنم سئول جان سالم به در ببرد.

در ادامه نگاهی اجمالی به جریان کلی بازی به خصوص در جبهه ایران داریم: