داستان زندگی که باید در کتاب بخوانید. از نظافت توالت تا بازی در لیگ برتر/ داستان دوستی با بولت و استرلینگ

اولین آزمون بیلی در ردبول سالزبورگ شکست خورد. باتلر به یاد می آورد که بیلی اشک روی صورتش جاری بود و دست هایش یخ زده بود. او می گوید: «داستان زندگی من را باید در کتاب نوشت. از جامائیکا آمدم و استعدادم را نشان دادم و به این نقطه رسیدم.. و هنوز راه درازی در پیش است. من می دانم از کجا آمده ام و می دانم به کجا می خواهم بروم.”

او در ماه مه به خانه بازگشت و با باتلر و فینیکس برای اولین پیش فصل کامل خود در سه سال کار کرد. آیا او تا به حال در پیراهن ویلا این احساس خوبی داشته است؟ “راستش؟ نه. چون من واقعاً شروع درستی نداشتم. از روزی که در جولای سال گذشته به اینجا آمدم، مصدومیتی داشتم که هنوز به طور کامل بهبود نیافته است. از ابتدا هرگز واقعاً این فرصت را نداشتم که 100% خودم را نشان دهم و این اعتماد به نفس را به دست بیاورم. این پیش فصل به من اعتماد به نفس زیادی داده است و احساس خوبی دارم.”

شاهزاده ویلیام، با پیراهن شماره 10، بیلی و استرلینگ را دو قهرمان خود توصیف کرده است. بیلی با لبخند گفت: «نمی‌دانم، اما می‌دانم که او یک طرفدار بزرگ ویلا است، مطمئناً. من قبلاً چند بار او را در زمین ویلا ملاقات کرده ام. لحظه بسیار ویژه ای برای من و جامائیکا بود. به همین دلیل است که من اینجا هستم تا سعی کنم کمی در مورد این کشور روشن کنم. دیدن جمعیت واقعا لذت بخش بود. همه خیلی خوشحال بودند.”

بیلی در لیگ اروپا برای لورکوزن درخشید و ویا پس از بهبود پایه خود امیدوار است در اروپا عملکرد خوبی داشته باشد. او گفت: فکر می‌کنم امسال می‌توانیم به دستاوردهای بزرگی برسیم. تیم خیلی سریع به نظر می رسد، همه با هم خیلی راحت هستند. این پیش فصل به ایجاد رابطه نزدیک بین سرمربی و بازیکنان کمک کرده است. فصل گذشته تغییرات زیادی رخ داد. اما فکر می‌کنم اکنون همه به خوبی درک می‌کنند که مربی چه می‌خواهد.”

بولت همچنین مانند یک مربی برای او بود و در نوامبر، رکورددار دوی 100 و 200 متر جهان در پیروزی خانگی ویلا مقابل برایتون، اولین بازی جرارد به عنوان سرمربی، ظاهر شد. یوسین فردی بسیار متواضع است و من او را بسیار احترام می‌گذارم و او را تحسین می‌کنم. او همیشه به من توصیه می‌کند که برای مراقبت از بدنش چه کار کنم، به محدودیت‌ها فکر نکن و همیشه یک قدم بیشتر از توست. او یک هوادار پر و پا قرص فوتبال است و می تواند کمی فوتبال بازی کند، اما فکر می کنم کار او دویدن است و این کاری است که او به دنیا آمده است. بیلی با لبخند ادامه می دهد.

پس از نقل مکان به اتریش در سن 12 سالگی به همراه پدر خوانده اش کریگ باتلر و برادرانش کایل و کوان به امید قراردادهای فرود، اوضاع خوب پیش نرفت. آنها بین مسافرخانه ها حرکت کردند و باتلر توالت ها را تمیز کرد تا مخارج زندگی را تامین کند. بیلی می گوید: «گاهی مجبور می شدیم برای ناهار و شام ساندویچ تن ماهی بخوریم. چهار سال و نیم است که بقیه اعضای خانواده ام را ندیده ام. خیلی سخت بود، اما بخشی از کاری بود که ما می‌خواستیم انجام دهیم تا به جایی که می‌خواستیم برسیم. ما به برنامه پایبند بودیم.”

بیلی 25 ساله نزدیک استرلینگ است که او نیز در پایتخت جامائیکا به دنیا آمده است. او گفت: “او در واقع مانند برادر من است.” او ریشه جامائیکایی قوی دارد و زمانی که کمی جوانتر بودم و او در لیورپول بود به او نگاه کردم. خیلی خوب است که الان مقابل هم بازی می کنیم و امیدوارم روزی در یک تیم بازی کنم. خیلی خوب است که یک هموطن جامائیکایی در راه است و به نسل جوان نشان می دهد که اگر واقعاً بخواهید، می توانید به اهداف خود برسید.»

باتلر که «آکادمی ستاره های ققنوس» او محبوب است، توضیح داد که چگونه بیلی در حدود هفت سالگی پس از تماشای تیراندازی به هشت نفر در خیابان آسیب دید. بیلی از وارد شدن به جزئیات تردید دارد. “من چیزهای زیادی دیده ام و هرگز دوست ندارم دوستان یا خانواده ام این چیزها را پشت سر بگذارند.” ممکن است کمک کند و تلاش کند جامائیکا را بهتر کند.”

بیلی آماده است تا شانس خود را امتحان کند. پیام جرارد چه بود؟ بیلی پاسخ می دهد: «او فقط می گوید آنچه را که می بیند دوست دارد. همه نشانه ها حاکی از یک فصل امیدوارکننده است، اما او می داند که عملکردش در چند هفته گذشته اهمیت چندانی نداشته است. بیلی قبل از رفتن به جلسه تیم گفت: “هنوز چیزی نیست.” واقعیت از شنبه شروع می شود. من نمی توانم برای مبارزه در این تیم صبر کنم.”



سرویس اخبار فوتبال خارجی

به همین دلیل است که بیلی اجازه نمی دهد مصدومیت ناامید کننده فصل اولش در ویلاپارک او را از بین ببرد. پس از انتقال 30 میلیون پوندی از بایرلورکوزن، او 18 بازی انجام داد، یک گل به ثمر رساند و هفت بازی را با تیم اصلی شروع کرد و سپس در بازی آخر به دلیل مصدومیت مچ پا از میادین دور شد.

لئون بیلی در منطقه کاساوا در کینگستون جامائیکا بزرگ شد، جایی که دیدگاه او را قبل از سفر یک طرفه به اروپا و تحقق رویای فوتبالش شکل داد.

در اولین مصاحبه مهم خود پس از امضای قرارداد با ویلا، او در مورد همه چیز از دوستی با یوسین بولت گرفته تا استانداردهای استیون جرارد، فداکاری های باتلر که اکنون ایجنت اوست و لذت بازی با دوک کمبریج و رحیم صحبت می کند. استرلینگ در یک خانواده تور سخنرانی سلطنتی Trenchtown در ماه مارس.

وینگر استون ویلا گفت: جامائیکا کشور بسیار زیبایی است، اما جنبه های مثبت و منفی خود را دارد. خیلی وقت ها بود که پول نداشتم در خانه یا مدرسه غذا بخورم. روزهای سختی بود اما من به سختی ها عادت کرده ام. به همین دلیل اجازه نمی‌دهم هیچ چیز جلوی من را بگیرد. خودم را می سازم و از سختی ها درس می گیرم. اینها من را قوی‌تر کردند و باعث شدند جلوتر بروم.”

تاریخچه آن دارای پیچیدگی ها و لایه هایی است. او در کودکی به رونالدینیو علاقه داشت و از همان دوران کودکی برای زنده ماندن تلاش می کرد و توسط باتلر آشپزی، اتو کردن، خیاطی و رانندگی آموخت. بیلی کلمات خود را با دقت انتخاب می کند و صادقانه از سفر خود تا کنون، از طریق اسلواکی و بلژیک صحبت می کند. ورود به اتریش در زمستان یک شوک فرهنگی بود و پسرها مجبور بودند با تمسخر و کلیشه‌ها دست و پنجه نرم کنند و باشگاه‌ها آنها را کنار گذاشتند و در مورد کول رانینگ، باب مارلی و ماری جوانا صحبت کردند.

داستان زندگی که باید در کتاب بخوانید.  از نظافت توالت تا بازی در لیگ برتر/ داستان دوستی با بولت و استرلینگ

داستان زندگی که باید در کتاب بخوانید.  از نظافت توالت تا بازی در لیگ برتر/ داستان دوستی با بولت و استرلینگ